ကမန္ အေရး လႈပ္ခတ္လာမႈအေပၚ အျမင္တစ္ခ်ိဴ ႕
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ရခိုင္လူမ်ိဴ းတို႔၏သမိုင္းေၾကာင္းကို ဓညဝတီ ၊ ေဝသာလီ ၊ ေလးၿမိဳ႕ ၊ ေျမာက္ဦး စသည့္ ေခတ္ႀကီး ၄ ေခတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား လက္ခံထားခဲ့ၾကသည္ ။
ဓညဝတီ ၊ ေဝသာလီ ၊ ေလးၿမိဳ ႕ ေခတ္ထိ အျခား မ်ိဴ းႏြယ္ တို႕ အေၾကာင္းမ်ားကို ေတြ႕႐ွိရေသာ္လည္း
ကမန္ ဆိုေသာ လူမ်ိဴ းအမည္ကို မေတြ႕ရေသးပါ ။
ရခိုင္တို႕ ဗုဒၶဘာသာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ခဲ့ၾကသည္မွာလည္း ဓညဝတီေခတ္ကတည္းကပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း မဟာမုနိဘုရားက အထင္အ႐ွား သက္ေသတည္လ်က္႐ွိပါသည္ ။
အျခားမ်ိဴ းႏြယ္စု တစ္ခ်ိဴ ႕သည္ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေသးေသာ္လည္း နတ္ကိုးကြယ္မႈ ႏွင့္ မိ႐ိုးဖလာ အျခားကိုးကြယ္မႈတို႔သာ ႐ွိခဲ့ၾကသည္ ။ ခရစ္ယာန္ ႏွင့္ အစၥလမ္ ကိုးကြယ္မႈတို႔ ရခိုင္ေျမတြင္ ယင္းအခ်ိန္က ႐ွိခဲ့သည္ဟု မေတြ႕ရပါ ။
ေျမာက္ဦးေခတ္ ရခိုင္ဘုရင္တို႔ စစ္အင္အားႀကီးလာသည့္ အခ်ိန္တြင္မွ ေပၚတူဂီ ၊ ဂ်ပန္ဆာမူ႐ိုင္း ၊ ကုလား ၊ စသည့္ အမည္မ်ားကိုေတြ႕လာရသည္ ။
ထိုလူမ်ိဴ းတို႔သည္ ဓညဝတီ ေခတ္ကတည္းက အတူတကြ ေနထိုင္လာၾကသူမ်ား မဟုတ္ဘဲ ေျမာက္ဦးေခတ္ကမွ စ၍ ရခိုင္ျပည္တြင္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္ သေဘာကို ေတြ႕ရ ပါသည္ ။ ေပၚတူဂီ ၊ ဂ်ပန္ဆာမူ႐ိုင္း တို႔သည္ ရခိုင္ျပည္ႏွင့္ အလွမ္းေဝးလွသည့္ ေရျခားေျမျခားေဒသ မွ ျဖစ္ရာ သူတို႔၏ ေျမာက္ဦးေရာက္ အေရအတြက္ သည္ လည္း လူနည္းစုသာ ျဖစ္တန္ရာသည္ ။ ထိုေၾကာင့္ ေျမာက္ဦးပ်က္ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ သူတို႔သည္ ရခိုင္လူမ်ိဴ း မ်ားၾကားတြင္ စိမ့္ဝင္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကပံု ရပါသည္ ။
ရခိုင္ဘုရင့္တပ္မေတာ္တြင္ ျမင္းတပ္၊ ဆင္တပ္၊ ေရတပ္ ၊ ေျခလ်င္တပ္ ႏွင့္ ေလးသည္ေတာ္တပ္ တို႔ ဖြဲ႕စည္းတည္႐ွိခဲ့ၾကပါသည္ ။ ထိုအထဲမွ ေလးသည္ေတာ္မ်ားကို ကမန္ ဟု ေခၚတြင္သည္ဟု သိ႐ွိရရာ ကမန္ ဆိုေသာ ေဝါဟာရသည္ လူမ်ိဴ းတစ္မ်ိဴ း အမည္မဟုတ္ဘဲ တပ္ဖြဲ႕တစ္ခု၏ အမည္သာ ျဖစ္တန္ေလာက္သည္ဟု ရခိုင္တို႔ဖက္က ယူဆၾကသည္။ ထိုတပ္ဖြဲ႕ဝင္တို႔သည္ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္ ။ မွတ္တမ္းမ်ားက ၫႊန္ျပေသာ ၁၆၆၆ အျဖစ္အပ်က္ကလည္း ရခိုင္တို႔အေပၚ ကမန္တို႔၏ သမိုင္းအမဲစက္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ အခုအခ်ိန္ထိ ရခိုင္လူမ်ိဴ းအမ်ားစုက ကမန္တို႔ကို ေျမာက္ဦးေခတ္ကတည္းက ရခိုင္ျပည္သို႔ ေရာက္႐ွိေနထိုင္သူမ်ားဟု လက္ခံၾကေသာ္လည္း
