Wednesday, April 11, 2018

တတိယသံဂၤါယနာ

တတိယသံဂၤါယနာ

============
ေ၀သာလီတြင္ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ၿပီးေနာက္ မူလေထရ၀ါဒဂုိဏ္းႏွင္႔ မဟာသံဃိကဂုိဏ္းတုိ႔ဟူ၍ ႏွစ္ဂုိဏ္းကြဲခဲ႔ေၾကာင္း ျပဆုိခဲၿပီးျဖစ္သည္။ ထုိဂုိဏ္းႀကီးႏွစ္ဂုိဏ္းမွ အဆင္႔ဆင္႔ ထပ္၍ထပ္၍ ကြဲၾကျပန္ရာ ဂုိဏ္းကြဲေပါင္း (၁၈) ခုအထိရွိခဲ႔ေလသည္။ မူလေထရ၀ါဒဂုိဏ္းမွ အဆင္႔ဆင္႔ ကြဲသြားၾကေသာ အာစရိယ၀ါဒဂုိဏ္ကြဲေပါင္း (၁၁) ဂုိဏ္မွ်ရွိေလသည္။ ယင္းဂုိဏ္းတုိ႔မွာ
(၁) မဟိသာသကဂုိဏ္း
(၂) ၀ဇၨီပုတၱကဂုိဏ္း
(၃) ဓမၼဳတၱရိယဂုိဏ္း
(၄) ဘျဒာယာနိကဂုိဏ္
(၅) ဆႏၷာယာနိကဂုိဏ္း
(၆)သမိတယဂုိဏ္း
(၇) သဗၺတၳိယဂုိဏ္း (သဗၺတၱိကဂုိဏ္း)
(၈) ဓမၼဂုတၱိကဂုိဏ္း
(၉) ကႆပိကဂုိဏ္း
(၁၀) သကၤႏၱိကဂုိဏ္း
(၁၁) သုတၱႏၱိကဂုိဏ္း (သုတၱ၀ါဒဂုိဏ္း)
ဤသုိ႔လွ်င္ ဂုိဏ္းကြဲ (၁၁) ဂုိဏ္းထိ ေပၚေပါက္လာၿပီး မူလေထရ၀ါဒဂုိဏ္းမႀကီးႏွင္႔ေပါင္းလွ်င္ (၁၂) ထိရွိေလသည္။

ထုိနည္းတူ မဟာသံဃိကဂုိဏ္းမွာလည္း
(၁) ေဂါကုလိကဂုိဏ္း ၊
(၂) ဧကေဗ်ာဟာရိကဂုိဏ္း ၊
(၃) ပဏၰတၱိ၀ါဒဂုိဏ္း ၊
(၄) ဗာဟုလိကဂုိဏ္း ၊ ( ဗာဟုႆုတိကဂုိဏ္း)
(၅) ေစတိယ၀ါဒဂုိဏ္း ဟူ၍ ဂုိဏ္းကြဲေပါင္း (၅ )ခုထိ ကြဲထြက္လာရာ မူလမဟာသံဃိကဂုိဏ္းႏွင္႔ေပါင္းလွ်င္ ထုိမဟာသံဃိကဂုိဏ္းတြင္လည္း ( ၆) ဂုိဏ္းထိ ရွိေလသည္။
ထုိေၾကာင္႔ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္၌ ဒုတိယရာစု အတြင္းမွာပင္ ေထရ၀ါဒဂုိဏ္းေပါင္း (၁၂) ဂုိဏ္း၊ မဟာသံဃိကဂုိဏ္းေပါင္း(၆)ဂုိဏ္းအားျဖင္႔ အိႏၵိယျပည္တြင္ စုစုေပါင္း ဂုိဏ္းကြဲ (၁၈)ခုထိ ရွိလာသည္။
ထုိသုိ႔ ဂုိဏ္းေပါင္း (၁၈) ဂုိဏ္းကြဲၿပီးေနာက္ ေဟမ၀တိကဂုိဏ္း၊ ရာဇဂိရိကဂုိဏ္း၊ ၊ သိဒၶတၳိကဂုိဏ္း ၊ ပုဗၺေသလိယဂုိဏ္း၊ အပရေသိယဂုိဏ္း ၊ ၀ါဇိယဂုိဏ္းဟူ၍ အာစရိယ၀ါဒကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ ဂုိဏ္းကြဲေပါင္း (၆) ခု ထပ္မံေပၚေပါက္လာၾကကုန္၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ မူလ ေထရ၀ါဒ၊ မူလမဟာသံဃိကဂုိဏ္ႀကီးမ်ားႏွင္႔တကြ ေနာက္ပြားဂုိဏ္း မ်ားအားလုံး ေပါင္းလုိက္လွ်င္ ဂုိဏ္းေပါင္း (၂၄) ထိ ရွိခဲ႔ၾကေလကုန္သည္။
