ရခုိင္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအသင္း(ရန္ကုန္)
((((((( ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုသည့္ လူမ်ိဳးမရွိေၾကာင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ တရားရံုးဆံုးျဖတ္ )))))))
(((((((
ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုသည့္ လူမ်ိဳးမရွိေၾကာင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ တရားရံုးဆံုးျဖတ္
)))))))
ဘဂၤလီမ်ားလိမ္ေကာက္က်စ္တတ္သည္ကို ၁၉၄၂ခုႏွစ္ကပင္ဂ်ပန္မ်ား သိႏွင္းေနၾကျပီး *
* * * * * * *ရို ဟင္ဂ်ာ ဆိုသည့္ လူမ်ိဳးမရွိေၾကာင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ
တရားရံုးဆံုးျဖတ္ ၊ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုေသာ စကားလံုးသည္ သၾကားအုပ္
ေဆးခါးႀကီးသာျဖစ္ ရိုဟင္ဂ်ာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးထားေတာ့
ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဖတ္မိတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို တင္ေပးလိုက္ပါတယ္
မိမိကိုယ္မိမိ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားဟု ဆိုပါလ်က္ ရခိုင္/ျမန္မာစကား
တစ္ခြန္းမ် မေျပာတက္ရံုမက နားပင္မလည္ေသာ စစ္တေကာင္း .. ေကာလိပ္ မွ
၀ိဇၨာဘြဲ႕ ယူခဲ့ေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ား၏ ဖန္ဆင္းရွင္၊ ဖံုညိဳလိပ္ရြာေန
အဒူဂါဖါရ္မွသည္ မိမိကိုယ္ မိမိ ေခတ္သစ္ သမိုင္းပညာရွင္ဟု ခံယူထားေသာ
ေဇာ္မင္းထြဋ္ဆိုသူ အထိ ေခတ္အဆက္ဆက္ လန္ၾကဳတ္ ဖန္တီးခဲ့သည့္ ျဖတ္-ညွပ္-ကပ္
ရိုဟင္ဂ်ာ သမိုင္းလိမ္မ်ားကို ျပည္တြင္းျပည္ပ(ႏိုင္ငံျခားသား အပါအ၀င္)
သမိုင္း ပညာရွင္မ်ားက ေ၀ဖန္ေခ်ပ ခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ အဒူဂါဖါရ္ ၏
သမိုင္းလိမ္သည္ ဆရာ ဦးေဖာ္ဇံ၏ ေခ်ပမႈေအာက္တြင္ အရည္ေပ်ာ္က်ခဲ့ၿပီး၊
ေဇာ္မင္းထြဋ္္၏ သမိုင္းလိမ္သည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံေရာက္ ရခိုင္ သား မ်ား၏
ထိုးႏွက္မႈေအာက္တြင္ ပ်က္စီးခဲ့ရၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထို႕အျပင္
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတရားရံုးမွ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားကို လူ၀င္မႈဥပေဒအရ
ရံုးတင္စစ္ေဆးသည့္အခါကလည္း သူတို႕သည္ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးသာျဖစ္ေၾကာင္း ၊
ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုသည့္ လူမ်ိဳးမွာ မရွိေၾကာင္း ၊မိမိကိုယ္မိမိ ခံယူထားျခင္း သာ
ျဖစ္ေၾကာင္း တရားရံုးက ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ပါသည္။ သို႕ပါလွ်က္
အေနာက္သတင္းသမားမ်ားသည္ အမွန္တရားကို မသိ၍လား၊ သိလ်က္ႏွင့္
အရြဲ႕တုိက္ခ်င္၍လား ဆက္တိုက္ ထုတ္လြင့္ေနၾက သည္ကို မၾကာခဏ ၾကားေနရသည္။
ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုသူမ်ားအေၾကာင္းကို ျမိန္ေရယွက္ေရ တင္ျပေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
သမိုင္းျဖစ္ရပ္အမွန္ကို ကြယ္၀ွက္ၿပီး အစိုးရဆန္႕က်င္ေရး
သတင္းေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း ေမ်ာလိုက္ေနၾကပါသည္။ ဤေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း
ေမ်ာလိုက္ရန္ ၾကိဳးပမ္းေနေသာ ျပင္သစ္ေန လွေအာင္ဆိုသူသည္
ရိုဟင္ဂ်ာသမိုင္းလိမ္ အခန္းဆက္ကို ေဖာ္ထုတ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ပါသည္။
သို႕ရာတြင္ ဘီဘီစီ၏ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္း၏ ပိတ္ဆို႕မူကို
မေက်ာ္ႏိုင္ေသာ လွေအာင္ သည္ “ဘယ္လူမ်ိဳးဘဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ မူဆလင္ေတြ
လူ႕အခြင့္အေရးခံစားရရင္ေတာ္ပါၿပီ” ဟူေသာ စကားျဖင့္ သူတို႕၏အခန္းကို
ေလွ်ာ့ခ်ပစ္ခဲ့ပါသည္။ သို႕ေသာ္ အဂၤလန္ေန ထြန္းခင္ဆိုသူတစ္ဦးက
သူတုိ႕၏အၾကမ္းဖက္ဗီဇ ရုပ္ကေလးကို လွစ္ျပခဲ့ျပန္ပါသည္။ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းႏွင့္
သမိုင္းပညာရွင္ အခ်ိဳ႕က လန္ဒန္ၿမိဳ႕(SOAS)တကၠသိုလ္တြင္
သမိုင္းစာတမ္းဖတ္ပြဲကို ထြန္းခင္ႏွင့္ အၾကမ္းဖက္သမားတစ္စုက ဗံုးခြဲမည္ဟု
ၿခိမ္းေျခာက္မႈေၾကာင့္ (၃)ေနရာအထိ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးမွ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
ထြန္းခင္ႏွင့္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားက လိုက္လံ ေႏွာင့္ယွက္မႈေၾကာင့္
ၾကန္႕ၾကာေနခဲ့ရာ ႏိုင္ငံတကာ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား ကူညီမူေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္စြာ
ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ သူတို႕သည္ ထိုမွ်ႏွင့္ မရပ္တန္႕ႏိုင္ေသးဘဲ
အတၱလန္တိတ္ သမုဒၵရာကို ခုန္ေက်ာ္၍ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ NEW JERSEY ျပည္နယ္
ရီပတ္ပလီကန္အမတ္ SMITH ကိုခ်ဥ္းကပ္ၿပီး၊ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားအတြက္
ဥပေဒတစ္ရပ္ တင္သြင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမွာ အဆိုတစ္ရပ္ အျဖစ္သာ
အဆံုးသတ္ခဲ့ပါသည္။ ဂါဖါရ္ မွသည္ ေဇာ္မင္းထြဋ္ အထိ ျဖတ္-ညွပ္-ကပ္
သမိုင္းတစ္ရပ္ကို ဖန္တီးခဲ့ၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုေသာ စကားလံုးတြင္က်ယ္မႈအတြက္
ေဒါင့္မ်ိဳးစံုမွ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ BANKOK POST မွသိန္း(၄၀) တန္ ရိုဟင္ဂ်ာ
