Thursday, January 23, 2014

သမိုင္းေတြနဲ႔ ရက္လုပ္ထားေသာ

သမိုင္းေတြနဲ႔ ရက္လုပ္ထားေသာ
==================
ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)
၁၇၈၄ ခုႏွစ္ ဒီဇဘၤာလ(၃၁)ရက္ေန႔ဟာ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးတဲ့ေန႔လို႔ အစဥ္အလာအရ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာဖူးတဲ့ မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ယူစာတမ္း က်မ္းႏွစ္ေစာင္မွာေတာ့ ၁၇၈၅ ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလ(၂)ရက္ေန႔လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီက်မ္းႏွစ္ေစာင္ကေတာ့ ဦးလွထြန္းျဖဴ တင္သြင္းတဲ့ “မဇၥ်ိမေဒသအေရးေတာ္ပံုက်မ္း” နဲ႔ ဦးေက်ာ္၀င္းဦးရဲ့ “ ေျမာက္ဦးေခတ္ေႏွာင္း ရခိုင္သမိုင္း” က်မ္းတို႔ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဘယ္ဟာ အမွန္၊ ဘယ္ဟာ အမွား ဆိုတာကိုေတာ့ ပညာရွင္မ်ားက အၿပီးသတ္ သုေတသနလုပ္ ဆံုးျဖတ္ရပါမယ္။မည္သို႔ဆိုေစ ရခိုင္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆံုးေန႔ သတ္မွတ္မွဳဟာ ႏွစ္ ရက္သာ ကြာဟမွဳ ရွိတဲ့အတြက္ ၂၂၉ ႏွစ္ရွိၿပီလို႔ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ၁၇၈၄ ခုႏွစ္ကို ရခိုင္တို႔ရဲ့ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာက်ဆံုးခဲ့တဲ့ႏွစ္အျဖစ္ မူတည္ၿပီး မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္ကို (၃၅)ႏွစ္ သတ္မွတ္ေရတြက္ရင္ ၁၇၈၄ မွ ၁၈၁၉ ကို ပထမမ်ိဳးဆက္ ၊ ၁၈၂၀ မွ ၁၈၅၅ ကို ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ ၊ ၁၈၅၆ မွ ၁၈၉၁ ကို တတိယမ်ိဳးဆက္ ၊ ၁၈၉၂ မွ ၁၉၂၇ ကို စတုတၳမ်ိဳးဆက္ ၊ ၁၉၂၈ မွ ၁၉၆၃ ကို ပဥၥမမ်ိဳးဆက္ ၊ ၁၉၆၄ မွ ၁၉၉၉ ကို ဆ႒မမ်ိဳးဆက္ ၊ ၂၀၀၀ မွ ၂၀၃၅ ကို သတၱမမ်ိဳးဆက္လို႔သတ္မွတ္ရပါမယ္။ (၁၇၈၅ လို႔ သတ္မွတ္ရင္ေတာ့ ေနာက္တႏွစ္စီတိုးလာရပါလိမ့္မယ္)
အဲဒီမ်ိဳးဆက္ေတြထဲမွာ ပဥၥမမ်ိဳးဆက္ ၊ ဆ႒မမ်ိဳးဆက္ ၊ သတၱမမ်ိဳးဆက္ေတြဟာ ဒီကေန႔ထိ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနဆဲျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ရဲ့ ျဖစ္တည္မႈ သမိုင္းနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း(၂၂၉)ႏွစ္ဆိုတာ သိပ္ၾကာျမင့္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိန္က အခမ္းအနားက်င္းပ ျပဳလုပ္ခြင့္ မရွိခဲ့တဲ့ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာက်ဆံုးတဲ့ေန႔ကို ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြအေနနဲ႔ ျပည္တြင္းထဲမွာ က်င္းပလာၾကတာကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒီလို က်င္းပခြင့္ရေနျခင္းေတြဟာ ေခတ္သစ္ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ေျပာင္းလဲဖို႔ ၾကိဳးစားေနျခင္းကို လွစ္ျပလိုက္တာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ လြန္ခဲ့ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ေလာက္ကေတာ့ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာေရာက္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ လာခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ အထူးျခားဆံုးရိုက္ခတ္မွဳကေတာ့ ကြယ္လြန္သူ သမိုင္းပညာရွင္ေဒါက္တာေအးေက်ာ္ကိုယ္တိုင္ (၂၂၆)ႏွစ္ေျမာက္ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာက်ဆံုးတဲ့ ေန႔မွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ နယူးေယာက္ရွိ ကုလသမဂၢရံုးေရွ႕ဆႏၵျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ရခိုင္ျပည္ထဲက