တတိယ သဂၤါယနာ တင္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္း
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
သာသနာႏွစ္ (၂၃၅) ႏွစ္ ၾကာၿပီးေနာက္ ပါဋလိပုတ္ျပည္တြင္ မိစၦာအယူရွိေသာ ရဟန္းအတု(၆၀၀၀၀) ေက်ာ္အထိ သာသနာအတြင္း အေယာင္ေဆာင္ၿပီး ၀င္ေရာက္လာၾကသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တင္ခဲ့ၾကသည္။ အေသာကမင္း (ဘီစီ272 -232) သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ လာခဲ႔သည္။ အေသာမင္းသည္ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ ျဖစ္ျပီးေနာက္ ဗုဒၶဘာသာကို အႀကီးအက်ယ္ ခ်ီးေျမွာက္ခဲ႔ေသာမင္းျဖစ္ေပ သည္။ ဤအေျခအေနကိုအခြင္႔ေကာင္းယူ၍ သာသနာ႔ျပင္ပမွ တိတၳိတို႔သည္ ဗုဒၶသာသနာအတြင္းသို႔၀င္၍ ရဟန္းျပဳလုပ္ၾကသည္။ ယင္းတိတၳိတို႔သည္ ဗုဒၶဘာ သာကို ယံုၾကည္၍ ၀င္ေရာက္လာသူမ်ား မဟုတ္ၾကဘဲ အစားေခ်ာင္ အေနေခ်ာင္ေသာေၾကာင္႔ ၀င္ေရာက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သာသနာေတာ္ တရားတုိ႔ကိုလည္း မသင္ၾကားၾကေပ ၊ ထိုရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္တို႔သည္ ဗုဒၶတရားႏွင္႔ မစပ္ဆိုင္ေသာ အယူ၀ါဒမ်ားကို ဗုဒၶတရားအျဖစ္ ေဟာေျပာ ေနၾကသည္။
သံဃာစစ္ သံဃာမွန္တို႔သည္ ေဖာ္ျပပါ ရဟန္းတုမ်ားႏွင္႔ အေပါင္းအသင္းမျပဳၾက ဥပုသ္ ပါ၀ါရဏာ စေသာ သံဃာ ကံမ်ားမျပဳလုပ္ၾကေခ် ။ အေသာကရံုေက်ာင္းတိုက္ႀကီး၌ ေနထိုင္ေသာ သံဃာတို႔သည္ ဤကဲ႔သို႔ အယူ၀ါဒကြဲျပား ေနခဲ႔သည္မွာ (၇) ႏွစ္တာမွ် ၾကာျမင္႔ခဲ႔၏။ အေသာကမင္းသည္ ဤကဲ႔သို႔ မသန္႔ရွင္း မစင္ၾကယ္ ျဖစ္ေနေသာ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ကို သန္႔ရွင္္းေသာသာသနာေတာ္ ျဖစ္ေစရန္ စီမံေလသည္။
ရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ ႏွင္႔ အေသာကမင္းတုိ႔သည္ ဗုဒၶသာသနာအတြင္း ၀င္ေရာက္ေနၾကေသာ ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္ ေျခာက္သိန္းတို႔ကို ၀ါဒေရးႏွင္႔ ပတ္ သက္၍ စစ္ေမးသည္အခါ ရဟန္းအေယာင္ေဆာင္တို႔သည္ ဗုဒၶ၀ါဒ အစစ္အမွန္ကို မေျဖၾကားႏိုင္ၾက။ ဗုဒၶ၀ါဒမွ ျပင္ပ အယူ၀ါဒမ်ားကို ဗုဒၶ၀ါဒ အျဖစ္ ေရာေႏွာေျဖဆိုၾကသည္။ အေသာကမင္း သည္ ဤကဲ႔သို႔ စစ္ေမးၿပီးေနာက္ ဗုဒၶ၀ါဒ အမွန္ကို မေျဖႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ ရဟန္းတု တိတၳိေပါင္း ( ၆၀၀၀၀) ေျခာက္ေသာင္း ကို အ၀တ္ျဖဴလဲ၍ လူထြက္ေစၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ သန္႔စင္ေစသည္။ က်န္ေထရ၀ါဒရဟန္းမ်ားထဲမွ ပိဋကတ္သုံးဖုံကုိ အာဂုံေဆာင္ေသာ တစ္ေထာင္ေသာရဟႏၱာတုိ႔ကုိ ေရြးေကာက္ေတာ္မူသည္။ အေသာကမင္းတရားသည္ ဤကဲ႔သို႔ သာသနာေတာ္ သန္႔စင္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေနာက္ ရွင္မဟာေမဂၢလိ ပုတၱ တိႆမေထရ္ အမႈးျပဳေသာ ရဟႏၱာေပါင္း (၁၀၀၀) တစ္ေထာင္တို႔သည္ ဗုဒၶ၏ဓမၼေဒသနာ သန္႔စင္ေရးအတြက္ တတိယအႀကိမ္ သဂၤါယနာ တင္ရ ျပန္သည္။-- ဤသဂၤါယနာတြင္ ဓမၼ၀ိနယ ပိဋကသုံးပုံ ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင္႔အကြ အရွင္မဟာကႆပ စေသာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ား ဖြင္႔ဆုိထားခဲ႔သည္႔ အဌကထာမ်ားကုိပါ တစ္ရက္စာ၊ တစ္ရက္စာ ပုိင္း၍ ရြတ္ဆုိၾက၏။ ယခင္ႏွစ္ၾကိမ္တင္တုန္းက အဘိဓမၼာခုနစ္က်မ္းတြင္ ငါးက်မ္းေျမာက္ ကထာ၀တၳက်မ္းကုိ အေျခခံမူရွစ္ခ်က္မွ်သာ သဂၤါယနာတင္ခဲ႔ၾကသည္။ယခု သဂၤါယနာတြင္ ကာ အဘိဓမၼာခုနစ္က်မ္းလုံး အျပည္႔အစုံရွိလာခဲ႔ေလေပၿပီ။ထုိအတူ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ၿပီးသည္႔ေနာက္ပုိင္း ေပၚေပါက္လာခဲ႔ၾကသည္႔ ရဟႏၱာျမတ္တုိ႔၏ ေဟာၾကားခ်က္တုိ႔ကုိ ေထရဂါထာ၊ ေထရီဂါထာ၊ ေထရရအပါဒါန္၊ ေထရီအပါဒါန္ တုိ႔၌ ဆက္လက္သြတ္သြင္း၍ မွတ္တမ္းတင္းထားခဲ႔ၾကေလသည္။ --
-- တတိယ သဂၤါယနာ တင္သည္႔ ခုႏွစ္ - သာသနာႏွစ္ (၂၃၅) ႏွစ္ နံယုန္လၦန္း(၁)ရက္ေန႔ မွ တပုိ႔တြဲအတြင္း
ၿပီးစီးသည္။(BC- 309 ) (ရခုိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္းစာ-123 သာသနာႏွစ္ ၂၃၄ ခုႏွစ္ တပုိ႔တြဲလျပည္႔ မွ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ထိ -၉ လ)
