ရခုိင္ဘုရင္
(မင္းခရီ ) ေခၚ နရနုအလီခင္ မင္းသည္ အေရွ႔ၿပည္ အင္း၀မင္း ထူပါရုံ ဒါယကာ နရပဓိမင္းႏွင္႔
အၿပနအလွန္ သ၀ဏ္လႊာမ်ား ေပးကမ္းေတာ္မူၾကၿပီး ေဆြမ်ိဳးဖြဲ႔ၾကလွ်က္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ( ၈၁၆ )ခုႏွစ္
တန္းခူးလဆန္း ( ၆ )ရက္ တနလၤာေန႔ တြင္ ယခု ရခုိင္ရုိးမ ဖုိးေခါင္ေတာင္ ထက္ ၌ ႏွစ္နုိင္ငံအေရး ေတြ႔ဆုံ ႏႈတ္ဆက္ေၿပာဆုိေတာ္မူၾကေသာအခါ
အင္း၀ဘုရင္မွာလည္း မိဖုရားမွစ၍ ေမာင္းမမိႆံ မွဴးမတ္ တုိ႔ႏွင္႔
သူတုိ႔
ဇနီးမယားတုိ႔သည္လည္း ပါၾကကုန္၏။
ရခုိင္ဘုရင္ (မင္းခရီ)ေခၚ နရနု အလီခင္မင္းၾကီးမွာလည္း
ထုိအတူ ပါေတာ္မူၾက၏ ၊ မင္းမွာလည္း မင္းအခ်င္းခ်င္း၊ မိဖုရား မွာလည္း မိဖုရားအခ်င္းခ်င္း၊
မင္းသားမွာလည္း မင္းသားအခ်င္းခ်င္း ၊ မင္းသမီးမွာလည္း မင္းသမီးအခ်င္းခ်င္း၊ မင္းေဆြမင္းမ်ိဳး
မွာလည္း မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း၊ မွဴးမတ္းမွာလည္း မွဴးမတ္အခ်င္းခ်င္း ၊မွဴးမတ္ဇနီးမယားတုိ္႔မွာလည္း
မွဴးမတ္ဇနီးမယားအခ်င္းခ်င္း ဤသုိ႔ အခ်စ္ အခင္ဖြဲ႔ၾကလွ်က္ အၿပန္အလွန္ ေကၽြးေမြးစားေသာက္ေတာ္မူၾကၿပီးလွ်င္
အင္း၀နရပတီမင္းၾကီး ေၿခြအရံတုိ႔ကား အထူးထူးေသာ အ၀တ္တန္ဆာ တုိ႔ကုိ ဆင္ယင္၀တ္ၾကကုန္၏
၊ ရခုိင္ဘုရင္ (မင္းခရီ) နရနု အလီခင္မင္း အေၿခြအရံတုိ႔မွာကား အၿဖဴ ေရာင္သက္သက္ကုိသာ
၀တ္ဆင္ၾကကုန္၏။ အင္း၀ဘုရင္ နရပတိမင္းသည္ အဖုိးတစ္သိန္းထုိက္တန္ေသာ ပတၱ ၿမား လက္စြပ္ကုိ
ရခုိင္ဘုရင္အားေပးေတာ္မူေလသည္၊ ရခုိင္ဘုရင္ (မင္းခရီ ) နရနု အလီခင္မင္းသည္လည္း အဖုိး
တစ္သိန္းထုိက္တန္ေသာ ပုလဲသြယ္ ကုိ ေပးေတာ္မူေလသည္။ မိဖုရားအခ်င္းခ်င္းလည္း လက္စြပ္
လက္က်ပ္ အ၀တ္အရုံတုိ႔ကုိ လွဲ႔လွယ္ေတာ္မူၾကသည္။၊ ထုိသုိ႔ လွဲလွယ္ၾကၿပီး မင္းႏွစ္ပါးတုိ႔သည္
ၾကည္ၾကည္သာသာ ေဟာေၿပာၾကလွ်က္ ႏုိင္ငံေတာ္ ေရ ေၿမ
နယ္နမိတ္ အပုိင္းအၿခားကုိ ကတိစကား ထား၍ သတ္မွတ္ေတာ္မူၾကေလသည္။ သတ္မွတ္ေတာ္မူၾကေလသည္မွာ
ရခုိင္ရုိးမ (ေခၚ) ဖုိးေခါင္ေတာင္ရုိး အေရွ႔က