ၿမိဳ့နယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရခိုင့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာက်ဆံုးေန႔ က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။ ျဖတ္သန္း လာၿပီးတဲ့ႏွစ္ေတြထဲမွာ ေနရာေဒသအမ်ားဆံုး က်င္းပခဲ့တဲ့ႏွစ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးတဲ့ေန႔ က်င္းပျခင္းကို တခ်ိဳ႕က စိုးရိမ္မႈ မ်ားလည္း ရွိေနၾကတယ္။ အနာဂတ္ဖက္ဒရယ္ျပည္ ေထာင္စုနဲ့ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္အျဖစ္သို႔သြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းမွာ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြ ျပည္ေထာင္စုထဲက ခြဲထြက္မယ့္ ေျခလွမ္းေတြလားဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက သံသယျဖစ္မွာကို စိုးရိမ္ၾကျခင္းျဖစ္တယ္။
သမိုင္းမွာ တကယ္ရွိခဲ့တဲ့ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ကို ေခတ္လူငယ္မ်ိဳးဆက္ေတြ သိေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္းဟာ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုလို႔ ျမင္တယ္။ ရခိုင္ေတြဟာ သာမည နယ္ပယ္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ နယ္စား ပယ္စားအျဖစ္ ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ့လက္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ခဲ့ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ့ ၾကန္အင္လကၡဏာေတြနဲ႔ ေထာင္စုႏွစ္နဲ႔ခ်ီ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့လူမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ သူတို႔ေတြဟာ တကယ္ပဲ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးခဲ့တယ္။ ဒီသမိုင္းေတြကို မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို လက္ဆက္ကမ္း သင္ၾကားေစျခင္းဟာ သမိုင္းကို သင္ၾကားေစျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ အနာဂတ္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးနဲ႔ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ကို ခ်ီတက္ေနတယ္ဆိုရင္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးရဲ့ တကယ့္သမိုင္းျဖစ္ရပ္ေတြကို သင္ၾကားခြင့္ ၊သင္ယူခြင့္ ၊ေလ့လာခြင့္၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခြင့္ေတြကေတာ့ မျဖစ္မေန ရွိကို ရွိရပါမယ္။ အခမ္းအနားက်င္းပျခင္း ၊ ေဟာေျပာျခင္းဟာလည္း သင္ယူေလ့လာမႈတစ္ ခုလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။
သမိုင္းကို အရွိတရားအတိုင္းလက္ခံေပးျခင္းဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရးကို ေရွးရွဳေစပါတယ္။ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ တစ္ခုကို သင္ယူခြင့္၊ ေလ့လာခြင့္မရွိဘူးဆိုရင္လည္း သင္ယူခြင့္ ေလ့လာခြင့္ရွိေအာင္ အျခားနည္းေတြနဲ႔လုပ္ေဆာင္ေနၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ သမိုင္းကို အရွိတရားအတိုင္း သတၱိရွိရွိလက္ခံျခင္းဟာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးလက္ခံျခင္းတစ္ခုပါ ။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ရဲ့ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္စဥ္ၾကီးကို အာဏာစက္နဲ႔ေမ့ေဖ်ာက္လို႔မရပါ။ သမိုင္းအျဖစ္ သတၱိရွိရွိ လက္ခံရပါမယ္။ သာဓကအေနနဲ႔ ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ အခမ္းအနား က်င္းပျခင္းဟာ အဲဒီကာလကလို တစ္တိုင္းျပည္လံုး လမ္းေပၚထြက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း မဟုတ္သလိုပါဘဲ ရခိုင့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာက်ဆံုးေန႔ အခမ္းအနား က်င္းပျခင္းဟာလည္း ျပည္ေထာင္စုက ခြဲထြက္ၿပီး ရခိုင္ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးကို သြားေနျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို သင္ယူ ေလ့လာေစျခင္း၊ သခၤန္းစာယူေစျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးျခင္းဟာ သမိုင္းေတြနဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ ျငင္းမရေသာ သမိုင္းေၾကာင္းအရ ရခိုင္ျပည္ဟာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ့ ၾကန္အင္လကၡဏာအျပည့္နဲ႔ရပ္တည္ခဲ့သလို အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းလည္းရွိတယ္။ ရခိုင္ဟာ သီးျခားႏိုင္ငံအျဖစ္ ထူေထာင္ခြင့္ကို ပယ္ဖ်က္ၿပီး ေခတ္သစ္ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္တဲ့အခါ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့သမိုင္းလည္းရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူခြင့္ မရွိတဲ့အခါ ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူတဲ့ ျပည္နယ္ေပါင္းစု ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရး ၾကိဳးပမ္း မႈ သမိုင္းလည္း ရွိတယ္။ ဒီသမိုင္းေတြကို အာဏာနဲ႔ေခ်ဖ်က္ပစ္ဖို႔ ရာစုႏွစ္ေတြနဲ႔ခ်ီၿပီးႀကိဳးစားခဲ့ေပမယ့္ မ်ိဳးဆက္(၇)ဆက္ထိ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားဘဲ သယ္ေဆာင္လာခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ သမိုင္းကို အရွိအတိုင္း ၊ ပကတိအတိုင္းလက္ခံၿပီး အဲဒီ သမိုင္းကို လြတ္လပ္စြာ ေလ့လာခြင့္ ၊ သင္ယူခြင့္ရွိျခင္းဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး အတြက္ အေကာင္းဆံုးအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သလို စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုမွာ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တဲ့ အခင္း အက်င္း တစ္ခု လည္းျဖစ္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးခဲ့တဲ့ေန႔ဟာ ေခတ္သစ္ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့သမိုင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေခတ္သစ္ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္လို႔ကၽြန္ေတာ္သံုးရတာက ဒီကေန႔ုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၊ ဒုတိယ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ ၊ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ေတြဟာ ကြာျခားပါတယ္။ (၁၁)ရာစုမွာ အေနာ္ရထာ စည္းရံုး တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပထမျမန္မာႏိုင္ငံလို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အ၀န္းအ၀ိုင္းထဲမွာ ရခိုင္ႏိုင္ငံက မပါ၀င္ခဲ့ဘူး။ (၁၅)ရာစုမွာ ဘုရင့္ ေနာင္ စည္းရံုးတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အ၀န္းအ၀ိုင္းထဲမွာလည္း ရခိုင္မပါေသးဘူး။ (၁၈)ရာစုမွာ အေလာင္းဘုရား စည္းရံုးတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တတိယျမန္မာ ႏိုင္ငံအ၀န္းအ၀ိုင္းထဲမွာလည္း ရခိုင္က သီးျခား ဘုရင့္ႏိုင္ငံအျဖစ္နဲ႔ရပ္တည္ေနခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ (၁၈)ရာစု ကုန္ခါနီးမွာ ရခိုင္ဟာ ဗမာဘုရင့္ႏိုင္ငံရဲ့ သိမ္းပိုက္မွဳကို ခံလိုက္ရတယ္။ သမိုင္းပညာရွင္ေတြသတ္မွတ္ထားတဲ့ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၊ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၊ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္မွဳ ေတြမွာ ပေဒသရာဇ္တို႔ ထံုးစံအတိုင္း အင္အားရွိသူက အင္အားနည္းသူကို သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသြးနဲ႔တည္ေဆာက္ခဲ့ရျခင္းေတြလို႔ ဆိုရပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ကို အင္အားနဲ႔တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္တယ္။