တင္သည္႔ ေနရာ - အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပါဋလိပုတ္ျပည္ အေသာကာရာမေက်ာင္းတုိက္
အႀကီးအမွဴးျပဳသည္႔ ဦးေဆာင္သံဃာ - အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱိႆမေထရ္
၀ါ၀င္သည္႔ သံဃာဦးေရ - ရဟႏၲာေပါင္း (၁၀၀၀)
အေထာက္အပံ႔ျပဳသည္႔ ဘုရင္မင္း - သီရိဓမၼာေသာကမင္း
သဂၤါယနာ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ - ( ၉ ) လ၊
တင္သည္႔ဘာသာ - ပါဠိဘာသာ ၊ တင္သည္႔အကၡရာ - ႏႈတ္ထက္အကၡရာ ၊
သဂၤါယနာတင္ၿပီးသည္႔အဆုံး၌ ေျမႀကီးသည္ သည္းထန္စြာ အႀကိမ္ႀကိမ္ လႈပ္ေလသည္ဟုဆုိသည္။
[သီရိဓမၼာေသာကမင္းသဂၤါယနာတင္သည့္ႏွစ္ကုိ ရခုိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္းက သာသနာႏွစ္ ၂၃၄ခုႏွစ္ တပုိ႔တြဲလျပည့္မွ တန္းေဆာင္မုန္းလျပည္ေန႔ထိ ျပသည္။
(ဗုဒၶသမုိင္း - ေမဃ၀တီ ဦးနာရဒ က အေသာကနန္းစံႏွစ္ကုိ ဘီစီ272-232 )ဟုဆုိသည္။
ဆရာႀကီး ပါရဂူက ဘီစီ၂၇၀ သို႔မဟုတ္ ၂၆၉ ဘီစီမွ ၂၃၄ သို႔မဟုတ္ ၂၃၃ ဘီစီအထိ ထီးနန္းစိုးစံခဲ့သည္ ဟုဆုိသည္။ ပညာရွိမ်ားဆင္ျခင္ၾကကုန္။ ဤကားစကားခ်ပ္တည္း]
သီရိဓမၼာေသာကမင္းသည္ သဂၤါယနာတင္ၿပီးေနာက္ ကိုးတိုင္းကိုးဌာန သာသနာျပဳအဖြဲ႕မ်ားေစ လႊတ္ ၿပီး အႀကီးမားဆံုးေသာ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းကို ကမၻာအႏံွ႕ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ကမၻာ့အင္ပါယာ တစ္ခုလံုး၏ (၅) ပံု (၄) ပံုသည္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ လႊမ္းမိုးခဲ့သည္။ တတိယသဂၤါယနာတင္ၿပီးခ်ိန္ကစၿပီး (၉)တုိင္း (၉)ဌာနတုိ႔သုိ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ႏွင္႔ အေသာကမင္းႀကီးတုိ႔ တာ၀န္ယူ ကာ သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ ေတာ္မူပါသည္။
(၉)တုိင္း (၉)ဌာနႏွင္႔ သာသနာျပဳမေထရ္မ်ား- ၁။ ကသၼီရႏွင္႔ဂႏၶာရအရပ္=အရွင္မဇၥ်ႏၱိကမေထရ္ ဦးေဆာင္ကာႂကြေရာက္သည္။ အရွင္မဇၥ်ႏၱိကမေထရ္သည္ ကသၼိရဂႏၶာရတုိင္း တကၠသုိလ္ျပည္သူတုိ႔အား အာသိ၀ိေသာပမသုတ္ ေဟာေတာ္မူေပသည္။ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ကသၼိရဂႏၶာရတုိင္း တကၠသုိလ္ျပည္ ပက္သွ်၀ါၿမိဳ႕မ်ား၌ သကၤန္းေရာင္ျဖင္႔ ေတာက္ပၾကရာ သာသနာေတာ္လည္း ထြန္းလင္းေတာက္ပေလသည္။ အက်ယ္ကုိ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(210) ရႈ