က်ေရကုိ ရတနာပူရ အင္း၀ႏုိင္ငံအပုိင္ၿဖစ္ေစ၊ ဖုိးေခါင္ေတာင္ရုိး အေနာက္ဖက္ က်ေရကုိ ဓည၀တီ
ရခုိင္ႏုိင္ငံ အပုိင္ၿဖစ္ေစ ဟူ၍ ႏုိင္ငံ ေရ ေၿမ နယ္နမိတ္ ပုိင္းၿခားေတာ္မူေလေသာ္ ထုိေဒသ၌
ေပါက္ေရာက္ၾကကုန္ေသာ ႏြယ္ ၿမက္ ၀ါး သစ္ပင္ တုိ႔သည္ ရခုိင္ဖက္ အပင္ က ရခုိင္ဖက္သုိ႔ညြတ္၍ အင္း၀ဖက္ အပင္မ်ားက အင္း၀ဖက္သုိ႔ ညြတ္ၾကကုန္၏။ အလယ္၌ေပါက္ေသာ
အပင္တုိ႔သည္ တည္႔တည္႔မတ္မတ္ ေပါက္ၾကကုန္၏။ မင္းႏွစ္ပါးတုိ႔သည္လည္း ထီးၿဖဴမွစ၍ အေဆာင္အေယာင္
မင္းခန္းမင္းနားတုိ႔ကုိ တစ္ပါးကုိတစ္ပါး လွဲလွယ္ေတာ္မူၾကၿပီးလွ်င္
ေကာဇာ သကၠရာဇ္ (၈၁၆ ) ခုႏွစ္ တန္းခူးလဆန္း
(၆)ရက္ တနလၤလာေန႔ တြင္ တပ္စဥ္အတုိ္င္း ဆုတ္၍ မင္းေနၿပည္ေတာ္သုိ႔
ၿပန္ၾကကုန္သည္။
ရခုိင္ဘုရင္
(မင္းခရီ ) နရနု အလီခင္မင္း သည္ အမတ္ ဥႆလင္းစား ကုိ
အင္း၀ဘုရင္
နရပတိမင္းထံသုိ႔ ေပးပုိ႔ေတာ္မူေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရး
ရာဇသံ သ၀ဏ္လႊာကား ေအာက္ပါအတုိင္းၿဖစ္သည္။
ဣတိပိေသာဘဂ၀ါ သြကၡာေတာ သုပၸဋိပေႏၷာ စေသာ ဂုဏ္ေတာ္ တရား သုံးပါးႏွင္႔အညီ
ပရိယတၱိ ၊ ပဋိ ပတၱိ ၊ ပဋိေ၀ဒ သာသနာေတာ္ မညႈိးမႏြမ္းေစရ ၊ မူလသိကၡာ မင္းသမၼာတုိ႔ ခံရာေသာ
ဘိသိတ္တရား ဆယ္ပါးေသာ မင္းက်င္႔ ၊ ဆယ္႔ႏွစ္ဆန္းေသာ အဂၤါ ၾကိယာဒႆ သတၱက်က္သေရ ေလးေထြသဂၤဟ နစၥၿမဲစြာ
အ၀ိဇၹာႏွင္႔ တဏွာပိတ္ေပါင္း သူမေကာင္းနွင္႔ ကင္းေၾကာင္း လုံလကုိသာ ပညာဗလ ၿပဳလွ်က္ မင္းတုိ႔အား ငါးပါး၌ စရိမာ ဆုတ္ယုတ္တတ္ေသာ
လက္ရုံး၊ မာနအားကုိပါယ္၍ အနီးအေ၀းမေရြး ပကတိ တရား ခုႏွစ္ပါးႏွင္႔ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ေစာင္႔ထိန္းလွ်က္
အုပ္ကြပ္စီရင္ေလ႔ရွိေသာ ေၿမာက္ဦးေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ၾကီး အရွင္ၾကားေရာက္လုိက္သည္ ၊ အင္း၀ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္
အၾကည္ေတာ္မင္းၿမတ္လူသတၱ၀ါတုိ႔၏ ဓေလ႔ စာရိတၱ သီလ ၀ါရိတၱသီလ ထုိႏွစ္၀ေသာ တရားကုိသာ ရွည္ၾကာစြာ
စြဲၿမဲက်င္႔ၾကံရမည္ကုိ အသိပညာ သမၼတရား မကပ္မရွိၿခင္းေၾကာင္႔ ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုအမွ် ေရွးကာလ၍