ရခိုင္မ်ဴိ းႏြယ္စုအျဖစ္ လက္ခံရန္ သေဘာမေတြ႕လွၾကပါ။
သို႔ေသာ္ ဦးေနဝင္း၏မဆလေခတ္တြင္ ထိုအခ်ိန္က
ရခိုင္လူမဴ်ိ း ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီဝင္တစ္ဦး ထံမွ သေဘာထားကိုသာရယူလ်က္ ကမန္တို႔ကို တိုင္းရင္းသား တစ္မ်ိဴ းအျဖစ္သြတ္သြင္းခဲ့ပါသည္ ။ ထိုအက်ိဴ းဆက္အျဖစ္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုပါ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဴ းထဲတြင္ ကမန္တို႔ ပါဝင္လာခဲ့သည္ ။ ထိုသတ္မွတ္ခ်က္အေပၚ ရခိုင္တို႔၏ ဆႏၵ ႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ မပါဝင္ခဲ့ပါ ။
ကမန္စစ္စစ္တို႔ဖက္ကိုၾကည့္ျပန္လ်င္လည္း ၁၉၈၈ မတိုင္မီ ထိ သူတို႔သည္ဘဂၤလီကုလားတို႔ႏွင့္ အစၥလာမ္ကိုးကြယ္ ျခင္းမွအပ အေနအထိုင္ အေျပာအဆို အဝတ္အစား ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ကြဲျပားၾကသည္ ။ တစ္လင္တစ္မယားစံနစ္ ကိုသာ က်င့္သံုးၾကၿပီး ရမ္းျဗဲေလသံ ရခိုင္စကားကိုသာ ေျပာဆိုၾကသည္ ။ မဂၤလာေဆာင္ျခင္း ၊ သၾကၤန္ေရကစားျခင္း စသည္တို႔တြင္ ရခိုင္တို႔ႏွင့္ ဓေလ့စ႐ိုက္တူၾကသည္ ။ ေက်ာက္ျဖဴ ရမ္းျဗဲဖက္မွ ကမန္အခ်ိဴ ႕ သည္ ဘာသာမဲ့ ခံယူမႈ ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္
အျဖစ္ ကူးေျပာင္းမႈတို႔ လည္း႐ွိခဲ့ၾကသည္ ။
အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွ အားကစားၿပိဳ င္ပြဲမ်ားတြင္ ေ႐ႊတံဆိပ္ ဆြတ္ခူးႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ ေျပးခုန္ပစ္ကစားသမားမိသားစု တြင္ အဖက ဘာသာမဲ့ခံယူၿပီး သားေျမးမ်ားက ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ကူးေျပာင္းခဲ့မႈတို႔လည္း လက္ေတြ႕႐ွိခဲ့ဖူးသည္ ။