၂။ မဟႎသကအရပ္=အရွင္ေရ၀တ(၀ါ) အရွင္မဟာေဒ၀မေထရ္ ဦးေဆာင္ကာႂကြ။
(စႏၵမာလာလကၤာရ-125)အရွင္ေရ၀တေထရ္။ မဟႎသကတုိင္းဟူသည္ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္ေတာင္ဖက္၊ မဒရပ္ျပည္ေျမာက္ အႏၶက၀ိႏၵ၊ ၾသရိယာန၊ဘဂၤလား စစ္တေကာင္း၊ပင္း၀ါ ၊ရခုိင္ နယ္ တစ္၀န္းလုံးကုိဆုိလုိသည္။ ထုိအခ်ိန္က ရခုိင္ႏုိင္ငံေတာ္၏နယ္နမိတ္သည္ ယခု (အိႏၵိယႏုိင္ငံ mushidabet ၿမိဳ႕ထိ က်ယ္၀န္းသည္) မင္းရာဇာႀကီးစာတမ္းကုိရႈပါ။ အရွင္မဟာေရ၀တသည္ မဟႎသကတုိင္းသားျပည္သူတုိ႔အား ေဒ၀ဒူတသုတ္ကုိ ေဟာေတာ္မူေပ၏။ ဤမဟႎသကတုိင္း အႏၶက၀ိႏၵတုိင္းသူ လူမ်ိဳးတုိ႔ကုိ အင္က်င္ အင္က်ယ္လူမ်ဳိးတုိ႔ဟူ၍ မွန္းနန္းရာဇ၀င္တြင္ေဖၚျပၾကသည္။ {ယင္းသုိ႔ဆုိေသာ္ အင္က်င္ အင္က်ယ္လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ရွမ္းမ်ိဳးသုံးဆယ္တြင္ ပါ၀င္သူျဖစ္၍ လည္းေကာင္း ၊မဟႎသက၊ အႏၶက၀ိႏၵ၊ၾသရိယာန၊ ဘဂၤလား၊ စစ္တေကာင္း၊ပင္း၀ါ စေသာအရပ္ေဒသမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ မႏၵရာဇီ၊ ေက်းကုလား၊ဘဂၤလီ၊ ရခုိင္ စေသာ လူမ်ိဳးတုိ႔ကုိသာယူရသင္႔သည္ဟု လည္း ထုိစာအုပ္တြင္ေဖၚျပသည္ကုိေတြ႔ရသည္။ မဟႎသကတုိင္း၏ အက်ယ္ကုိ သိလုိမူ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(256) ရႈ
၃။ ၀န၀ါသိအရပ္= အရွင္ရကၡိတမေထရ္ ဦးေဆာင္ကာႂကြ။ အက်ယ္ကုိသိလုိမူ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(260) ရႈ
၄။ အပရႏၱတုိင္း -ဖရုိဒျပည္ =အရွင္ေယာနကဓမၼရကၡိတမေထရ္ ဦးေဆာင္ကာႂကြ။ အပရႏၱတုိင္းကုိ မွန္နန္းရာဇ၀င္တြင္ စကုၿမိဳ႕ ၊ လယ္ကုိင္းၿမိဳ႕မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားေဖၚျပသည္။ ယင္းသုိ႔ေရးသားေသာ္ အပရႏၱတုိင္းဟူသည္ မဇၥ်ိမေဒသအေနက္ဖက္ ဖရုိဒျပည္မ်ားကုိသာ ယူေလဟု ရခုိိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္းတြင္ ေရးသားေဖၚျပသည္။ အက်ယ္ကုိ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(p-234) ရႈ