ပြင္႔ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တုိ႔ သင္ပင္းသုိ႔မ၀င္ သံသရာစက္ရဟတ္က မလြတ္တဏွာ ႏြံအုိင္၌
ေပ်ာ္ပုိက္လွ်က္ ေတဘုမၼက၀ဋ္ အလယ္ အၿမင္႔အနိမ္႔ ေတြ႔ၿမဲဓမၼတာ နိဗၺာန္မွ ဖီလာ သမုဒယ သစၥာကုိသာ ေလ႔လာအားထုတ္
ၾကေလသည္၊ ထုိသတၱ၀ါတုိ႔၌ တစ္ေယာက္ေသာသူအား သမၼာဥာဏ္ ကပ္ေရာက္ ၿဖစ္ပြါးရွိၿပန္ေသာ္ အဇၥ်တၱ
ဗဟိဒၶ ရန္မလြတ္ရွိၿပန္
ေလသည္၊ အတိဇာတ ပဋိသေႏၶ ႏွင္႔ စြဲရင္းမွန္၍
နိကၡမ သကၤပၸ ၿဖင္႔ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသုိ႔
ထြက္သြားေလ၍ ကာယ၀ိညတ္ ၊ ၀စီ၀ိညတ္ ၊မေနာသမတ္ နွင္႔ ညီညြတ္ၿပည္စုံေစလွ်က္ သမၼာပညာ တက္မကုိ
ေၿဖာင္႔မတ္ စြာကုိင္၍ အလြန္ၾကီးက်ယ္စြာ ဗလ၀ါမုခ သမုဒယ၀ဲ တဏွာအုိင္ၿမစ္ထဲမွ ခြါရွဲးကူးေၿမာက္ေတာ္မူေလသည္
၊အနုဇာတ ပဋိသေႏၼ ၿဖစ္မူ
မိဘ ပဋိသေႏၶ ေပးသူတုိ႔၏
ထုံးစဥ္လာကုိ က်င္႔ၾကံၿမဲစြဲလွ်က္ အသက္ထက္ဆုံး ေနရသည္။ အ၀ဇာတ ပဋိသေႏၶ ေနေသာ သားေတာ္ကား ေရွးပညာရွိတုိ႔
ထုံးကုိမယူ ၊ဆုိသြမ္းေပ်ာ္ရြင္ ၊သဘင္ေလ႔လာ ေသစာယစ္မ်ိဳး ေသာက္ခ်ိဳးမက္ေမာ အတၱေနာ မဟိ မိမိအၾကိဳက္ကုိသာ အဘဇၥ်ာတရား ၿဖင္႔ သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ
လုိၿခင္း၊ ဗ်ာပါဒ တရားၿဖင္႔ သူတပါးကုိ ၿငိဳၿငင္ပ်က္စီးေအာင္ ၿပင္ဆင္ၿခင္း၊ မိစၧာဒိဌိ
တရားၿဖင္႔ အမွားအလြန္ ေဖါက္ၿပန္ ယြင္းခၽြတ္ ႏွလုံးသြင္းၿခင္း တစ္ေၾကာင္းတုံလည္း သမၼာ
သူေတာ္ ေကာင္း တုိ႔နွင္႔ ေခတၱေပါင္းေဖၚခဲ႔ဘူးေသာ စၾကာရ မႏၵာတ္မင္းသည္ မိစၧာဥာဏ္ၿဖစ္ပြါး၍
သိၾကားမင္းစည္း စိမ္အလုံးကုိ သိမ္းက်ံဳံးထပ္မွားေခ်၍ ဘ၀မၿခား ဒိဌဓမၼ ပ်က္စီးရေလေၾကာင္းႏွင္႔
မႏၵာတုဇာတ္ က်မ္းဂန္ လာေခ်သည္ ၊ သိရိဓမၼာေသာကမင္းမူလည္း ဇမၺဴဒီပါ တစ္ကြ်န္းလုံးကုိအစုိးရေသာ
မင္းၿဖစ္ေတာ္မူလွ်က္ ထုိမင္း ကံစဲခ်ိန္နီးတြင္ အမွားကုိ အမွန္ထင္ ၍ တိရစၧာန္ဘ၀ ေရာက္ေလေၾကာင္းႏွင္႔
ကထာစကား ရာဇ ၀င္မ်ား၌ ပညာရွိတုိ႔ သက္ေသၿပဆုိခဲ႔ၾကေလသည္။ ဤသည္က်မ္းဂန္ ကထာမ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္း၍