သို႔ေသာ္ စစ္အစိုးရ နဝတ နအဖ ေခတ္တြင္ ဘဂၤလီတို႔သည္ ဆိုင္ရာပိုင္ရာတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ကမန္လူမ်ိဴ းအမည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံသားကဒ္မ်ား အမ်ားအျပား ရယူႏိုင္ခဲ့ၾကသည္ ။ ဥပမာ နာဇီ႐ြာမွ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးနွင့္ နီးစပ္သည့္ ဘဂၤလီမ်ိဴ း ဆက္မ်ား ၊ ေက်ာက္နီေမာ္႐ွိ ဘဂၤလီ ၁၃၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ ၊ သံတြဲနယ္႐ွိ ေက်ာက္နီေမာ္အဆက္ ဘဂၤလီမ်ား ၊ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္႐ွိေနထိုင္ၾကသည့္ ဘဂၤလီမ်ား တို႔သည္ ကမန္ အမည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံသားကဒ္ျပား ကိုင္ထားၾကသည္ ။
ထို ကမန္တု အပါအဝင္ဘဂၤလီတို႕သည္ ဘာသာတူ ကမန္တို႔အေပၚတြင္ လည္း နယ္ပယ္ေပါင္းစံုတြင္ လႊမ္းမိုးလာခဲ့ၾကသည္ ။
ကမန္စစ္စစ္ အေပၚလႊာလူႀကီးမ်ားက မိမိတို႕သည္
ရခိုင္မ်ိဴ းႏြယ္စုမ်ားျဖစ္၍ ဘဂၤလီတို႔ႏွင့္ မည္ကဲ့သို႔ပင္ ကင္းကင္း႐ွင္း႐ွင္းေနၾကသည္ ဆိုေစကာမူ ေအာက္ေျခကမန္အမ်ားစုသည္ ဘဂၤလီတို႔၏ ဘာသာေရး အေျချပဳလႊမ္းမိုးမႈကို မတြန္းလွန္ႏိုင္ၾက႐ံုသာမက အလိုက္သင့္ စိမ့္ဝင္ စီးေမ်ာျခင္းကို အလိုတူအလိုပါ လက္ခံခဲ့ၾကသည္ ။
( ေက်ာက္ျဖဴ ၊ ရမ္းျဗဲ အေနအထားကို သဲကြဲစြာ မသိေသာ္လည္း ၂၀၁၂ ပဋိပကၡတြင္ အိမ္ေျခ ၂၀၀ ခန္႔႐ွိ စစ္ေတြ သဂၤနက္ ကမန္တို႔သည္ ယင္း႐ြာ႐ွိအိမ္ေျခ ၃၀ ခန္႔သာ႐ွိ ဘဂၤလာကုလားတို႔ ဖက္သို႔သာ ပူးေပါင္းျခင္း၊ စစ္ေတြ ဗ်ိဴ င္းျဖဴ ႐ြာအား တိုက္ခိုက္ရန္ သံေတာ္လီကုလား တို႔အား သာယာကုန္း ကမန္တို႔က ဦးေဆာင္ျခင္း ၊ နာဇီ႐ြာ႐ွိ အနည္းငယ္သာ႐ွိေသာ ကမန္တို႔သည္ ရခိုင္တို႔ဖက္သို႔ ဝင္ခံမည့္အစား ဘဂၤလီကုလားတို႔ႏွင့္သာ ပူးေပါင္းျခင္း ၊ သံတြဲဖက္ တြင္လည္း အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ား ႐ွိခဲ့ဟု သိရ ။)
၂၀၁၂ ပဋိပကၡ အလြန္ ျပသနာေျဖ႐ွင္းဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရာတြင္ ကမန္ အေရးကို ေ႐ွ႕တန္းတင္ႀကိဳးစား ၾကဖို႔ အစိုးရ ၊ ကမန္ ႏွင့္ ရခိုင္တို႔ နားလည္ၾကသည္ ။
ခိုးဝင္ဘဂၤလီတို႔၏ အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွင့္ နယ္ေျမက်ဴ းေက်ာ္မႈ ေၾကာင့္သာ ပဋိပကၡ ျဖစ္ရျခင္း ႏွင့္ ဘာသာေရးကိစၥ မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ပင္ ျဖစ္လင့္ကစား အတူေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္ ကမန္တို႔အေပၚ သေဘာထားႀကီးေၾကာင္း ျပသလိုျခင္း စသည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ားအေပၚ နားလည္မိပါသည္ ။
