ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေလာကီပညာရပ္ဆုိင္ရာအစီအရင္မ်ား၌ ေက်ာက္ျပား၊ ေရႊျပား၊ ေငြျပား၊ ေၾကးျပား၊ ခဲျပား၊ ေပရြက္၊ စကၠဴတုိ႔တြင္ အင္းကြက္မ်ား စီရင္ျပဳလုပ္ေလ႔ရွိၾကသည္မွာ ထုိယဥ္ေက်းမႈသည္ အိႏၵိယမွတဆင္႔ ျပန္႔ႏွံ႔ေရာက္ရွိလာေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ျဖစ္မည္ဟု ယူဆရသည္။ အင္းကြက္မ်ားတြင္ ၄၊ ကြက္ ၊ ၈ကြက္၊၉ ကြက္၊၁၆ ကြက္၊၂၇ ကြက္၊ ၁၀၈ ကြက္အထိ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကသည္။ ထုိအစီအ ရင္အင္း ကြက္မ်ားတြင္ အကၡရာ စာလုံးမ်ားကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဂဏန္းမ်ားကုိေ သာ္လည္းေကာင္း၊ အရုပ္ သေ ကၤ တ မ်ားကုိေသာ္လည္း ေကာင္း ထည့္သြင္းေရးသားကာ ျပဳလုပ္စီရင္ၾက သည္။
ထုိသုိ႔ ေလာကီပညာရပ္ဆုိင္ရာ စတုရန္းအကြက္ငယ္မ်ားျဖင္႔ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အင္းကြက္ ပုံအေရးအသားကုိ (ခရစ္ႏွစ္ ၁ ရာစု) ခန္႔မွစ၍ စတင္ခဲ႔ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သတ္မွတ္ ယူဆၾကသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အကြက္ငယ္ထဲ၌ရွိေသာ ဂဏန္းမ်ားကုိမူ ( ခရစ္ႏွစ္ ၄ ရာစု)ထက္ေစာ၍ ေရးသားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ ႏုိင္ ဟု ေဖာ္ျပၾကသည္။
ကမၻာတြင္ ထူးျခားသည့္ ဂဏန္းပါ “ Chautisa= ခ်ဳတိဆ= စတုတၱိ ံသ = ၃၄ ” အင္းကြက္ပုံကုိ (ခရစ္ႏွစ္-၅၈၇)၀န္းက်င္က အိႏၵိယႏုိင္ငံ၌(Varahamihira- ဗရဟမိဟိရ) ေရးသားေသာ (Brahat Samhita-ၾဘဟတ္သံဟိတ)က်မ္းဟုေခၚတြင္ေသာ စြယ္စုံက်မ္းတြင္လည္းေကာင္း၊ စတုရန္းပုံ အကြက္ငယ္ (၉) ကြက္ ျဖင္႔ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အင္းကြက္ပုံစံ၏ အေစာဆုံး ရက္စြဲသတ္မွတ္ႏုိင္ ေသာ အေထာက္အထားမွာ (Vranda- ျဗႏၵ) ၏ (သကၠရာဇ္ ၉၀၀ ) တြင္ ေရးသားေသာ ေဆးစီရင္စာ (Siddhayog- သိဒၶေယာဂ္) အင္းကြက္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသိဒၶေယာဂ္ေဆးစီရင္စာ အင္းကြက္ကုိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသားဖြားခ်ိန္တြင္ အႏၱရာယ္ ကင္းစြာျဖင္႔ လြယ္ကူစြာ ေမြးဖြားႏုိင္ေစရန္ အေဆာင္ပစၥည္းအျဖစ္ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပၾက သည္။