ေဆာင္းပါး (နဂါးမင္းစစ္ဆင္ေရးကာလ) သည္လည္းေကာင္း ၊ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္၏
ျဖတ္ေလးျဖတ္ စစ္ဆင္ေရးအၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာ ေပါင္းစံု ၿပြတ္သိပ္ေနခဲ့ေသာ
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံမွ ဘီစီၾတာ (BECETRA) ဂ်ာနယ္မွ ဓာတ္ပံုေဆာင္းပါးမ်ားသည္
လည္းေကာင္း၊ ဘဂၤလီဘာသာျဖင့္ ထုတ္ေ၀ေသာ့ အီေတဖတ္(ITAFAO) ဂ်ာနယ္ပါ
ရိုဟင္ဂ်ာေဆာင္းပါးမ်ားသည ္လည္းေကာင္း၊ ေရနံေဒၚလာ (PETRO-DOLLER)မည္မွ်
လမ္းခင္းခဲ့ရသည္ကို ကာယကံရွင္မ်ား အသိျဖစ္ပါသည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္
အစိုးရအေနျဖင့္လည္း အခက္အခဲ မည္မွ် ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္ကို
ေခတ္ၿပိဳင္မီလိုက္သူမ်ား သိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုေသာ
စကားလံုးတြင္က်ယ္ေအာင္ ၊ ထင္ေပၚေအာင္ ၊ နားစြဲေအာင္ သူတို႕ဘာေၾကာင့္
ႀကိဳးပမ္း ၾကပါသလဲ။သူတို႕၏ မဟာဗ်ဴဟာ ရည္မွန္းခ်က္အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။
ဘဂၤလီဆိုသည္မွာ ဘဂၤလားေဒသခံ၊ အႏြယ္၀င္မ်ားျဖစ္သည္ကို အားလံုး သိၾကပါသည္။
ဂါဖါရ္တို႕၏ ျဖတ္-ၫွပ္-ကပ္ သမိုင္းဇာတ္ခန္းလာ အႏြယ္၀င္မ်ားသည္
စစ္တေကာင္းသား ဘဂၤလီမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း မည္သူမွ် မျငင္းကြယ္ႏိုင္သလို
၀န္ခံျခင္းလည္း မျပဳႏိုင္ၾကပါ။ ခပ္မဆိတ္ေနၾကပါသည္။ အဆိုးဆံုးကား
အေနာက္မီဒီယာ မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အေနာက္မီဒီယာမ်ားသည္ သတင္းတစ္ပုဒ္
ကိုထုတ္လုပ္ရာ၌ လက္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ သဘာ ၀ယုတၱိကိုေပါင္းစပ္ သင့္ပါသည္။
သို႕ရာတြင္ သူတို႕သည္ လက္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ ဆႏၵစြဲ ကိုသာ ေပါင္းစပ္ လုိက္
သည့္အခါ လြဲမွားေသာ သတင္းမွားႏွင့္ ဘက္လိုက္ေသာ သတင္းမွားသာ
ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။ အၾကမ္းဖက္သမားကို သနားဖြယ္ရာလူမ်ား အျဖစ္ ဖန္တီးမိၾကပါသည္။
ဒုတိယကမၻာ စစ္အႀကိဳ ႏွင့္ စစ္ၿပီးေခတ္မွသည္ ယေန႕အထိ အၾကမ္းဖက္သမား
ကုလားဆိုးမ်ားရန္ေၾကာင့္ အိုးပစ္ အိမ္ပစ္၍ မိမိဇာတိေဒသကိုပါ
စြန္႕ခြာသြားခဲ့ရေသာ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာေဒသ ခံမ်ား၏(IDP)ျဖစ္ေနရေသာ
ဘ၀မ်ားကို အေနာက္မီဒီယာမ်ား ေမ့ေနၾကဟန္ရွိသည္။ ေ၀းလံေဒသရွိ ရခိုင္
တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ ရိုဟင္ဂ်ာအၾကမ္းဖက္သမားမ်ား၏ လူမဆန္စြာ အဓမၼက်င့္မႈ၊
ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ခံရမႈ မ်ားကိုကား ၊အဆိုပါ အေနာက္မီဒီယာမ်ားက ေဖာ္ထုတ္ရန္
လက္တြန္႕ေနၾကပါသည္။ မၾကာခဏဆိုသလို အေနာက္မီဒီယာအသီးသီးမွ ထုတ္လႊင့္ေနေသာ့
