**************************
=================
ေမာာင္ျဖဴ(ၾကြီတဲကၽြန္း)
ျမန္မာ႔ပညာရွင္တစ္ခ်ိဳ႕က မာဂီစံ သကၠရာဇ္ကုိ ေအာက္ပါ အတုိင္း ေရးသားကာ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ၾက သည္ ေတြ႔ရသည္။ “မာဂီစံ” ေ၀ါဟာရ ျဖစ္ေပၚလာပုံမွာ ရခုိင္ျမန္မာမ်ားကုိ ဘဂၤလီမ်ားက “မာဂ္ ၊ ေမာဂ္ ၊ Magh, Mogh” ျမန္မာဟု ေခၚေၾကာင္း၊ D.GE.Hall က ဆုိထားသည္။
“မာဂီစံ” သကၠရာဇ္ဟူသည္ ဘဂၤလားအေရွ႕ ပုိင္း စစ္တေကာင္းနယ္သုံး သကၠရာဇ္ျဖစ္သည္၊“မာဂီစံ” သကၠ ရာဇ္ သည္ “ 638 A.D” တြင္ စပါသည္။ “ စံ ” ဆုိသည္မွာ ပါဠိဘာသာ “သံ၀စၦရာ= ႏွစ္” ဟူေသာ အစ စာလုံး “သံ” ကုိ နာဂရီ အသံျဖင္႔ “စံ” ဟု ယူထား ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္၊ ဟု ဦးေမာင္ေမာင္ညြန္႔ (မန္းတကၠသိုလ္) က သုတရိပ္ၿမဳံ စာရဂုံ [ ျမန္မာ စာေပႏွင္႔ စာေပေ၀ဖန္ေရး၊ သမုိင္းႏွင္႔ အတၳဳပၸတၱိ စာၾကည့္တုိက္ပညာ ပါဠိႏွင္႔ ပိဋကတ္စာေပ] စာအုပ္မွာ ေရးသားေဖၚ ျပထားတာကုိေတြ႔ရတယ္။
ဒါကုိ ရွင္းမယ္။
“မာဂီစံ”သကၠရာဇ္ဟူသည္ ဘဂၤလားအေရွ႕ပုိင္း စစ္တေကာင္းနယ္သုံး သကၠရာဇ္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္ကုိ လက္ခံပါသည္။ “မာဂီစံ” သကၠရာဇ္ ျဖစ္ေပၚေသာအခ်ိန္ ေအဒီ 638 သည္ ရခုိင္ေ၀သာလီေခတ္ အာနႏၵစျႏၵ မင္း နန္း တက္ သည့္ ႏွစ္ ႏွင္႔ တိုက္ဆုိ္င္ ေနေသာေၾကာင္႔ ယင္းေခတ္တြင္ စစ္တေကာင္းနယ္ေျမေဒသသည္ ရခုိင္ေ၀သာလီ ပိုင္နက္ ေျမျဖစ္ေၾကာင္း ဘဂၤလီမ်ားသည္ ယင္းေခတ္ယင္းအခ်ိန္က ဘဂၤလားေဒသတြင္ ႏုိင္ငံ အျဖစ္ ကုိယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင္႔ ေဒသအျဖစ္မရွိသည့္အခ်ိန္လည္း
ထုိေၾကာင္႔ ယခုဘဂၤလားေဒသသုံး သကၠရာဇ္သည္ဆုိမွာ ရခုိင္ေ၀သာလီေခတ္သုံးသကၠရာဇ
ထုိ “မာဂီ စံ” သကၠရာဇ္ဟူသည္မွာ ယေန႔အေရွ႕ဘေဂၤါရွိဘဂၤလီမ်ား
“ စံ ” ဆုိသည္မွာ ပါဠိဘာသာ၏ (သံ၀စၦရာ= ႏွစ္) ကုိ နာဂရီအသံျဖင္႔ ေျပာထားေသာ အဓိပၸါ့ယ္ ျဖစ္ဟန္ရွိေပ သည္။ ထုိေၾကာင္႔ “မာဂီစံ” ဟူေသာ ေ၀ါဟာရအနက္မွာ မာဂီ=ေမာဂ္= ရခုိင္၊ စံ ဆုိသည္မွာ “သံ၀စၦရာ=ႏွစ္” စကားႏွစ္ လုံးကုိ ေပါင္းထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေသာ္ “မာဂီစံ” ဟူသည္မွာ အေထြအထူးမဟုတ္ဘဲ ရ ခုိင္ႏွစ္၊ တစ္နည္း ရခိုင္ေ၀သာလီေခတ္သုံးသကၠရာဇ
မာဂီစံ= ရခုိင္သကၠရာဇ္ အစ 638 ကုိ သိလုိပါက ဦးေမာင္ျဖဴ ေရးသားေသာ အာနႏၵစျနၵမင္းေက်ာက္စာ ေအာက္ဆုံးစာ ေၾကာင္း ေရ (၇၂-၇၃) ပါ နန္းစံႏွစ္ကုိ ေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါး အား ရွာေဖြဖတ္ရႈပါဟု ညႊန္းလုိပါသည္။
ေနာက္ဆုံးအေနျဖင္႔ ေျပာလုိတာက လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ သမုိင္းအေၾကာင္းကုိ အျခားလူမ်ိဳးတစ္ဦး ေရးမည္ဆုိပါက ထုိလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာစကား ရုိးရာဓေလ႔ စာေပယဥ္ေက်းမႈကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃဏန မသိဘဲ ေရးလွ်င္ ယခုလုိ မွားတတ္သည့္ သေဘာရွိသည္ကုိ နားလည္ေပးလုိ႔ရႏုိင္ေပသည္။ ထုိကဲ႔သုိ႔မဟုတ္ဘဲ စာေရးသူသည္ ထုိလူမ်ဳိဳးကုိ စာေပျဖင္႔ ႏွိပ္ကြပ္ ခ်ိဳးႏွိမ္ ခ်င္ေသာေၾကာင္႔ ေရးသားျခင္းသည္ မလုပ္ေကာင္းေသာ လုပ္ရပ္ဟု ေမတၱာျဖင္႔ အသိေပး ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
အာနႏၵစျႏၵ မင္းေက်ာက္စာ ဂါထာ(၂၆) ပါ (သမ္၀တ္သရာ- ႏွစ္)
No comments:
Post a Comment