၅။ မဟာရ႒အရပ္= အရွင္မဟာဓမၼရကၡိတမေထရ္ ဦးေဆာင္ကာႂကြ။ မဟာရ႒တုိင္းဟူသည္ အိႏၵိယျပည္၏ အေနာက္ေတာင္ဖက္ ပဥၥ၀တီၿမိဳ႕၊ ေဒၾသဂိရိၿမိဳ႕မ်ားဟုသိပါေလ၊ အက်ယ္ကုိ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(p-248) ရႈ
၆။ သာမညေယာနကအရပ္=အရွင္မဟာရကၡိတမေထရ္ ဦးေဆာင္ကာႂကြ။ သာမညေယာနကတုိင္းဟူသည္ မဟာရ႒တုိင္းအနီး အိႏၵိယျပည္၏ အေနာက္ေတာင္ဖက္ ေရာရုကျပည္မ်ားကုိ ဆုိလုိသည္။ ဤသာမညေယာနကတုိင္းကုိလည္း မွန္းနန္းရာဇ၀င္စသည္တုိ႔၌ သံလြင္ျမစ္အေရွ႕အေနာက္ ၊ယြန္းပန္းေသးတုိ႔ေနရာ လကြန္းၿမိဳ႕မ်ားကုိ ေဖၚျပၾကသည္ေတြ႔ရသည္။ ယင္းသုိ႔ေရးသားေသာ္လည္း မဟာရ႒တုိင္းအေရွ႕ေတာင္ဖက္အနီး ေရာရုကျပည္ကုိသာ အတည္ယူပါဟု (စႏၵမာလာလကၤာရ ေရး စာ125 တြင္ေရးသားေဖၚျပသည္၊ အက်ယ္ကုိသိလုိမူ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(p-217-241) ရႈ
၇။ ဟိမ၀ႏၱာအရပ္= အရွင္မဇၥ်ိမမေထရ္ ဦးေဆာင္ကာႂကြ။ အိႏၵိယျပည္၏ အေနာက္ေျမာက္ေထာင္႔ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္အရပ္တ၀ုိက္ စိန္႔တုိင္း ငါးရပ္ကုိ ဆုိလုိသည္။ အက်ယ္ကုိသိလုိမူ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(p-226) ရႈ
၈။ သု၀ဏၰဘုမၼိတုိင္းအရပ္= အရွင္ေသာဏမေထရ္ႏွင္႔ အရွင္ဥတၱရမေထရ္တုိ႔ ဦးေဆာင္ကာႂကြ။ သု၀ဏၰဘုမၼိတုိင္းတုိင္းသည္ အိႏၵိယျပည္၏ အေနာက္ေတာင္ေထာင္႔ ယခု ဘုံေဘအနီးတ၀ုိက္ကုိဆုိလုိသည္ဟု စႏၵမာလာလကၤာရ ၏ ရခုိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မး္တြင္ေဖၚျပေသာ္လည္း မွန္းနန္းရာဇ၀င္၌ သု၀ဏၰဘုမၼိတုိင္းတုိင္း သထုံျပည္ျဖစ္ေၾကာင္းေရးသားေဖၚျပသည္။ ယင္းသုိ႔ေရးသားၾကေသာ္လည္း သုရ႒တုိင္း၊ သု၀ဏၰဘုမၼိတုိင္း အိႏၵိယျပည္၏ အေနာက္ေတာင္အရပ္ ဘုံေဘအနီးတ၀ုိက္ကုိ ယူေလဟု အရွင္စႏၵမာလာလကၤာရကုိ အခုိင္အမာဆုိထားသည္။ အက်ယ္ကုိသိလုိမူ ဇမၺဴဒိပ ဣႏၶိယနယ္ပုံက်မ္း(p-254) ရႈ
၉။ တမၺပဏၰိ (သီဟုိဠ္)အရပ္=အရွင္မဟိႏၵမေထရ္ကုိ ဣဋၬိယ၊ ဥတၱိယ၊သမၺလ၊ ဘဒၵေသန မေထရ္ေလးပါး ႏွင္႔တကြ ႂကြေရာက္ သာသနာျပဳခဲ႔ၾကသည္။--( ပုံ တတိယသဂၤါယနာတင္ခဲ႔သည့္ေနရာ)