ေလွစီး ဒုကၡသည္မ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ အသက္(၂၀) ႏွင့္ (၄၀) ပတ္၀န္းက်င္ရွိ
က်န္းမာ သန္စြမ္းေသာ သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ သူတို႕အထဲတြင္
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံသား လူရြယ္မ်ားကို ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ မ်ားအျဖစ္ ေတြ႕ေနရ
ပါသည္။ ေခတ္သစ္ ေလွစီးခရီးသည္မ်ား တြင္ က်ဴးဘားဒုကၡသည္ႏွင့္ ဗီယက္နမ္
ဒုကၡသည္မ်ားကို ၾကည့္ပါက မိသားစုအစံုအလင္၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုႏွင့္
ကေလးမ်ားပါမက်န္ ပါလာ သည္ကို ေတြ႕ရေသာ္လည္း၊ ရိုဟင္ဂ်ာေလွစီး
ဒုကၡသည္မ်ားထဲတြင္မူ အၿမဲတမ္းလိုလို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံသား လူရြယ္မ်ား
ကို ေတြ႕ေနရ ပါသည္။ ေဒသအုပ္စိုးေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူမ်ားစုျဖစ္ေသာ
မူဆလင္မ်ားေနထိုင္ရာ ဘူးသီးေတာင္ ၊ေမာင္ေတာ ေဒသသည္ မူဆလင္မ်ား ၏ ေဒသျဖစ္ရ
မည္ဟူ၍ အလယ္သံေက်ာ္ညီလာခံ မွစကာ အစဥ္တစိုက္ေတာင္း ဆိုလာၾကသည္။
ေဒသအုပ္စိုးေရးဆိုသည္မွာ လူမ်ားစု၊ လူနည္းစုႏွင့္ မဆိုင္ ၊ေဒသခံဟုတ္/မဟုတ္
၊တိုင္းရင္းသား ဟုတ္/မဟုတ္ ႏွင့္သာ ဆိုင္သည္။ လူ႕အႏြယ္စုတစ္ရပ္သည္
ထိုေဒသႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သင့္/မသင့္(ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ထိုက္/မျဖစ္ထိုက္) ဆိုသည္မွာ
မ်ိဳးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိသည္ႏွင့္ လည္းမဆိုင္၊ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား
ဟုတ္/မဟုတ္ ဆိုသည္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ကမၻာစံႏႈန္း ၊ စံညြန္းမ်ား
ႏွင့္လည္းေကာင္း ၊ ခ်ိန္ဆရ မည္ျဖစ္ပါ သည္။ မ်ိဳးဆက္ေပါင္း မည္မွ်ပင္ရွိသည္
ျဖစ္ေစ၊ ထိုေဒသႏွင့္ ေဒသခံမ်ားအေပၚ သစၥာရွိမႈ ၊ ေအးအတူ ပူအမွ် ယွဥ္တဲြ
ေနထိုင္လိုမူ ရွိ/မရွိ အေပၚတြင္သာ မူတည္ပိုင္းျဖတ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယကမၻာ စစ္ႀကိဳကာလ ေမယုေဒသ၌ ေသြးလႊမ္းခဲ့ရေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား၊
စစ္ၿပီးေခတ္ မူဂ်ာဟစ္ ေသာင္းက်န္းသူမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္မူမ်ားသည္ ေဒသအေပၚ
သစၥာရွိမူ ၊ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ေအးအတူ ပူအမွ် ယွဥ္တြဲ ေနထိုင္လိုမႈ ရွိ/ မရွိ
ေဖာ္ျပေနေပရာ သူတို႕အား ေဒသႏွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈ ေပးသင့္/ မသင့္ ဆိုသည့္ အေျဖက
ရွင္းပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕က သူတို႕အား ေဒသႏွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈ ေပးသင့္/