အၾကည္ေတာ္မင္းလည္း မင္းမည္ကာမဟုတ္ အလာေကာင္းလွ်က္ အၿပန္မေစာင္းေစရ ၊ကုိယ္ႏွင္႔မကြာ
သမၼာရွစ္ထပ္ စစ္ကြပ္လိမၼာ ပညာလက္နက္ ပုိးပုရြက္သုိ႔ စစ္တက္လာၾက ေလာကသူရန္ ရန္သူပုန္ကုိ
အ ကုန္သတ္ၿဖတ္ အခြါတတ္မွ ၿမတ္ရာသုိ႔ ေရာက္ရမည္အေၾကာင္းကုိ ၾကားေရာက္လုိက္သည္ အၾကည္
ေတာ္ ၊
ထူပါရုံ ဒါယကာ
အင္း၀ဘုရင္ (နရပတိမင္း ) သည္ ေတာင္တြင္းစား
လက္ယာစည္သူကုိ ရခုိင္ဘုရင္ (မင္းခရီ) နရနု အလီခင္မင္း ထံသုိ႔ ေပးပုိ႔ေတာ္မူေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ရာဇသံ သ၀ဏ္လႊာကား
ေအာက္ပါအတုိင္းၿဖစ္သည္။
သခၤါရ ၀ိကာရ လကၡဏ နိဗၺာန္ ပညတ္တည္းဟူေသာ ေဥယ်ဓံ တရားငါးပါးတုိ႔ကုိ မသိမၿမင္ေစတတ္ေသာ အ၀ိဇၹာဖုံးလႊမ္းၿခင္းေၾကာင္႔
သတၱ၀ါတုိ႔ နစ္ၿမဳတ္လွ်က္ရွိသည္ကုိ ကယ္တင္လုိေသာ သမာဓိ အသိအမွန္ လံု႔လအက်င္႔ အၾကံေတာ္
အားထုတ္ေသာ သတၱိေၾကာင္႔ ကင္းရာၿဖစ္ေသာ အသခၤတဓါတ္ အၿမဲတည္ရာ နိဗၺာန္ဆိပ္ၾကီးသုိ႔ ငါကူးေၿမာက္ၿပီ
ပုနပၸဳနံ တဖန္ ငါ႔ကုိ နင္တုိ႔ မႏွိပ္စက္ရၿပီ ၊ ပဌမ ဗုဒၶ၀စန စကားေတာ္ အေနကဇာတိသံသာရံ
ဂါထာကုိ ဥဒါန္းက်ဴးေတာ္မူၿပီးမွ လူသုံးပါးတုိ႔အား ကသလာဓမၼာ အကုသလာဓမၼာ အဗ်ာကတာဓမၼာ
တရားေတာ္ကုိ ေဟာေတာ္မူသည္၊ ကုသလ အကုသလာ ထုိႏွစ္ပါးေသာတရားေတာ္ သည္ကား ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးဟူလွ်က္
အစဥ္အားၿဖင္႔ ဥာဏ္နည္းသူတုိ႔ သိေလစြာ ထုိယုတ္မာ ေသာ မသူေတာ္တရားႏွင္႔ ဆက္ဆံၿခင္းမၿပဳေသာ
မဇၥ်ိမ ပဋိပၸဋာ သူေတာ္ေကာင္းလက္နက္ၿဖစ္ေသာ အဗ်ာကတ တရားေစာင္႔ေလ႔ရွိေသာ ရတနာပူရ အင္း၀ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္အရွင္ၾကားေရာက္လုိက္သည္
ေၿမာက္ ဦးေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ အၾကည္ေတာ္ သတၱ၀ါတုိ႔တြင္ သမၼာဒိဌိ ၊ မိစၧာဒိဌိ ႏွစ္ပါးရွိသည္၌
မိစၧာဓေလ႔မွာ သံသရာ မကုန္ စက္၀ဋ္တရား မၿပတ္ေသာအမႈမ်ားေၾကာင္႔ ဇာတိၿဖစ္လွ်က္ ရမၼက္မကြာ
ခႏၶာရုပ္နံ အဖန္တလဲလဲ ၿဖစ္ေသာ သတၱိ ခုိင္ခံၿခင္းသမၼာပညာ သူေတာ္ေကာင္းကား