အိႏၵိယတြင္ “Siddhayog- သိဒၶေယာဂ္” အင္းကြက္မွာ အလ်ားလုိက္၊ ေဒါင္လုိက္သုံးတန္းစီ ပါရွိေသာ ထူးျခားေသာ စတုရန္းအင္းကြက္ကုိ (Garga-ဂါဃ ) ေရးသားေသာ “ဂါဃ သံဟိတက်မ္း”၌ ေဖာ္ျပ သည္။ ယင္း အင္းကြက္သည္ (Navagraha -န၀ျဂဟ) ၿဂိဳလ္ကုိးလုံးအင္းဟုလည္း ေခၚၾကသည္။ အႏၱရာယ္ မ်ား ၿငိမ္းေအးေအာင္ စီမံျပဳလုပ္ရာတြင္ အသုံးျပဳၾကသည္။
“ဂါဃ သံဟိတက်မ္း” ပါ “Siddhayog- သိဒၶေယာဂ္” မွာ သုံးကြက္သုံးလီ ကုိးကြက္ အင္း ပုံစံျဖစ္ၿပီး၊ ယင္း အင္းကြက္၌ (၁-မွ ၉ အထိ) ဂဏန္းမ်ားကုိ ဆုိင္ရာအကြက္ငယ္ (၉)ကြက္တြင္ ထည့္သြင္းေ ရး သားထားသည္။ အင္းကြက္ပါဂဏန္းမ်ားကုိ ေဒါင္းလုိက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလ်ားလုိက္ေ သာ္လည္းေ ကာင္း၊ ေဒါင္႔ျဖတ္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ မည္သည့္အကြက္ကုိမဆုိ သုံးကြက္ေပါင္း ရလဒ္မွာ (၁၅ )ဂဏန္း ျဖစ္ေနသည္ကုိ ထူးျခားစြာ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ (ပုံ-၁)
ခ်ဳတိဆ= စတုတၱိ ံသ (၃၄) အင္းကြက္
အထက္ေဖာ္ျပပါ
ေက်ာက္စာအင္းကြက္သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ “ Khajuraho- ခါဇူရာဟုိ ” ဘုရား ေက်ာင္း၏ အဝင္ဝ၌ ရွိေသာ ေက်ာက္စာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး၊
ထုိအင္းကြက္သည္ “
Chautisa - ခ်ဳတိဆ = စတုတၱိ ံသ” ဟုေခၚေသာ
ကမာၻ႔ပထမဆုံးေသာ ေလးတန္းေလးလီ (၃၄) စတုရန္းအင္းကြက္္ျဖစ္သည္ဟု
ေဖာ္ျပၾကသည္။ အင္းကြက္ကုိ လက္ေရး လက္သား ပညာရွင္မ်ားက
အကၡရာႏွင္႔ ဂဏန္းမ်ားကုိ ၾကည့္ကာ (ေအဒီ ၁၀ ရာစု) ဟု ခန္႔မွန္းယူ ဆၾကသည္။ (ပုံ-၂)
ထုိ “ Chautisa- ခ်ဳတိဆ = စတုတၱိ ံသ ” ေက်ာက္စာပါ အင္းကြက္အထက္တြင္ စာေၾကာင္းႏွစ္ ေၾကာင္းပါရွိသည္။ ယင္းစာေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္း ေအာက္၌ အလ်ားလုိက္ေလးတန္း၊ ေဒါင္လုိက္ ေလးတန္း ၊ျဖင္႔ အင္းကြက္ပုံစံ ေဖာ္ထားသည္။ တစ္တန္းတြင္ အကြက္ငယ္(၄) ခုပါရွိၿပီး၊ စုစုုေပါင္း ၄ x ၄ စတုရန္း အ ကြက္ ငယ္ေပါင္း (၁၆) ကြက္ျဖင္႔ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားသည္။ ထုိ စတုရန္းအကြက္ငယ္ (၁၆) ကြက္၌္ (၁ မွ ၁၆) အထိေသာ ဂဏန္းမ်ားကုိ ဆုိင္ရာအကြက္ငယ္မ်ားတြင္ ထည့္သြင္း ေရးထုိးထားသည္။
ထုိအင္းကြက္ပါ ဂဏန္းမ်ားကုိ ဖတ္ရႈၿပီး၊ ယေန႔သုံးအကၡရာျဖင္႔ ဖလွယ္လုိက္ေသာအခါ ေဖာ္ျပပါ အ တုိင္းရရွိလာသည္။ ေဖာ္ထုတ္ရရွိေသာ အင္းကြက္ပါ ဂဏန္းမ်ားကုိ အလ်ားလုိက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဒါင္ လုိက္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ေထာင္႔ျဖတ္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ အလယ္(၄)ကြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မည္သည့္ အကြက္ (၄)ကြက္ကုိမဆုိ ေပါင္းလဒ္မွာ(၃၄) အတူတူ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ထုိ(၃၄)ဂဏန္း ၄ တန္းကို ေပါင္းေသာ္ (၁၃၆) ျဖစ္သည္။ ယင္း (၁၃၆) ဂဏန္းသည္ ျမတ္ဗုဒၶ ႏုစဥ္ဘ၀က က်င္လည္ခဲ႔ေသာ ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္း သည့္ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ ဘ၀ေပါင္း ( ၁၃၆) ဘဝကုိ ရည္ညႊန္းေသာ ကိန္းျဖစ္ သည္ဟု ရခုိင္လူမ်ိဳးတုိ႔က ယုံၾကည္ ၾကသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ ရခုိင္လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ျမတ္ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ သံသရာမွာက်င္လည္ခဲ႔ေသာ ေဘးအႏၱရာယ္
ကင္းသည့္(၁၃၆) ဘ၀ေသာ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ကုိ -
အစႀကိဳးၾကာ၁၆ ခါႏွင့္၊ ဟသၤာကိုးျဖစ္၊ ေျခာက္ျဖစ္ကားခို၊ က်ီးညိဳသုံးခါ၊ သံသာက်ဳးထိပ္ ၊ ကရ ဝိတ္ငါး၊ ေလးကကိႏၵရီ၊ စာမရီဆယ့္ငါး၊ ေမ်ာက္ကားတစ္ဆယ္၊ ဆင္ဝယ္ဆယ့္တစ္၊ ႏြားျဖစ္ဆယ့္ေလး၊ ဧကသိႏၷဝ၊ ကြၽဲအဌႏွင့္၊ သံျမသာေညာင္း၊ ဥေဒါင္းႏွစ္ခါ၊ သာလိကာ သတၱ၊ ဒြါဒသၾကက္၊ ဝက္တစ္ဆယ့္သုံး၊ ပင္း႐ုံးမ်ားစြာ၊ တစ္ရာသုံးဆယ္ေျခာက္ျဖစ္ဝယ္ကို အႏၲရယ္မဟိ၊ ေဘးမထိသည္၊္ မုနိျမတ္ေလာင္း၊ ျဖစ္ေတာ္ေပါင္းကုိ ေအာင့္မိ႔သဒၶါ ၊ ၾကည္ညိဳစြာျဖင့္ ၊ခါခါျမတ္ႏိုး၊ လက္္အုပ္မိုး၍၊ ရွိခိုးပူေဇာ္၊ ကန္ေတာ့ပါ၏ အသွ်င္ဘုရား။ ဟူ၍ လကၤာစပ္ဆုိ ရွိခုိးပူေဇာ္ၾကသည္။