မေပးသင့္ (ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ထိုက္/မျဖစ္ထိုက္) စဥ္းစား ေနၾကေသာ္လည္း
သူတို႕သည္ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ထိုက္/ မျဖစ္ထိုက္ကို လံုး၀မစဥ္းစား ၾကပါ။
သူတို႕သည္ တစ္ဦးစ တစ္ေယာက္စမွလြဲ၍ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္လိုမႈ
ေလွ်ာက္ထားျခင္းမရွိၾကပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံထဲ့သို႕ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္
ေရာက္လာခဲ့ၾကေသာ ဘဂၤလီအေဟာင္း အသစ္မ်ားသည္ ဤႏိုင္ငံသို႕ ေရာက္လာသည္ႏွင့္
ဤႏိုင္ငံသားဟု သူတို႕ကိုယ္သူတို႕ ခံယူထားၿပီးျဖစ္ေနပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္
သူတို႕အား ႏိုင္ငံသား လက္မွတ္ထုတ္ေပးဖို႕ အခြင့္အခါသင့္တုိင္း
ေတာင္းဆိုေနၾက ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အၾကမ္းဖက္ထြန္းခင္ႏွင့္ အေပါင္းပါတို႕က
အေမရိကန္လြတ္ေတာ္အမတ္ (SMITH)ကို အသံုးခ်လ်က္ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားက
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အျခားႏိုင္ငံသားမ်ား နည္းတူ အခြင့္အေရးအျပည့္အ၀ေပးရန္
တူညီေသာ ႏိုင္ငံသား (AS FULL AND EQUAL) အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးရန္
ေတာင္းဆုိေနၾကသည့္နည္းတူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း၌ အျဖဴေရာင္
ကတ္ျပား၊(ယာယီမွတ္ပံုတင္)အား အနီေရာင္ ကတ္ျပား(ႏိုင္ငံသားကတ္ျပား) အျဖစ္
ဘယ္ေတာ့ လဲေပးမွာလဲ ဟု ေမးျမန္းခံေနရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႕သည္
ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို အေလးမထားျဖင္း ျဖစ္ပါသည္။
၀င္လိုသည့္ အခ်ိန္တြင္ ၀င္ေရာက္လာၿပီး ၊ သူတို႕အလိုမက်သည့္အခ်ိန္ တြင္
စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ဥပေဒမဲ့ အတြက္အဆမဲ့စြာ အစုလိုက္အပံုလိုက္ ထြက္ခြာရန္
နည္းနည္းမွ ၀န္မေလးသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း နဂါးမင္းစစ္ဆင္ေရးကာလ အျဖစ္အပ်က္မ်ားက
သက္ေသ ျပၿပီျဖစ္သည္။ မ်ိဳးဆက္ေပါင္း မ်ားစြာရွိခဲ့ပါၿပီဟုေအာ္ ေနၾကေသာ
ဘဂၤလီ မ်ားကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ မည္သည့္ စံနႈန္းျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ ပါမည္နည္း။
ယေန႕တိုင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္ ပထမမ်ိဳးဆက္ ကေလးမ်ားႏွင့္ လူသစ္မ်ားကို
ေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္ပါသည္။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုေသာ စကားလံုးကို မည္သည့္ အဓိပၸါယ္ျဖင့္
ဖြင့္ဆိုပါေစ၊ သၾကားအုပ္ ေဆးခါးႀကီးသာျဖစ္ပါသည္။ သူတို႕၏ ဘဂၤလီ ..
ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ဇာတ္လမ္း ကို ေကာက္ေၾကာင္းမဆြဲလိုသျဖင့္ ဘဂၤလီ အမည္ကို
ဖံုးကြယ္ၿပီး အေယာင္ေဆာင္ အမည္သစ္ျဖင့္ ျဖင့္ ျမန္မာ့ေျမကို အၾကမ္းဖက္
လုယက္ေရး လုပ္ရပ္သာျဖစ္ပါသည္။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ မည္သည့္ လူ႕အခြင့္အေရးမွ
ထူးျခားစြာဆံုးရွံးမခံရဘဲ၊ သူတို႕သာလွ်င္ လူ႕အခြင့္အေရးကို အရင့္သီးဆံုး
ခ်ိဳးေဖာက္. .ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည္မွာ ဘာသာေရး
အစြန္းေရာက္ အၾကမ္းဖက္သမား မ်ား ကိုင္စြဲသည့္ ေနာက္ဆံုး ေပၚ
လက္နက္တစ္ရပ္သာျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ယဥ္ေက်းေသာလူအဖြဲ႕အစည္းမ်ား
စတင္ခ်ိန္မွစ၍ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ တျဖည္းျဖည္း ေရႊ႕လ်ားလာၾကေသာ လူ႕အဖြဲ႕
အစည္းမ်ားရွိရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္သို႕ အေရွ႕ဘဂၤလားမွ
အစားက်ပ္တည္း၊ အေနက်ပ္တည္းေသာ ဘဂၤလီမ်ားသည္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ တလိမ့္လိမ့္
၀င္ေရာက္လာသည္မွ ရိုဟင္ဂ်ာအၾကမ္းဖက္ သမားမ်ားသည္ ေလာဘေဇာကပ္ၿပီး
နယ္ေျမလုယက္ေရး လုပ္ရပ္ကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ား ရွိသလို၊
မိမိတို႕၏ မိသားစုဘ၀ ေအးခ်မ္းသာယာေရး ၊ ပတ္၀န္းက်င္ ႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေရး၊
တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ အေျခအေနေအာက္တြင္ ေနထိုင္လိုၾကေသာ မူဆလင္ ဘာသာ၀င္
ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိသည္ကို ကြ်န္ေတာ္၀န္ခံပါသည္။ အၾကမ္းဖက္ သမားမ်ားႏွင့္
ေရာေထြးလာေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္တို႕အဖို႕ ခြဲျခားရ ခက္လွပါသည္။ မူဆလင္၀ါဒသည္
တျခားဘာသာ၀င္မ်ားပင္ အတုယူစရာျဖစ္သည္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးပါသည္။ သို႕ေသာ္
….. လက္ရွိ မူဆလင္ အၾကမ္းဖက္သမားတို႕၏ လုပ္ရပ္ကား ေၾကာက္္ခမန္းလိလိ
ရင္တုန္စရာ ေကာင္းလွပါသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သမား မူဆလင္မ်ားသည္ အၾကမ္းဖက္
သမားမူဆလင္မ်ား၏ ၿခိမ္းေျခာက္အက်ပ္ကိုင္ မႈႏွင့္ မူဆလင္ဘာသာ၀င္
မဟုတ္သူမ်ား၏ အထင္အျမင္လြဲမွား မႈၾကားတြင္ ညွပ္ပိတ္ ေနၾကရပါသည္။
ထိုသူမ်ားသည္ မိမိတို႕မွာ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား မဟုတ္ေသာေၾကာင္း၊ ဘာသာေရးကို
ၿငိမ္းခ်မ္းရိုးသားစြာ ကိုးကြယ္လိုသူမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရဲ၀့ံစြာ ျပသရန္လို
အပ္ေနပါသည္။ မူဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ား မဟုတ္သူမ်ားအေနျဖင့္လည္း
ဘာသာမတူသူမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာယွဥ္တြဲ ေနထိုင္မႈကိုလက္ခံ ရန္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိသူမ်ား၏ စစ္မွန္ေသာ လူ႕အခြင့္အေရးေတာင္းဆိုမႈကို လက္ခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
တၿပိဳင္တည္း ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားအား ယွဥ္တြဲ
တိုက္ခိုက္ရင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ေမယုေဒသကို တည္ေဆာက္သင့္ေၾကာင္း
တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment