Sunday, February 10, 2013

Rohingya Hoax (ရိုဟင္ဂ်ာလုပ္ဇာတ္) ဘာသာျပန္၊ အပိုင္း (၃)

Rohingya Hoax (ရိုဟင္ဂ်ာလုပ္ဇာတ္)  (by Maung Tha Hla) ဘာသာျပန္၊ အပိုင္း (၃)

                                            အပိုင္း (၁)
လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား

လူဦးေရ အဆမတန္မ်ားျပားေသာ အေရွ႕ဘဂၤလားေဒသႏွင့္ ႏိႈင္းစာလွ်င္ ယေန႕တည္ရွိေနေသာ ရခုိင္ျပည္နယ္သည္ ယခင္ကတည္းက တသမတ္တည္း လူဦးေရနည္းပါးခဲ့သည္။ ပိုဆိုးသည္မွာ လူမ်ဳိးႏြယ္စုအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ တူညီၾကေသာ ရခုိင္ႏိုင္ငံကို ဗမာမ်ားက သိမ္းပိုက္လိုက္ေသာအခါ ႏိုင္ငံ၏ အဆီအႏွစ္မ်ားကို အားလံုးနီးပါး ယူေဆာင္သြားျခင္းခံခဲ့ရသည္။ (၁၈၂၅) ခုႏွစ္တြင္ ရခုိင္ျပည္ကို ဗမာလက္တြင္းမွ ျဗိတိသွ်တို႕က လဲႊေျပာင္းယူလိုက္ေသာအခါ ရခုိင္ျပည္မွာ လူဦးေရနည္းေသာ ျပည္တစ္ျပည္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ရခုိင္ျပည္တြင္း ေနထိုင္ၾကသည့္ ေဒသခံတုိင္းရင္းသားမ်ားမွာ တစ္သိန္းနီးပါးသာ ေတြ႕ခဲ့ရေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့သည္။ ယခင္က ရခုိင္ဘုရင္စနစ္၏ဌာနခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ စစ္ေတြခရိုင္ (Akyab District) မွာ လူသူေလးပါး အေျခာက္ကပ္ဆံုးေသာ ေနရာျဖစ္သည္။


ဂၽြန္ေအာ့ဂ်စ္လ့ဗီ ေဟး၊ ေဂ်၊ ပီ (John Ogilvy Hay, J.P.) (ယခင္ စစ္ေတြခရိုင္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ တရားသူၾကီး) က ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာခဲ့ပါသည္။

ထိုအခ်ိန္က ရခုိင္ျပည္ႏွင့္ တနသၤာရီတိုင္းတို႔မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႕လက္တြင္းသို႕ေရာက္ရိွလာခဲ့ေသာ္လည္း လူဦးေရမွာ လြန္စြာနည္းပါးျပီး၊ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ထိုျပည္နယ္ႏွစ္ခုကို ဗမာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ေပးသင့္၊မသင့္ကို ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေ၀ဖန္သံုးသပ္ခဲ့ၾကေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိၾကသည္။ ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ လူဦးေရမွာ (၁၀၀၀၀၀) ခန္႔သာရိွမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ ၎လူဦးေရမွာ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ျဗိတိသွ်အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ႏိုင္ငံအေျခတက် ျဖစ္လာေသာအခါ ဗမာမ်ားဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဗမာဘုရင္မ်ား၏ အုပ္စိုးမႈကို နိဂံုးခ်ဳပ္သြားေစေသာ ပထမအဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္ပဲြအတြင္း  ထြက္ေျပးသြားခဲ့ၾကေသာ ရခုိင္သားမ်ားသည္ ဘဂၤလားေဒသမွ ဇာတိေျမသို႔ ျပန္လာၾကသည္။