က်မ္းကုိး
(၁) (ေမဃ၀တီ-ဦးနာရဒ) ဗုဒၶသမုိင္း(သုိ႔မဟုတ္)အမွတ္တရဒုိင္ယာရီ
(၂) ေမာင္အံ႔( မဟာ၀ိဇၨာ-ဘုံေဘ)ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ၂၅၀၀ ခရီး-
(၃) ( ပါရဂူ) ရာဇာႏွင္႔သာသနာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ၾသဂုတ္လ
(၄) ) ( ဦးလွထြန္းျဖဴ) ဗုဒၶေဂါတမႏွင္႔ စႏၵာသူရိယ
(၅) ) (လွေသာင္း-Dip in B.Dh )ဗုဒၶေဃာသ ရွာပုံေတာ္ႏွင္႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား
( ၆) ေ၀သာလီေခတ္ ) ဗုဒၶအနုပညာ
(၇) ဆဌသံဂၤါယနာ
(၈) က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ ၊ျမန္မာျပန္ သီဟုိဠ္ရာဇ၀င္-ဇမၺဴဒီပစာတမ္း၊ ပညာေရႊအုိးစာေပ၊ 1993.ဒီဇင္ဘာ
(၉) ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္။ နိကာယ္အဌကထာႀကီးမ်ားတြင္ အရွင္ဗုဒၶေဃာသစံတင္ျပဌာန္းထားေတာ္မူေသာ
သီဟုိဠ္ေခတ္ စံေတာ္၀င္အရိယာမ်ား။ 1981 ခု- ဇန္န၀ါရီ။ဗုဒၶအသံစာေပ၊ကမၻာေအး၊ရန္ကုန္
(၁၀) ပရိယတၱိ သာသနဟိတ ဓမၼစရိယ ေရႊက်င္နာယက ဆရာေတာ္ ၊အသွ်င္သံ၀ရာဘိ၀ံသ ေရးသည္႔
ဗုဒၶႏုိင္ငံေတာ္ (တတိယတြဲ)2008-တတိယအႀကိမ္
(၁၁) ၀ဏၰသီရိ- သဂၤါယနာသုံးတန္(သဂၤါယနာတင္ပုံဇာတ္လမ္းစုံ) ၊2009-ေမလ (ဒုတိယအႀကိမ္)
(၁၂) ဦးနု- ဗုဒၶသာသနာ ။ 1958 –
(၁၃) အရွင္စႏၵမာလာလကၤာရ - ရမ္းျဗဲေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး -ရခုိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္း -၁၂၉၃ ခုႏွစ္ တပုိ႔တြဲလ ကုိ - ရာျပည့္စာအုပ္တုိက္ 2014 ထုတ္
(၁၄) သဂႌတိ သဂၤါယနာသမုိင္းအက်ဥ္း ၊ေဒါက္တာ ဥာဏိသရ။ သုေတသနႏွင္႔ က်မ္းျပဳဌာန ၊ သီတဂူဗုဒၶတကၠသုိလ္2008 ။
(၁၅) ရခုိင္ယဥ္ေက်းမႈ ေ၀သာလီေခတ္ အတြဲ(၁) အမွတ္(၁) 1966 (ဦးေအာင္သာဦး B.A, B.E.S)
(၁၆) ပထမေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္ ဥာဏာဘိ၀ံသဓမၼေသနာပတိ မဟာဓမၼရာဇာဓိရာဇာဂုရု၏၊ (သာသနာ၀ံသစာတမ္း)ဦးသန္းထုိက္(သုေတသန)ရန္ကုန္ -ေရွ႕ရပ္စာေပ 2010

No comments:

Post a Comment