သို႔ေသာ္ ဤေနရာတြင္ အဓိကတာဝန္႐ွိသူက ရခိုင္တို႔ မဟုတ္ပါ ။ သတိထားရမည့္ကိစၥတစ္ခုမွာ ရခိုင္လူထု အမ်ားစုဖက္ကေတာ့ မဆလေခတ္က သတ္မွတ္ခဲ့သည္ ျဖစ္ေစ ၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုတြင္ပါဝင္ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ
ကမန္ တို႕ကို ရခိုင္ျပည္တြင္ ၁၈၂၄ မတိုင္မီကတည္းက ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ လက္ခံႏိုင္ၾကေသာ္လည္း ရခိုင္မ်ိဴ းႏြယ္ စုဝင္ တိုင္းရင္းသားအျဖစ္လက္ခံႏိုင္ၾကရန္ ကိုမူ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ အေတာ္မလြယ္သည့္ ကိစၥပါ။ အခ်ိန္ယူၿပီး သေဘာတရားၾကီးၾကီးျဖင္႔ သိမ္ေမြ႕စြာ ေျဖ႐ွင္းရမည့္ကိစၥႀကီးျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္ ။
၂၀၁၂ ကာလတြင္ ကမန္တို႔ဖက္က ကမန္တို႔သည္ ဖယ္ထုတ္ျခင္းခံရသည္ ဟု ဆိုလာၾကသည္ ။
ရခိုင္မ်ားဖက္ကမူ ကမန္တို႔ကိုယ္တိုင္ ခြဲထြက္သြားၾကျပီး ဘဂၤလီတို႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းၾကသည္ဟု အျမင္႐ွိၾကသည္ ။
ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ေျပလည္ေအာင္ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ေရး ေလာေလာဆယ္ အဓိကတာဝန္႐ွိေနသူမ်ားမွာ ကမန္စစ္စစ္မ်ား၏ ေ႐ွ႕ေဆာင္ဦး႐ြက္ျပဳ ေနသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ။ သူတို႔၏ ရခိုင္တို႔အေပၚ ႐ိုးသားစြာ သစၥာ႐ွိမႈ ႏွင့္ ဘဂၤလီမ်ား ၊ကမန္ဝင္ကစြပ္ကုလား မ်ား အေပၚျပတ္သားစြာ လမ္းခြဲလိုမႈ တို႔အျပင္ ကမန္တုမ်ားကို ရဲရင့္စြာ ေဖာ္ထုတ္မႈတို႔ ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။
ရခိုင္တို႔ဖက္က ရခိုင္ျပည္တြင္း ကမန္စစ္စစ္ဦးေရသည္ ၉၀၀၀ ပတ္ဝန္းက်င္သာ႐ွိသည္ဟု လဝက စာရင္းမ်ားအရ သိထားၾကသည္ ။ ကမန္တိုင္းရင္းသားတိုးတက္ေရးပါတီ ဖက္မွ ျမန္မာတစ္ႏိုင္လံုးတြင္ ကမန္ဦးေရ ေလးေသာင္း ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ႐ွိသည္ဟုေျပာသည္ ။ ယင္းပမာဏ ႏွစ္ခုၾကား တြင္ သေဘာတူညီခ်က္ တစ္ခုလိုအပ္သည္ ။ ေလးေသာင္း ႐ွိသည္ဆိုပါစို႔ ။ ယေန႔လို Data base အားေကာင္းေသာေခတ္တြင္ ထိုလူဦးေရ ေလးေသာင္းစာရင္းကို အစိုးရ ႏွင့္ ရခိုင္တို႔ကို အတိအလင္းေဖာ္ျပ ညိွႏိႈင္းႏိုင္ရပါလိမ့္မည္ ။ ေအာက္ေျခ ေက်းလက္မ်ား႐ွိ ကမန္စစ္စစ္မ်ားကို