ဖယ္ယာက ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားခဲ့သည္။

ရခုိင္ျပည္ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနခ်ိန္၌ ဇာတိေျမမွ စြန္႔ခြာ ထြက္ေျပးသြားၾကျပီး စစ္တေကာင္းေတာင္ပိုင္း၊ ကမ္းရိုးတမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ကၽြန္းမ်ားႏွင့္ ဘဂၤလားေဒသမွ ဆန္ဒါဘန္းေဒသတို႕တြင္ လာေရာက္ အေျခခ်ၾကသူမ်ားမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားစြာမွာ တျဖည္းျဖည္း (ဇာတိႏိုင္ငံသို႕) ျပန္လာၾကသည္။ အေရွ႕ေျမာက္မုတ္သုန္ရာသီအတြင္းတြင္ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္ကေလးသူငယ္မ်ား၊ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂပစၥည္းမ်ား အျပည့္တင္ေဆာင္လာေသာ ေလွမ်ားသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း သံုး၊ေလးဆယ္က စြန္႕ခြာခဲ့ေသာ အဖရခုိင္ျပည္သို႕ ျပန္ရန္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္၏ အေရွ႕ဖက္ကမ္းရိုးတမ္းအတိုင္း ေတာင္ဘက္သို႕ ဦးတည္ေမာင္းႏွင္သြားၾကသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။ ၎တို႕က ကၽႊႏု္ပ္ကို ေျပာၾကသည္။ ၎တို႕၏ အဖရခုိင္ျပည္ႏွင့္ ေ၀းကြာေသာေဒသတြင္ ေနထိုင္ရစဥ္အတြင္း ၎တို႕အထဲမွ သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားက အဖရခုိင္ျပည္ က်ဆံုးသြားရမႈအတြက္ ပူေဆြး၀မ္းနည္းစြာ တမ္းတမ္းတတ ေျပာဆိုၾကသည္ဟု ေျပာသည္။ ၎တို႕၏ အဖႏိုင္ငံေတာ္ၾကီး လွပတင့္တယ္ပံု၊ ေျမၾသဇာေကာင္းမြန္လွသျဖင့္ တစ္ဧကလွ်င္ တင္းတစ္ရာအထိထြက္ပံု၊ သီးႏွံလိႈင္လိႈင္ေပါမ်ားၾကြယ္၀ပံု၊ ၎တို႕၏ အရွင္သခင္ဘုရင္မင္းျမတ္၏ ဂုဏ္က်က္သေရ ျဖိဳးေ၀ပံု၊ အရင္တစ္ခ်ိန္က ရိွေနခဲ့ေသာ ေနျပည္ေတာ္၊ ေစတီပုထိုးမ်ားႏွင့္ တန္ခုိးၾကီးလွသည္႔ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ (ဗမာလူမ်ဳိးတို႔က အင္း၀သို႕ယူေဆာင္သြားျပီး၊ ယေန႕တိုင္ ၎ေနရာ၌ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ေသာ ေၾကသြန္းရုပ္ပြားေတာ္ၾကီး) တို႕၏ ၾကီးက်ယ္ခန္းနားမႈကိုလည္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပတတ္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ ၎ (မဟာျမတ္မုနိ) ရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ၾကီးကို ေရွးေခတ္ရခုိင္ျပည္၏ ေနျပည္ေတာ္ေဟာင္းအနီးရွိ မဟာမုနိတန္ေဆာင္းေတာ္ၾကီးမွ သယ္ေဆာင္သြားခဲ့ၾကေလျပီ။ ထိုထိုေသာ ေနျပည္ေတာ္၊ ေစတီပုထိုးမ်ားႏွင့္ မဟာမုနိရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ၾကီးတို႔ႏွင့္အတူ ရခုိင္ျပည္ၾကီး၏ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈ အစုစုတို႔ ခဲြျခားပစ္၍မရေလာက္ေအာင္ တသားတည္းစုစည္းတည္ရွိေနခဲ့ၾကေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္ဟု ေျပာၾကသည္။

ရခုိင္ဘုရင္မ်ားေခတ္တြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရခုိင္ျပည္ကို ဗမာမ်ားသိမ္းပိုက္ေသာအခါတြင္လည္းေကာင္း၊ အတိတ္သမိုင္းရွိ မည္သည့္အခ်ိန္တုန္းကမွ ရခုိင္ျပည္တြင္ ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ျဖင့္ မူဆလင္လူမ်ဳိးတစ္စုရွိေနခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ား မေတြ႕ရသကဲ့သို႕၊ ျဗိတိသွ်တို႔အုပ္စိုးခ်ိန္က ျပဳစုခဲ့ၾကေသာ တရား၀င္စာရြက္စာတမ္းအေထာက္အထားမ်ားအရလည္း ထိုအမည္ျဖင့္ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္စု မရွိခဲ့ေပ။ ျဗိတိသွ်အရင္းရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားအရ စစ္ေတြခရိုင္ရွိ လူဦးေရစုစုေပါင္းႏွင့္ အဓိကလူမ်ဳိးမ်ား၊ လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ လူတန္းစားအလႊာမ်ားကို ျပသထားေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။

စစ္ေတြခရိုင္ေဂဇက္ (၁၉၀၆) ၏ စစ္တမ္းအရ စစ္ေတြခရိုင္၏ လူဦးေရကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

မူလတိုင္းရင္သားလူမ်ဳိးမ်ား

ရခုိင္လူမ်ဳိး (၂၃၉၆၄၉)ဦး၊ ဗမာလူမ်ဳိး (၃၅၇၅၁)ဦး၊ ခမီးလူမ်ဳိး (၁၁၅၉၅)ဦး၊ ျမိဳလူမ်ဳိး (၁၀၀၇၄)ဦး၊ ခ်င္းလူမ်ဳိး (၉၄၁၅)ဦး၊ ဒိုင္းနက္လူမ်ဳိး (၃၄၁၂)ဦး၊ ေခ်ာင္းသားလူမ်ဳိး(၂၄၇)ဦး၊ ႏွင့္ သက္လူမ်ဳိး(၂၃၂)ဦး။

မူလတိုင္းရင္းသားမဟုတ္သည့္ လူမ်ဳိးမ်ား

ျဗိတိသွ်လူမ်ဳိး (၂၀၉) ဦး၊ ယူေရးရွန္းလူမ်ဳိး (၁၅၈)ဦး၊ တရုတ္လူမ်ဳိး(၄၃၉)ဦး၊ ရွိတ္ (၁၅၂၀၇၄)ဦး၊ ဆိုင္ယပ္(၁၂၅၄)ဦး၊ ပသန္(၁၂၆)ဦး၊ ေဇယာဘာဒစ္(၁၀၈)ဦး၊ အျခားမူဆလမန္(၁၃၂၅)ဦး၊ ဆူဒရပ္ (၆၀၁၆)ဦး၊ ကယားသ္ (၂၈၈၈)ဦး၊ အူရိယပ္ (၆၂၅)ဦး၊ ျဗာမာန္(၃၉၈)ဦး၊ ခတိၱ (၃၇၇)ဦး၊ ဒိုဘီ(၂၆၃)ဦး၊ ဝက္ဒါ(၂၃၃)ဦး၊ နတ္(၂၂၆)ဦး၊ ဘူရူမတ္ဂ့(၁၆၅)ဦး၊ ခ်စ္တီး (၁၆၄)ဦး၊ ဒြန္ (၁၄၃)ဦး၊ မာလာ(၁၄၂)ဦး၊ မရဘန္ (၁၂၅)ဦး၊ ဘာနီးယား (၁၁၄)ဦးႏွင့္ အျခားဟင္ဒူအလႊာမ်ား (၂၁၀၄)ဦး။

ျဗိတိသွ်အရင္းရွင္ေဂဇက္တြင္ ဤသို႕ ေဖာ္ျပထားျပန္သည္။

(လက္ရွိေနထိုင္ၾကေသာ) လူမ်ဳိးမ်ားအနက္ ရခုိင္လူမ်ဳိး (၂၃၉၆၀၀) ဦးသည္ လူဦးေရအမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။ ဗမာလူမ်ဳိးမ်ားမွာ အေရအတြက္အားျဖင့္ (၃၅၈၀၀) ဦးသာ ရွိသည္။ ခမီးလူမ်ဳိး (၁၁၆၀၀) ဦး၊ ျမိဳလူမ်ဳိး (၁၀၁၀၀) ဦးႏွင့္ ခ်င္းလူမ်ဳိး (၉၄၀၀) ဦး ရွိသည္။ ေနာက္ဆံုးလူမ်ဳိးသံုးမ်ဳိးမွာ ေတာင္ေပၚေနလူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၾကျပီး၊ စစ္ေတြခရုိင္၏ ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ အေရွ႕ပိုင္းတုိ႕တြင္ မွီတင္းေနထိုင္ၾကသည္။ အျခားတိုင္းရင္းေနမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားမွာ ဒိုင္းနက္ (၃၄၀၀) ဦး၊ ….. ႏွင့္ ေခ်ာင္းသား (၂၅၀) ဦး၊ ….. သက္လူမ်ဳိး (၂၃၀) ဦးတို႕ ျဖစ္သည္။ ရခုိင္မဟုတ္ေသာ လူမ်ဳိးအမ်ားစုမွာ တိုင္းတပါးသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ မွီတင္းေနထိုင္ၾကသူ (၁၅၀၀၀၀) ေက်ာ္မွာ ဘဂၤါလီလူမ်ဳိးမ်ား (သို႕) ဘဂၤါလီလူမ်ဳိးမ်ားမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ား ျဖစ္ၾကျပီး၊ နယ္နိမိတ္ထိစပ္ေနေသာ စစ္တေကာင္းခရိုင္မွ ေရာက္လာၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။

၁၈၇၂၊ ၁၉၀၁ ႏွင့္ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းမ်ားအရ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရသည္။
လူမ်ဳိး
၁၈၇၂
၁၉၀၁
၁၉၁၁

