ရခုိင္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအသင္း(ရန္ကုန္)

Saturday, April 18, 2020

နတ္ရြာစံသည္ ဟူေသာ စကားအစ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာက


*********************************************
 
 
ဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္ လူ႔အသုိင္းအ၀ုိင္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၌ ျမတ္စြာဘုရားႏွင္႔ ရဟႏၱာမ်ား ေသဆုံးသည္ကုိ “ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္” ေျပာဆုိေခၚေ၀ၚရးသားၾက သည္။
ပုထုစဥ္ ရဟန္းသံဃာ၊ဘုန္းႀကီး ကုိရင္မ်ား ေသဆုံးသည္ကုိ “ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္” ဟုေျပာဆုိေခၚေ၀ၚေရးသားၾကသည္။
လူတို႔သည္ဆုံးသည္ကုိ “ကြယ္လြြန္သည္”ဟု ေခၚေ၀ၚေရးသားၾကၿပီး၊ တိရိစၦာန္မ်ား ေသဆုံးသည္ကုိ “ေသသည္” ဟု ေရးသားေဖာ္ျပၾကသည္။
တစ္ခ်ဳိ႕က (ေသသြားၿပီ) ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကုိ ဘန္းစကားျဖင္႔ (ေခ်ာသြားၿပီ-ဂန္႔သြားၿပီ- ၾကြသြားၿပီ) ဟူ၍လည္း အရပ္စကား၌ ေျပာဆုိၾကသည္ကုိေတြ႔ရသည္။
ေလာကုတၱရာစာေပမ်ား ႏွင္႔ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္သူတို႔အေၾကာင္းကုိ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ေလာကီစာေပမွတ္တမ္း သမုိင္းရာဇ၀င္တုိ႔တြင္ ဘုရင္မင္းတို႔ ကြယ္လြန္လွ်င္ “နတ္ရြာစံသည္(၀ါ) နတ္ရြာလားသည္” ဟု ေရးသားေဖာ္ျပၾကသည္။
ထုိစကားရပ္သည္ မည္သည့္အခ်ိန္ ကာလ၊ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္က စတင္အသုံးျပဳခဲ႔ၾကသည္ကုိ တိတိက်က်ေျပာရန္ခက္ခဲ႔လွေပသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း “နတ္ရြာစံသည္” ဟူေသာ ထုိစကားရပ္ကုိ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ သွ်စ္ေသာင္းဘုရား တြင္ရွိေသာ ရခုိင္ေ၀သာလီေခတ္၊ လြန္ခဲ႔ေသာႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္သုံးရားေက်ာ္က၊ တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္ ရခုိင္သကၠရာဇ္ (၁၁)ခုႏွစ္၊ ခရစ္ႏွစ္ (ေအဒီ ၆၄၉) ခုုႏွစ္၊ (သာသနာႏွစ္- ၁၁၉၃) ႏွစ္တြင္ ေရးထုိးခဲ႔ေသာ အာနႏၵစျႏၵမင္း သဂၤါယနာတင္ေမာ္ကြန္း ေက်ာက္စာတြင္ “နတ္ရြာစံသည္” စကားရပ္ကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါ ေရးထုိးသုံးစြဲထားသည္ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႔ရရွိသည္။
အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္ ေၾကာင္းေရ (၁၀)၊ (ဂါထာ-၁၁)တြင္ အဏၰေ၀ဏမင္းကုိ “ဒိ၀ံဂတား- နတ္ရြာစံသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၁၆) ၊ ဂါထာအမွတ္(၁၇)တြင္ လကႌမင္းကုိ (ႀတိဒိ၀ဟိတး-နတ္ရြာၾကြျမန္းသည္-နတ္ရြာစံသည္။) ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၂၁)၊ဂါထာအမွတ္(၂၂)တြင္ ရာဇစျႏၵမင္းကုိ “ဒိ၀ံယာေတာ-နတ္ရြာစံသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ (၂၂) ၊ ဂါထာအမွတ္(၂၃)တြင္ ကာလစျႏၵမင္းကုိ “သြဂံယာေတာ-နတ္ရြာစံသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၂၃)၊ ဂါထာအမွတ္(၂၄)တြင္ ေဒ၀စျႏၵမင္းကုိ “သြဂဘာဂ္-နတ္ရြာစံသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၂၅)၊ဂါထာအမွတ္(၂၇)တြင္ ဘူတိစျႏၵမင္းကုိ (ယာေတာဒိ၀ံသုခံ-နတ္စည္းစိမ္ကုိခံစားရန္ၾကြသည္(၀ါ)နတ္ရြာစံသည္။ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ (၂၉)၊ ဂါထာ အမွတ္ (၃၁) တြင္ ပထိ၀ီစျႏၵမင္း “ဒိ၀ံဂတး-နတ္ရြာစံသည္။” ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၃၃)၊ဂါထာအမွတ္(၃၄)တြင္ ျ၀ယဇပ္မင္းကုိ “သြဂံဥပေဘာဂဘာဂ္-နတ္စိမ္းစည္ခံးစားရန္ၾကြျမန္းသည္-နတ္ရြာစံသည္” ဟူ၍လည္ေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၃၄ )၊ ဂါထာအမွတ္(၃၆)တြင္ ဓမၼသူရမင္းကုိ “သြဂံယာေတာ-နတ္ရြာစံသည္။” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၃၆)၊ ဂါထာအမွတ္( ၃၈) တြင္ ၀ျဇသတၱိမင္း “ေဒ၀ေလာကံ ယာတ၀ါန္- နတ္တုိ႔၏ေလာကသုိ႔ ၾကြျမန္းသည္(၀ါ) နတ္ရြာစံသည္။” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာ ေၾကာင္းေရ( ၃၈) ၊ ဂါထာအမွတ္(၄၀)တြင္ ဓမၼ၀ိဇယမင္းကုိ “ေဒ၀ေလာကံ တုဆိိတာ ျပယာတ္း-တုသီတာနတ္ျပည္သုိ႔ ၾကြျမန္းသည္ (၀ါ) နတ္ရြာစံသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေက်ာက္စာေၾကာင္းေရ(၄၁) ၊ဂါထာအမွတ္(၄၃)တြင္ ဓမၼစျႏၵမင္းကုိ “သြဂံျပယာတ၀ါန္- နတ္ရြာစံသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေရးထုိးထားသည္ကုိေတြ႔ရွိရသည္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ “နတ္ရြာစံသည္” ဟူေသာ စကားရပ္အသုံးအႏႈန္းမွာ ေက်ာက္စာအကုိးအကားျဖင္႔ ေျပာၾကမည္ဆုိလွ်င္ ရခုိင္ေ၀သာလီမွ အာနႏၵစျႏၵမင္းသည္ ႏွစ္ခ႔ဲေသာႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ကပင္ သူ၏ သဂၤါယနာတင္ေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာ၌ ဘုိးေလာင္းေတာ္ ၊ ေဘးေလာင္းေတာ္မင္းမ်ားအား ေဖာ္ျပရာတြင္ အေစာဆုံး စတင္ သုံးစြဲခဲ႔ေသာ မင္းတစ္ပါးျဖစ္မည္ဟု ယူဆမိပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
ေမာင္ျဖဴ(ႀကြီတဲကၽြန္း)
18.4.2020၊ 1း46 PM

No comments:

Post a Comment