လြတ္လပ္ေရးအႀကိဳကာလ ေခတ္သစ္ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ပံုက ပင္လံုမူအရေျပာရရင္ ကတိက၀တ္ေတြနဲ႔တည္ ေဆာက္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ေျပာရရင္ တည္ေဆာက္ပံုက ယဥ္ေက်းတယ္၊ ေသြးေျမမက်ဘူး၊ အဓမၼ မသိမ္းပိုက္ဘူး၊ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္နဲ႔မဟုတ္တဲ့ ျပည္ ေထာင္စု စနစ္နဲ႔ သြားမယ္ဆိုတဲ့ ေဆြးေႏြး သေဘာတူညီမႈေတြနဲ႔ အုတ္ျမစ္ခ်ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ လြတ္လပ္ေရးအတြက္တိုက္ပြဲ၀င္မႈ ၊ ျပည္ေထာင္ စုစနစ္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္မႈေတြကို မဆိုလိုခ်င္ဘူး ။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အခင္းအက်င္းကိုသာ ေျပာလိုပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ေခတ္သစ္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး ပႏၷက္ရိုက္ခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳး ဒီေန႔အခ်ိန္မွာ ျပန္လည္က်င့္သံုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီ ႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈကို ျပန္လည္က်င့္သံုးၿပီး စစ္မွန္တဲ့ စည္းလံုးညီညြတ္မွဳေတြနဲ႔ အနာဂတ္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ဆီကို ေလ်ွာက္လွမ္း သင့္ပါတယ္။ တိုင္း ရင္းသားေပါင္းစံုရဲ့ ညီညြတ္ႏိုင္မယ့္ “ရပ္၀န္း”တစ္ခုမွာ ရပ္တည္ရင္း(စည္းလံုးရင္း) ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို တိုင္းရင္းသား ေပါင္းစံုက ညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ ထိန္္းထားသင့္ပါတယ္။ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုက ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ထားတဲ့ “ ပံုရိပ္”ကို ေဖာ္ ေဆာင္သင့္တယ္။ လူဦးေရေပါက္ကြဲ လွ်ံထြက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတြက မ်က္ျဖဴဆိုက္ေလ ဆရာၾကိဳက္ေလအျဖစ္မ်ိဳးကို ကိုယ္ကိုတိုင္က မ်က္ျဖဴမဆိုက္ေပးဖို႔အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
သမိုင္းရဲ့တိုက္ဆိုင္မွဳအျဖစ္ လာမယ့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ(၁၂)ရက္ေန႔ဆိုရင္ ေခတ္သစ္ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဖန္တီးတည္ေဆာက္ေမြးဖြားေပးခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စုေန႔ကို ျဖတ္သန္းၾကရပါေတာ့မယ္။ ဒီေန႔ဟာလည္း သမိုင္းေတြနဲ႔ရက္လုပ္ခဲ့ျခင္းေန႔ရက္တစ္ရက္ျဖစ္ပါတယ္။ သီးျခားႏိုင္ငံေလးေတြအျဖစ္ ထြက္ေပၚလာမယ့္ အေနအထားတစ္ခုျဖစ္ေပၚခဲ့ ေပမဲ့ ပင္လံုသေဘာတူညီမႈေတြအရ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းက ေခတ္သစ္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံကို ေမြးဖြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ --- သမိုင္းေတြနဲ႔ရက္လုပ္ထားတဲ့ ေခတ္သစ္ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို စတုတၳ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၊ ပဥၥမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အျဖစ္သို႔ အင္အားသံုး ေမာင္းႏွင္မိတဲ့အခါ ------------ ။ ။
ခိုင္လင္း(ေမဃ၀တီ)
 

No comments:

Post a Comment