တေယာဘာေ၀ စေသာ ၀ဋ္သုံးပုံကုိ ၿမင္သ ၿဖင္႔ တဒဂၤပဟာန္ ၀ိကၡံမၱန ပဟံ သမုေစၧဒပဟံ တရားေတာ္ႏွင္႔
တပ္ေသာ တဏွာသမုဒယသစၥာ စြဲရာ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ထုိႏွစ္ပါးကုိ ကင္းေစ၍ ကာယသုခ စိတၱသုခကုိသာ
ခံစားေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ၿမတ္ထံ သန္႔ရွင္းေသာ ပစၥည္းေလးပါး ေပးလွဴခဲ႔ဘူးေသာ အက်ိဳးေထာက္ပံ႔ေလရာ
ေလာကီစည္းစိမ္ ေနရိပ္ပမာ စင္ကုိလ်က္ အေကာင္းထင္မွား တရားလြတ္ေခ်လွ်င္ အလာ အၿပန္ မိစၧာဥာဏ္မကင္း
၊ အလင္းသုိ႔ မေရာက္ ၀ဲးေအာက္တြင္သာ ၊ လူးလာပနက္ က်ိန္စာရြက္သုိ႔ ၊မပ်က္ခႏၶာ ၊ သံသရာ၌ မိစၧာသုိ႔ၿမဲးေၾကာင္း
သူေတာ္ေကာင္းဆုိခဲ႔ေသာ က်မ္းဂန္ကုိသိ၍ ၊ ရကၡပူရတုိင္း
ေၿမာက္ဦးၿမိဳ႔ ၿပည္သူတုိ႔သည္ အမ်ိဳးဇာတ္တူ အယူမၿခား ၊တရားညီၾကလွ်က္ ၊မသမၼာေသာအမႈ ၊
မၿပဳမက်င္႔အပ္ေသာ အၾကံကုိ က်င္႔ၾကံၾကေလေၾကာင္း ၾကားသိရ၍ ၊ သာသနာေတာ္ မယဥ္႔မေမွး ၊ သင္ၿပဆုံးမ
၊ မည္လာခဲ႔ရာ ၊ အၾကည္ေတာ္လည္း မင္းသမၼာ တရားတုိ႔ႏွင္႔ ၿမဲၿမံစြာ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိ ေစာင္႔ထိန္းေၾကာင္း အမတ္ဥႆလင္းစား တင္ေလွ်ာက္ခ်က္ အတုိင္း
၊သ၀ဏ္စာတြင္လည္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔အဂၤါ ၊ၿပည္႔စုံစြာ ပါလာသည္။ တရားလိမၼာ ၊ သာသနာ ေတာ္ကုိ
ေစာင္႔ေရွာက္တတ္ေသာ မင္းခ်ည္းၿဖစ္၍ ဓမၼသ၀န စည္းေ၀းေၿပာဆုိၾကရလွ်င္ ၊ သာသနာေတာ္ ပြင္႔လင္း
၊ သတင္းအရွည္ ၊စည္ထြန္းမည္အေၾကာင္းကုိ ၾကားလုိက္သည္အၾကည္ေတာ္
ရခုိင္၊ဗမာ
မင္းႏွစ္ပါး ခ်စ္ၾကည္ ေပါင္းစည္း မဟာမိတ္ဖြဲ႔ခဲ႔ၾကေသာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ (၈၁၆) ခုႏွစ္ တန္ခူးလဆန္း(၆)ရက္ တနလၤာေန႔သည္ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေန႔အတြက္
သတ္မွတ္မည္ဆုိလွ်င္လည္း သင္႔ ေတာ္မည္ၿဖစ္ေၾကာင္း အဘယ္ေၾကာင္႔ဆုိေသာ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာ
သမုိင္း ၿဖစ္ရပ္တစ္ခုသည္ ရခုိင္သမုိင္းႏွင္႔ ၿမန္မာ႔သမုိင္း တြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ
တည္ေဆာက္ရာတြင္ ေဖ်ာက္ ဖ်က္ ၍မရေသာ သမုိင္းၿဖစ္ရပ္ မွတ္တုိင္ တစ္ခုၿဖစ္ပါသည္။ ရခုိင္
ဗမာ မင္းႏွစ္ပါး တုိ႔၏ သီလဂုဏ္ ၊ပညာ ဂုဏ္ ႏွင္႔ တုိင္းသူၿပည္သားမ်ားအေပၚ ရင္ ၀ယ္ သားကဲ႔သုိ႔
စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ခဲ႔သည္ကုိ ထုိဘုရင္မ်ား ေရး သား ခဲေသာ သ၀ဏ္လႊာမ်ားက သက္ ေသခံေနပါသည္။
ထုိေၾကာင္႔ ရခုိင္အမ်ိဳးသားတုိ႔၏ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ ပညာ ဂုဏ္ကုိ ေတာက္ ေၿပာင္ ေစရုံသာမက
ရခုိင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏စိတ္ဓါတ္ နွင္ ဘာသာ တရားအေပၚမွာ မည္မွ်ေလာက္ထိ ကုိင္းရိႈင္း မႈရွိသည္ကုိလည္း
ၿမင္သာထင္သာ ရွိေအာင္ ေဖၚၿပ ထား သည္ကုိေတြ႔ရေပသည္။ ထုိေၾကာင္႔ ဤသမုိင္း ၿဖစ္ရပ္သည္ ရခုိင္တစ္မ်ိဳူးသားလုံးအတြက္
ဂုဏ္တက္ စရာ ဂုဏ္ယူစရာ သမုိင္းၿဖစ္ရပ္ တစ္ခု ၿဖစ္ပါသည္။ ၿပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ကုိ ေဖၚညြန္းၿပသရာလည္း
သက္ေရာက္ေနပါသည္။ ရခုိင္ ဗမာ လူမ်ိဳးႏွစ္ခု၏ ကတိသစၥာ တည္ၾကည္မႈ ယုံၾကည္မႈမ်ားကုိလည္း
လွစ္ဟ ေဖၚက်ဴးၿပသေရာက္ သက္ေသတစ္ခုလည္းၿဖစ္ပါသည္။ ထုိေၾကာင္႔ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေန႔ကုိ
ေရြး ခ်ယ္ၾကရာတြင္ တန္းခူးလဆန္း(၆)ရက္ ေန႔ကုိ ရခုိင္အမ်ိဳးသား ေန႔ဟူ၍ သတ္မွတ္လွ်င္လည္း
သင္႔ၿမတ္မည္ၿဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ၿပ အပ္ပါသည္။
တစ္နည္း
ဧၿပီလ၏ ပထမပတ္ ( တနဂၤေႏြ) ေန႔ ကုိ
သတ္မွတ္သင္႔ပါေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင္႔ ဆုိေသာ္ မင္းႏွစ္ပါး ကတိသစၥာထားခဲ႔ေသာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ (၈၁၆)ခုနွစ္ တန္းခူလဆန္း(၆)ရက္ တနလၤာေန႔
သည္ အဂၤလိပ္ၿပကၡဒိန္အလုိ ဧၿပီလတြင္ ၿဖစ္ေနေသာေၾကာင္႔ ရခုိင္အမ်ိဳးသား ေန႔ကုိ က်င္းပရာ၌ ၿပည္တြင္း ၿပည္ပေရာက္ရွိေနၾကေသာ
ရခုိင္တစ္မ်ိဳးသားလုံး ေနရာအသီးသီးတြင္ က်င္းပၾကမည္ၿဖစ္ရာ ၿမန္မာႏို္င္ငံႏွင္႔ ႏုိင္ငံတကာ
ရုံးပိတ္ရက္ ၿဖစ္ေသာ တနဂၤေႏြေန႔
ဆုိလွ်င္ ၊ အလုပ္၀င္ေနၾကေသာ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း
အစုိးရ၀န္ထမ္း ရခုိင္သူ ရခုိင္သားမ်ားအားလုံးအတြက္လည္း အလုပ္အားရက္ ၿဖစ္ေနမည္ ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔
ရခုိင္လူမ်ိဳးတုိင္း ပါ၀င္ဆင္ႏြဲႏို္င္ၾကပါမည္ၿဖစ္ပါသည္။ ရခုိင္ အမ်ိဳူးသားေန႔သည္ အမ်ားၿပည္သူ
အလုပ္ဖြင္႔ရက္ ႏွင္႔ တုိက္ဆုိင္ေနမည္ဆုိလွ်င္ ခြင္႔မရႏုိင္သည္ကတစ္မ်ိဳး ၊အခ်ိန္မေပးႏုိင္သည္ကတစ္မ်ိဳးၿဖစ္မည္
စုိးေသာေၾကာင္ ရခုိင္ အမ်ိဳးသားေန႔ က်င္းပရာ၌ စည္ကားသင္႔သေလာက္ မစည္ကားႏို္င္ဘဲ ၿဖစ္ေနပါလိမ္႔မည္။
ထုိေၾကာင္႔ ရခုိင္အမ်ိဳူသားေန႔ ကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဧၿပီလ ၏ ပတမပတ္ တနဂၤေႏြေန႔ကုိ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေန႔ဟူ သတ္မွတ္ လွ်င္လည္း
သင္႔ေတာ္မည္ ဟု ယူဆပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ၿပအပ္ပါသည္။
(မွတ္ခ်က္) ရခုိင္အမ်ိဳးသားေန႔သည္ စင္စစ္အမွန္ တန္းခူးလဆန္း (၆) ေန႔ သတ္မွတ္ထားမည္ၿဖစ္ၿပီး
၊ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေန႔ ပြဲလမ္းသဘင္
က်င္းပမည္႔ေန႔ကုိ္ ဧၿပီလ၏ ပထမပတ္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ က်င္းပသြားမည္ဟု သတ္မွတ္ထားပါမည္၊ (ဆုိလုိသည္မွာ
ဧၿပီလ ပထမပတ္ တနဂၤေႏြေန႔ သည္ တန္းခူးလဆန္း(၆)ရက္ေန႔ ၿဖစ္ခ်င္မွ ၿဖစ္ေနမည္ ၊ ဧၿပီလ 1 ရက္ - 2 ရက္ - 3ရက္-
4ရက္- 5ရက္- 6 ရက္ ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္ေနမည္ ၊သုိ႔ေသာ္ အမ်ိဳးသားေန႔ က်င္းပရက္ကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း
ဧၿပီလ ပထမပတ္ တနဂၤေနြေန႔သည္ မည္သည္႔ေန႔ရက္ၿဖစ္ၿဖစ္ ၄င္းေန႔တြင္ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေန႔ကုိ
က်င္းပသြားမည္ ဆုိလုိၿခင္းၿဖစ္ပါသည္
ဦးေမာင္ၿဖဴ
ၾကြီတဲပုိက္ဆိပ္ေက်းရြာ
၊စစ္ေတြၿမိဳ႔နယ္
ရခုိင္ၿပည္နယ္

No comments:
Post a Comment