ဘဂၤလီကုလားတို႔ႏွင့္ ကင္းကင္း႐ွင္း႐ွင္း ေနထိုင္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းၾကရန္ လိုအပ္သည္။ ထိ႐ွလြယ္ေသာကိစၥ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကမန္တို႔တြင္ ကမန္လူမ်ိဴ း ေမာ္လဝီ ဘာသာေရးဆရာ မ်ားျဖင့္သာ ဘာသာေရးကိစၥမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္သင့္သည္။ အစြန္းေရာက္ ဘဂၤလီေမာ္လဝီ ဆရာမ်ား၏ အဆံုးအမကိုသာ လိုက္နာၾကလ်င္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မ်ွ
၁၉၈၈ မတိုင္မီက႐ွိခဲ့သည့္ ကမန္ ရခိုင္ ဆက္ဆံေရးမ်ိဴ း တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ ။
ကမန္စစ္စစ္ ကေလးသူငယ္မ်ားကို အစၥလာမ္ဘာသာေရး အဆံုးအမ လြန္ကဲဖို္႕ထက္ ရခိုင္ဆန္ဖို႔ သြန္သင္ေပးမႈ လိုအပ္လွသည္ ။
ဘာသာေရးအေပၚအေျခခံတိမ္းၫြတ္မႈထက္ ရခိုင္ျပည္အေပၚ သစၥာ႐ွိၾကရန္ သြန္သင္မႈတို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။
အုပ္ခ်ဴ ပ္သူ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘဂၤလီတို႔ကို ေမြးျမဴၿပီး ရခိုင္ျပည္ကို ပဋိပကၡႏြံထဲ ထည့္ထားကာ စီးပြားလူမႈဘဝ ခ်ိနဲ႕ေအာင္ ဖန္တီးထားမႈကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ဘဂၤလီတို႔က ကမန္မ်ားကို ဝါးၿမိဳ ေနမႈကိုလည္း သတိထားဟန္႔တားရန္ လိုပါလိမ့္မည္။
ယခုတေလာ ကမန္ အေရးႏွင့္ပက္သက္ၿပီး ရခိုင္ဖက္ကို ပိုပိုသာသာ အျပစ္တင္လိုမႈမ်ားေတြ႕လာရသည္။
အျပစ္တင္မႈမ်ားက ေကာင္းေသာအေျဖ ထြက္မလာနိုင္ပါ။ ထိုကဲ့သို႔ အျပစ္တင္ေနၾကမည့္အစား ကာယကံ႐ွင္ ကမန္စစ္စစ္တို႔ ဖက္က ဘဂၤလီတို႕နွင့္ကင္း႐ွင္းေအာင္ ႐ွင္းသင့္သည္မ်ားကို အစိုးရႏွင့္႐ွင္း ၿပီးလ်င္ ရခိုင္တို႔ယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္
တင္ျပေဆြးေႏြးၾကမွသာလ်င္ ကမန္အေရး ေျပလည္ႏိုင္ပါ လိမ့္မည္ ။ အစိုးရ ႏွင့္ၿပီးလ်င္ၿပီးၿပီ ရခိုင္တို႔ႏွင့္ေျပာစရာ မလိုဆိုသည့္ ခံယူခ်က္မ်ိဴ းမထားမိဖို႔ လိုပါလိမ့္မည္ ။
ကမန္ကိစၥ ႏွင့္ပက္သက္လာလ်င္ ရခိုင္တို႔သည္ လူမ်ိဴ းႀကီး ဝါဒ က်င့္သံုးသည္ဟုစြပ္စြဲၾကျခင္းမ်ားလည္း႐ွိလာပါသည္။
လူမ်ိဴ းႀကီးဝါဒက်င့္သံုးသည္ ဆိုျခင္းထက္ ကမန္ တို္ႏွင့္ ေရာေႏွာပါလာႏိုင္သည့္ ဘဂၤလီအစၥလာမ္တို႔အား ဟန္႔တားကာကြယ္မႈဆိုလ်င္ ပိုမွန္ပါလိမ့္မည္ ။