ဟိႏၵဴ
၂၆၅၅
၁၄၄၅၅
၁၄၄၅၄

မဟာေမဒင္
၅၈၂၅၅
၁၅၄၈၈၇
၁၇၈၆၄၇

ဗမာ
၄၆၃၂
၃၅၇၅၁
၉၂၁၈၅

ရခုိင္(အာရကန္နိ)
၁၇၁၆၁၂
၂၃၉၆၃၉
၂၀၉၄၃၂

ရွမ္း၊ခ်င္း၊ေတာင္သား၊ ခမီး၊ဒိုင္းနက္၊
၃၈၅၇၇
၃၅၄၈၉
၃၄၀၂၀

အျခားလူမ်ဳိးမ်ား
၆၀၆
၁၃၅၅
၁၁၄၆

စုစုေပါင္း
၂၇၆၆၇၁
၄၈၁၆၆၆
၅၂၉၉၄၃


အထက္ပါမွတ္တမ္းမ်ားအရ ရခုိင္ျပည္တြင္ ရိုဟင္ဂ်ာဟူေသာ မူဆလင္မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္စု မည္သည့္အခါကမွ မရွိဖူးေၾကာင္း သက္ေသျပဳေနပါျပီ။ ၎တို႕ အခုိင္အမာ ေျပာဆိုေရးသားေနၾကမႈမွာ မွားယြင္းသည္ဟူေသာ အခ်က္သည္ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ရွင္းလင္းသိသာေနပါျပီ။ ကၽြႏု္ပ္တို႕၏ ေဆြးေႏြးမႈတြင္ ဤအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမည္။



သူတို႔ မည္သူနည္း။

၎တို႔၏ လံုး၀ ယုတိၱမတန္ေသာ ေျပာဆိုေရးသားမႈကို တစ္လႊာခ်င္းခြာခ်ၾကည့္ပါက ရိုဟင္ဂ်ာ ဟူ၍ ေခၚဆိုေနၾကသူမ်ားသည္ အာရပ္ သေဘၤာပ်က္ေသာင္တင္ ေရာက္လာသူမ်ားမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ား မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဗိတိသွ်တို႕ အုပ္စိုးစဥ္ကာလအတြင္း ဘဂၤလားေဒသမွ ေရႊ႕ေျပာင္း ၀င္ေရာက္လာၾကေသာ စစ္တေကာင္းမူဆလင္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ မ်ဳိးႏြယ္အရ အသားအေရမည္းနက္သူမ်ားသည္ ျဒာဝီဒီယန္ (Dravidian) ဟူေသာ မ်ဳိးရိုးဗီဇေ၀ါဟာရျဖင့္ ညႊန္းဆိုျခင္းခံရေသာ နယ္ခ်င္းဆက္စပ္ေနသည့္ ဘဂၤလားေဒသမွ ေဒသခံမ်ဳိးႏြယ္စု၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ လူဦးေရျပန္႕ႏွံ႕မႈအရ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွ မူဆလင္လူ႕အဖဲြ႕အစည္း၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသျဖစ္ေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဟုဆိုၾကသူမ်ားသည္ ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္သာ အားလံုးနီးပါးေနထိုင္ၾကသည္။ ရခုိင္ျပည္နယ္အေနာက္ေျမာက္ပိုင္းစြန္း နယ္စပ္ေဒသတြင္ စုေနၾကသည္။ ထိုရခုိင္ျပည္နယ္ေျမာက္ဘက္စြန္းပိုင္းမွာ (၎တို႕) အစၥလာမ္နယ္ေျမထူေထာင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားျပီး၊ အာသာငန္းငန္းလိုခ်င္ေနေသာ နယ္ေျမ ျဖစ္သည္။ ရိုဟင္ဂ်ာဟုဆိုၾကသူအမ်ားစုမွာ စာမတတ္ၾကေပ။ ၎တို႕မွာ ေတာသူေတာင္သားမ်ားျဖစ္ၾကျပီး၊ ကာယလုပ္သားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ၎တို႔အထက္မွ ေခါင္းေဆာင္ေနရာယူထားၾကသူမ်ားမွာ အရပ္ရွည္ျပီး အသားျဖဴေသာ ပန္ခ်ာပီ၊ ဆင္ဒီ၊ ပသန္ႏွင့္ အလားတူလူမ်ဳိးအနည္းငယ္ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ႏိုင္စြမ္းေသာ လူအုပ္စုမွာ ျမိဳ႕ေပၚတြင္သာ ေနၾကျပီး၊ ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းလွသည့္ ျဒာ၀ီဒီယန္အႏြယ္ (ဘဂၤါလီ) မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ မရွိသေလာက္နည္းၾကသည္။ ၎လက္တစ္ဆုပ္စာ ပညာတတ္မ်ားသည္ မူဆလင္လူ႕အဖဲြ႕အစည္းထဲမွ ေကာင္းေပ့ညြန္႔ေပ့ဆိုသူမ်ား (လူကံုထံမ်ား) ျဖစ္သည့္အျပင္ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးေသာ ႏို္င္ငံေရးသမားမ်ားျဖစ္ၾကသျဖင့္ (မူဆလင္ျပည္) ခဲြထြက္ေရးၾကိဳးပမ္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေတြးေတာၾကံဆစီစဥ္ ညႊန္ၾကားႏို္င္စြမ္းရွိေသာ ဦးေႏွာက္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ရိုဟင္ဂ်ာဟုဆိုၾကသူမ်ားအားလံုးသည္ အသားမည္းသူေရာ၊ အသားျဖဴသူပါ အေရွ႕ဘဂၤလားေဒသ၊ စစ္တေကာင္းခရိုင္တြင္ ေျပာဆိုေသာ ေဒသိယစကားတစ္မ်ဳိးကို ေျပာဆိုၾကသည္။ ခဲြမထြက္မီအခ်ိန္က အိႏၵိယျပည္တြင္ ပညာသင္ယူခဲ့ေသာ သက္ၾကီး ရြယ္အိုမ်ားမွာ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာစကားျဖစ္သည့္ အူရဒူဘာသာစကား (Urdu) ကို သြက္လက္စြာ ေျပာဆိုၾကသည္။ ပါကစၥတန္ႏိုိင္ငံကို တိတ္တခိုးသစၥာခံေသာ ျဒာ၀ီဒီယန္အႏြယ္၀င္မဟုတ္သူ မူဆလင္လူနည္းစုက ဘဂၤလားဇာတိရင္းျမစ္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ႏွစ္သက္ေၾကာင္းျပေသာ ဘဂၤါလီလူမ်ားစုအေပၚ ပိုင္ႏိုင္စြာ ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ အူရဒူဘာသာစကားေျပာလူနည္းစု လက္၀ဲသမားမ်ားက ပို၍မ်ားျပားေသာ အေရွ႕ဘဂၤလားတိုင္းသားမ်ားကို ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားခဲ့ေသာ ပါကစၥတန္ျပည္ေဟာင္း၏ လူမ်ဳိးေရးအရ ေပြလီရႈပ္ေထြးေသာ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းႏွင့္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ယႏၱရားကို ျပန္ေျပာင္းသတိမရဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႕ေသာ အစဥ္အလာသည္ သူ႕နည္းသူ႕ဟန္ျဖင့္ တမူထူးျခားေနေသာ ရိုဟင္ဂ်ာလူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ ဆက္လက္တည္ရွိေနေပလိမ့္မည္။

ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္း ရခုိင္စစ္မ်က္ႏွာတြင္ တုိက္ခိုက္ခဲ့ေသာ ျဗိတိသွ်တပ္မ (၁၄) မွ ဗိုလ္မွဴးတစ္ဦးျဖစ္သူ စီအီး လူးကပ္ဖီးလစ္ (C.E. Lucas Phillips) က ဤရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားမွာ မည္သူမည္၀ါ ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းျပထားသည္။

ရခုိင္ျပည္ (Arakan) သည္ ကိုယ္ပိုင္၀ိေသသလကၡဏာရွိေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္နယ္တစ္ခုျဖစ္သည္။
လူမ်ဳိး၊ ဘာသာစကားႏွင့္ဘာသာတရားတို႔ျဖင့္ ပိုင္းျခားထားေသာ အဓိကလူ႕အဖဲြ႕အစည္းႏွစ္ခုမွာ မူဆလင္ႏွင့္ ဗုဒၵဘာသာ၀င္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ၎တို႔မွာ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ မတည္႔ၾကေပ။ ဤေဒသတြင္ ဗုဒၵဘာသာ၀င္မ်ားကို ရခုိင္ (Arakanese) ဟု အမ်ားအားျဖင့္ ေခၚေ၀ၚၾကျပီး၊ ၎တို႔မွာ ‘ေမာ့(ဂ့)လူမ်ဳိးမ်ား (Maughs)’ သို႔မဟုတ္၊ ‘မတ္(ဂ့)လူမ်ဳိးမ်ား (Mughs)’ ဟု သိၾကေသာ မ်ဳိးႏြယ္စုတြင္ ပါ၀င္ၾကသည္။

မူဆလင္မ်ား၏ ဇာစ္ျမစ္မွာ ျဗိတိသွ်အိႏၵိယ၊ ဘဂၤလားျပည္နယ္၊ စစ္တေကာင္းခရိုင္ပင္ ျဖစ္သည္။ ရခုိင္ျပည္တြင္ မ်ဳိးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ေစ၊ မၾကာေသးမီကမွ ေရႊ႕ေျပာင္း၀င္ေရာက္ ေနထိုင္လာၾကသူမ်ားပင္ျဖစ္ေစ၊ မူဆလင္အားလံုးကို ‘စစ္တေကာင္းသားမ်ား(Chittagonians)’ဟု သိၾကျပီး ျဗိတိသွ်တပ္တြင္မူ ၎တို႔ကို ‘စစ္တေကာင္းတပ္သားမ်ား(CFs)’ ဟုသိၾကသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ရႈပ္ေထြးေသာ ဘာသာစကားတစ္မ်ဳိးကို ေျပာဆိုၾကသည္။ ရခုိင္မ်ား (the Arakanese) မွာ ဗမာစကား၏ ေဒသိယဘာသာစကားတစ္မ်ဳိးကို ေျပာဆိုၾကသည္။ သို႕ေသာ္ စစ္တေကာင္းသားမ်ားမွာ သူတို႔ဇာတိႏိုင္ငံ၏ ဘဂၤါလီစကားကိုသာ ေျပာၾကသည္။ ပညာတတ္စစ္တေကာင္းသားမ်ားမွာ အူရဒူဘာသာစကားကိုလည္း ေျပာဆိုၾကသည္။

ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားႏွင့္ အေရွ႕ဘဂၤလားေဒသမွ ေဒသခံမ်ားအၾကား မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္အားျဖင့္ ထူးျခားသိသာစြာ တူညီေနပံုကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ၎တို႕သည္ တစ္မ်ဳိးႏွင့္တစ္မ်ဳိး ေဆြမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္မ်ိဳးႏြယ္တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘာသာတရား တစ္မ်ဳိးတည္းကို သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကေၾကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံမ်ားအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးေနၾကဆဲျဖစ္ေၾကာင္းတို႕မွာ သံသယျဖစ္စရာ မလိုပါ။ မည္သို႕ပင္ဆိုေစ တိုင္းတပါးသား စစ္တေကာင္းဘဂၤါလီမ်ားက သူတို႔ကို အမ်ားျပည္သူမ်ားက ဘဂၤလီလူမ်ဳိးအသစ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္လာေအာင္ လိမ္လည္လွည့္ျဖားၾကသည္။ ထိုသို႔ သူတို႔လုပ္ေဆာင္ၾကေသာ အေၾကာင္းအရင္းမွာ ရွင္းပါသည္။ သူတို႔၏ အမိႏိုင္ငံ (ဘဂၤလားေဒ့ရွ္) ႏွင့္ နယ္ခ်င္းစပ္ေနေသာ အျခားသူမ်ားပိုင္သည့္ ေနာက္ေဖးျခံတြင္ တရားမ၀င္ ေနထိုင္လာမိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

အေကာင္းဆံုးဥပမာတစ္ခုကို ျပပါဆိုလွ်င္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရွိ မကၠဆီကိုမွ ေရႊေျပာင္း၀င္ေရာက္ လာသူမ်ားကို ျပရေပမည္။ ၎မကၠဆီကိုမွ ေရႊ႕ေျပာင္း၀င္ေရာက္ေနထိုင္လာသူမ်ားသည္ စပိန္ဘာသာစကားကို ေျပာဆုိၾကသည္။ ၎တို႕၏ မကၠဆီကိုႏိုင္ငံသားေဆြမ်ဳိးေပါက္ေဖာ္မ်ားႏွင့္ မ်ဳိးႏြယ္လည္းတူ၊ ဘာသာလည္းတူ၊ ယဥ္ေက်းမႈပံုစံလည္း တူၾကသည္။ နယ္နိမိတ္မ်ဥ္းအလြန္ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံဘက္သို႔ ေရာက္ရွိေနျပီး၊ လာတီႏို (Latinos) ဟူေသာအမည္တြင္ေနရံုမွ်ျဖင့္ ၎တို႕ကို မကၠဆီကိုႏိုင္ငံရွိ စပိန္မ်ဳိးႏြယ္ႏွင့္ လူမ်ဳိးေရးအရ ကဲြျပားေသာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ေပးရန္ မည္သည့္အခါကမွ မေတာင္းဆိုဖူးသကဲ့သို႕ (အကယ္၍ ေတာင္းဆိုလာလွ်င္လည္း) မည္သည့္အခါမွ အသိအမွတ္ျပဳေပးၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ဘဂၤါလီမူဆလင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္လည္း အလားတူပင္ျဖစ္သည္။ ၎တို႕အေနျဖင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ နယ္စပ္မူဆလင္ျပည္တြင္ေနသည္ ျဖစ္ေစ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားက ၎တို႔ကို ‘ကုလား (Kula)’ ဟုသိၾကသည္။ (ကုလား (Kula) ဟူေသာ စကားလံုးမွာ ပါဠိေ၀ါဟာရတစ္လံုးျဖစ္ျပီး၊ တုိင္းတပါးသားမ်ဳိးႏြယ္ (the alien race) ဟူေသာ အဓိပာယ္ရသည္။) ျဗိတိသွ်အဂၤလိပ္တို႔က ၎တို႔ကို စစ္တေကာင္းသားမ်ား (Chittagonians) ဟု သိၾကသည္။ ၎တို႔အေနျဖင့္ မည္သို႔ေသာ အမည္ျဖင့္ပင္ ေခၚေ၀ၚရန္ၾကိဳးစားၾကိဳးစား၊ ၎တို႔သည္ မိခင္ႏိုင္ငံမွ လူမ်ားႏွင့္ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာစကားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအားျဖင့္ လံုး၀မကဲြျပားၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဂၤါလီမ်ားက (လူမ်ဳိးေရးခ်ဳိးႏွိမ္မႈပါေသာ ေလသံျဖင့္) ‘မာ့(က့)မ်ား (Maghs)’ ဟူ၍ ႏွိမ္ခ်ေခၚေ၀ၚၾကေသာ ရခုိင္မ်ား (Rakhaings or Arakanese) သည္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ ၎တို႔အေနျဖင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္းေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏို္င္ငံအတြင္း ဇာတိေနရပ္ႏွင့္ေ၀းကြာကာ ေရာက္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ‘အမည္သာကဲြ တစ္မ်ဳိးတည္း’ ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏို္င္ငံအတြင္း ေရာက္ရွိေနထိုင္ၾကေသာ ရခုိင္မ်ားသည္ ရခုိင္ျပည္နယ္မွ ရခုိင္သူ၊ ရခုိင္သားမ်ားႏွင့္ လူမ်ဳိးအရေရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အရပါ မကဲြျပားၾကေပ။ ၎ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ရခုိင္မ်ား၏ ဘုိးေဘးမ်ားသည္ ရခုိင္ျပည္ကို ဗမာမ်ား ၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္သည့္ အခ်ိန္က ဇာတိေဒသမွ စြန္႔ခြာထြက္ေျပးခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။


မ်ဳိးရိုးဗီဇ(DNA) စစ္ေဆးျခင္း

စစ္တေကာင္းသားခဲြထြက္ေရးသမားမ်ားက ၎တို႔သည္ ဘဂၤါလီမ်ားႏွင့္ ကဲြျပားသည္ဟု ယူဆရေသာ အာရပ္ကျပားလူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အခုိင္အမာ ေျပာဆိုလွ်က္ ဇာတိဇာစ္ျမစ္ကို ကေျပာင္းကျပန္လုပ္ၾကံ ဖန္တီးရန္ ၾကိဳးစားၾကသည္။ ေရွ႕စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္အတိုင္း သူတို႔၏ ေျပာဆိုေရးသားမႈသည္ သမိုင္းမွတ္တမ္းႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာမွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႔က်င္ေနပါသည္။ ထိုသို႔ ေျပာဆိုေရးသားမႈသည္ ၎တို႔အေနျဖင့္ ခဲြထြက္ေရးလႈပ္ရွားမႈကို ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအသြင္ ဖန္တီးလွ်က္ တရားမ၀င္မူဆလင္လူနည္းစုအတြက္ လြတ္လပ္ေသာအစၥလာမ္ႏိုင္ငံရရွိရန္ တပူပူတဆာဆာ ေတာင္းဆိုမႈအေပၚ ၎တို႔၏လႊမ္းမိုးမႈကို ခိုင္မာသထက္ခုိင္မာေစဖို႔ စီမံကိန္းတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။

ထိုရိုဟင္ဂ်ာဟု ေခၚသူမ်ားသည္ ဇီ၀ေဗဒအရ ေသြးေႏွာေနသည္ဟူေသာ ျပႆနာအတြက္ မွန္ကန္ေသာ ေျဖရွင္းခ်က္မွာ ရွာေဖြရန္ မခဲယဥ္းေတာ့ေပ။ ၎တို႔သည္ ‘အာရပ္အႏြယ္လား၊ ဘဂၤါလီဇာစ္ျမစ္လား’ ဟူေသာ အခ်က္ကို သိႏိုင္ေပျပီ။ ၎တို႔၏ အခိုင္အမာေျပာဆိုမႈသည္ မမွန္ကန္ေၾကာင္းကို သက္ေသျပခဲ့သည့္ သက္ေသအေထာက္အထားမ်ားကို အဆင့္ျမင့္သိပံနည္းပညာရပ္ျဖင့္ ယခုအခါ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္သက္ေသျပ ႏုိင္ပါျပီ။ ထုိကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အားလံုးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို မ်ဳိးရိုးဗီဇ(DNA)စစ္ေဆးမႈမွ ရလာေသာ အေထာက္အထားျဖင့္ ယတိျပတ္ ရွင္းလင္းႏုိင္သည္။ အကယ္၍ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားသာ မိမိတုိ႕ကိုယ္မိမိတုိ႔ တရား၀င္မ်ဳိးရိုးဗီဇ(DNA)စစ္ေဆးမႈ ခံယူရန္ သတိၱရွိလွ်င္ ၎တို႔သည္ နယ္နိမိတ္ထိစပ္ေနေသာ ဘဂၤလားျပည္ႏွင့္ မ်ဳိးရိုးဗီဇအရ ဆက္စပ္မႈရွိသည္ (သို႔မဟုတ္) ဆက္စပ္မႈမရွိဟူေသာ ျပႆနာကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ၎တို႔၏မ်ဳိးႏြယ္အစစ္အမွန္ကိုလည္း အတည္တက် သိရွိသတ္မွတ္ႏိုင္ပါမည္။ ဤအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စံထားရေလာက္ေသာအေျခအေနတစ္ခုကို တင္ျပရလွ်င္ အာဖရိကန္အေမရိကန္မ်ားကို ျပရေပမည္။ ေခတ္မီမ်ဳိးရိုးဗီဇ(DNA)နည္းပညာ အကူအညီျဖင့္ ထိုလူမ်ဳိးတို႔၏ ဇာစ္ျမစ္မ်ားကို အာဖရိကတိုက္မွ မ်ဳိးႏြယ္စုအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ျပန္ေျပာင္းေျခရာေကာက္ရွာေဖြႏိုင္ေပျပီ။ ထို႔ျပင္ အေမရိကန္အိႏိၵယန္းမ်ားႏွင့္ ဆိုက္ေဘးရီးယားတြင္ေနထိုင္ၾကသူမ်ား၏ မ်ဳိးရိုးဗီဇအရ ဆက္စပ္မႈကို အတည္ျပဳေပးႏိုင္ခဲ့သည္မွာလည္း ဤမ်ဳိးရိုးဗီဇ(DNA)စစ္ေဆးမႈပင္ ျဖစ္သည္။ ဆိုက္ေဘးရီးယားတြင္ ေနထိုင္ၾကသူမ်ား၏ ဘုိးေဘးဘီဘင္မ်ားသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀,၀၀၀) ခန္႔က ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့ၾကသည္။ အခုအခါ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီျဖစ္ေသာ ဖုိနီးခ်န္း(Phoenicians) ႏွင့္ ကနာအန္ႏိုက္(Canaanites) ဟူေသာ လူမ်ဳိးမ်ားအၾကား မ်ဳိးရိုးဗီဇဆက္ႏြယ္မႈကို ေဖာ္ထုတ္ျပခဲ့သည္မွာလည္း ဤမ်ဳိးရိုးဗီဇ စစ္ေဆးနည္းပင္ျဖစ္သည္။

ထိုသိပံနည္းက် စစ္ေဆးမႈသည္ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၏ မ်ဳိးရိုးဗီဇဆိုင္ရာ ၀ိေသသလကၡဏာမ်ားကို ကူညီသက္ေသျပႏိုင္ဖို႔ လိုသေလာက္ရႏိုင္ျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရိုဟင္ဂ်ာဟုဆိုၾကေသာသူမ်ားသည္ မည္သူတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ မည္သည့္အရပ္ေဒသတြင္ ၎တို႔၏ဇာစ္ျမစ္ရွိေၾကာင္းကို အေသအခ်ာ သတ္မွတ္ရန္မွာ မခက္ခဲေတာ့ေပ။ ရိုဟင္ဂ်ာဟုဆိုၾကသူမ်ား၏ ဘုိးေဘးဘီဘင္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အယူအဆအသစ္အဆန္းကို ေထာက္ခံအားေပးသူမ်ားသည္ (၂၁)ရာစု မ်ဳိးရိုးဗီဇ(DNA)နည္းပညာကို အျမတ္ထုတ္ျပီး ၎တို႔၏ အခိုင္အမာေျပာဆိုေရးသားမႈ သကၤာရွင္းေအာင္လုပ္ေဆာင္ၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါသည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ပံုစံရွိေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ား၏ တစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ မ်ဳိးရိုးဆိုင္ရာ၀ိေသသလကၡဏာမ်ားကို ခဲြျခားသတ္မွတ္ကာ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္းမွ အဆမတန္တိုးပြားလာေနေသာ မူဆလင္မ်ားသည္ ‘အသားထဲက ဘဂၤါလီမ်ားလား၊ အေသြးထဲက အာရပ္မ်ားလား’ ဟူသည့္ အခ်က္ကိုလည္း ဆံုးျဖတ္ေပးျပီးျဖစ္ေပမည္။

စိတ္၀င္စားစရာအခ်က္တစ္ခ်က္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အိႏၵိယအင္ပါယာ၏အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ ျဗိတိသွ်ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕မ်ားသည္ အိႏၵိယမွ ေရႊ႕ေျပာင္း၀င္လာသူမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားကို ေက်ာက္ေဆးထိုးအမွတ္အသားမ်ားျဖင့္ ခဲြျခားခဲ့ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အိႏိၵယလူမ်ဳိးမ်ားကို ညာဘက္လက္ေမာင္းတြင္ ေက်ာက္ေဆးထိုးေပးျပီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားကို ဘယ္ဘက္လက္ေမာင္းတြင္ ေက်ာက္ေဆးထိုးေပးခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႕ ေက်ာက္ေဆးထိုးထားေသာ အမွတ္အသားမ်ားကို ရိုဟင္ဂ်ာဟုေခၚသူမ်ား၏ သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ဳိးဆက္မ်ားထံတြင္ ယခုထိတိုင္ ေတြ႕ႏိုင္ပါေသးသည္။

(စာမ်က္ႏွာ (၂၄) အထိျပီးပါျပီ။)
(ဆက္လက္ဘာသာျပန္ဆို တင္ျပပါမည္။)

ေလးစားစြာ

ဇဲြသစ္ (ရမၼာေျမ)
၁၀.၂.၂၀၁၃ (တနဂၤေႏြေန႔)

No comments:

Post a Comment