နိဂံုးခ်ဴ ပ္အေနျဖင့္ ေျပာလိုသည္က ကမန္အေရးကို မလြဲမေ႐ွာင္ ေျဖ႐ွင္းရေတာ့မည့္ အေနအထားသို႔ ေရာက္လာေနသည္ကို လက္ခံၾကရမည္ျဖစ္သည္ ။ကမန္စစ္စစ္တို႔သည္ အစၥလာမ္ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ျခင္းမ႐ွိ ၊ ရခိုင္တို႔ႏွင့္ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ နီးစပ္သည္ ဆိုသည္ကို အျငင္းမပြားလိုပါ ။
သို႔ေသာ္ ကမန္မ် ားကိုယ္တိုင္က ကမန္အစစ္ ႏွင့္ လုပ္ကမန္မ်ားကို ခြဲျခားႏိုင္ေရး ေႏွာင့္ေႏွးေနၾကသည္ ။
ကမန္ပါတီသည္ ကမန္အားလံုးကို ကိုယ္စားမျပဳဟုလည္း
ရန္ကုန္ ကမန္လူမႈကြန္ရက္ဆိုေသာ အဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ထားခ်က္မ်ား ႐ွိေနျပန္ေသးသည္ ။
ဘဂၤလီ အမည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံသား ခံယူလိုသူတို႔သည္ ႐ိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံကုလားတို႔ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ကမန္စစ္စစ္ တို႔သည္လည္း အင္အားႀကီးေသာ ကမန္တု လုပ္ကမန္မ်ားကို ဖယ္႐ွားရန္ ခက္ခဲေနပံု ရပါသည္ ။
ထိုၾကားထဲတြင္ မလိုအပ္ဘဲ ရခိုင္တို႔ကို မသိမသာ အျပစ္ဖို႔လာၾကသည္ ။ အျပစ္ဖို႔စကားဆိုေနၾက႐ံုျဖင့္ ျပသနာမေျပလည္ႏိုင္သည္ကို သေဘာေပါက္ရန္လည္း လိုအပ္ပါသည္ ။
ကမန္အစစ္ ႏွင္႔ လုပ္ကမန္ျပသနာ ၊ မတန္တဆ ေဖာင္းပြေနေသာ ကမန္လူဦးေရျပသနာ တို႔ကို ကမန္စစ္စစ္မ်ားက ဦးစြာေျဖ႐ွင္းၾကပါ ။ လဝက ၊ ျပည္နယ္အစိုးရ ၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံ တို႔ထိ တင္ျပေဆြးေႏြး ႐ွင္းလင္းၾကပါ ။ ရခိုင္တို႔ႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ ျပန္လည္ရ႐ွိႏိုင္ေရး အထက္ပါ အခ်က္မ်ားက အခရာက်ပါသည္။
မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ယေန႔မ်က္ေမွာက္အေနအထားတြင္ ရခိုင္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သည့္ ကမန္ကိစၥကို ရခိုင္လူထုတို႔၏ သေဘာထားမပါဘဲ အစိုးရအဖြဲ႕ ၊ ပါတီ ၊ အဖြဲ႕အစည္း တို္႔၏ ေၾကာေထာက္ေနာက္ခံျဖင့္ ေျဖ႐ွင္းၾကမည္ ဆိုလ်င္ ေျပလည္မႈရမည္မဟုတ္ဘဲ အထင္ျမင္လြဲမႈမ်ားသာ ရလဒ္အျဖစ္ က်န္ရစ္မည္ျဖစ္ပါသည္။
Photo credit >> Ko Tun Ngwe
( ThanTun)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1309695419065585&set=a.474911629210639.101717.100000754188023&type=3&theater
No comments:
Post a Comment