ျမတ္ဗုဒၶႏုစဥ္ဘ၀ က်င္လည္ခဲ႔ေသာ(၁၃၆)ဘ၀ျဖစ္ေတာ္စဥ္ကုိ ရခုိင္ျပည္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ရွိ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၅၃၅) ခုႏွစ္တြင္ ရခုိင္ဘုရင္ မင္းဘာႀကီး တည္ထားခဲ႔ေသာ ရန္ေအာင္ေဇယ်ပုထိုးေတာ္ႀကီး (ခ) သွ်စ္ ေသာင္း ပုထိုးေတာ္ႀကီး၏ စတုတၳလိႈင္ပတ္၌ ေက်ာက္ဆစ္ ႐ုပ္လုံး႐ုပ္ႂကြတုိ႔ျဖင္႔ ထုဆစ္ပူေဇာ္ထားသည္ကုိေတြ႔ရသည္။ ထုိ႔အျပင္ ေျမာက္ဦးေခတ္တြင္ ရခုိင္ဘုရင္မင္းဘာႀကီးလက္ထက္ ေပၚထြန္းထင္ရွားခဲ႔ေသာ ရခုိင္အာဇာနည္
သွ်င္ဦးျမ၀ါသည္လည္း ထုိကဲ႔သုိ႔ေသာ အလားတူ ေလးတန္းေလးလီ ေပါင္းလဒ္ (၃၄) ျဖစ္ေသာ မူကြဲအင္း ကြက္ တစ္မ်ိဳးကုိ ဖန္တီးခဲ႔သည္ဟု ရခုိင္သမုိင္းစာအုပ္မ်ား၌ ေဖာ္ျပၾကသည္။ ထုိအင္းကြက္ကုိ “မဟာ မ႑လ အင္း ” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႕မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ “အဘယဇာတကအင္း” ဟူ၍လည္းေကာင္း ေရးသား ေဖာ္ျပၾကသည္။ (ပုံ-၃)
ဂ်ာမဏီႏုိင္ငံမွ သခ်ၤာပညာရွင္ အဲလ္ဘရက္ဂ်ဴရာသည္လည္း (ခရစ္ႏွစ္-၁၅၁၄ ခုႏွစ္)တြင္ (၁ မွ ၁၆) အထိ ဂဏန္းကုိ အသုံးျပဳကာ ေလးတန္းေလးလီပါေသာ စတုရန္းအကြက္ငယ္(၁၆) ကြက္ပါေသာ အင္းကြက္ တစ္ခုကုိ သူ၏ “စိတ္ညစ္စရာ” ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ ညာဘက္ေထာင္႔ အေပၚတြင္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲခဲ႔သည္။ ထုိစတု ရန္းအင္းကြက္၌လည္း အတန္းလုိက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဒါင္လုိက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဒါင္႔ျဖတ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေလးကြက္ေပါင္းလဒ္မွာ (၃၄) ျဖစ္ေနၾကသည္။ (ပုံ-၄)
ေက်ာက္စာပါ “စတုတၱိ ံသ” အင္းကြက္မွ
ဂဏန္းႏွင္႔ စာလုံးမ်ားကုိ ေခတ္ကာလခန္႔မွန္းျခင္း
စတုတၱိ ံသ အင္းကြက္ေက်ာက္စာတြင္ပါေသာ စာေၾကာင္းေရ ႏွစ္ေၾကာင္းကုိ ကြန္ပ်ဴတာျဖင္႔ပုံႀကီးခ်ဲ႕၍ စာလုံးမ်ားကုိ ဦးစြာထြင္းယူလုိက္သည္။ ရလာေသာ စာလုံးမ်ားကုိ ယေန႔သုံးအကၡရာျဖင္႔ ဖလွယ္လုိက္ေသာ အ ခါ “ဘာဠဗုတၱစာတီေဒ၀ သမၼာ(တာ)ကံဇပတုး။” ဟူ၍ ဖတ္ရႈရရွိသည္။
စတုတၱိ ံသ အင္းကြက္ ေက်ာက္စာပါ စာလုံးမ်ားသည္ ရခုိင္ေ၀သာလီမွ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္ စာပါ စာလုံးမ်ားႏွင္႔ မ်ားေသာအားျဖင္႔ တူညီေနၾကသည္ကုိေတြ႔ရသည္။ သရကပ္ပုံလည္းတူညီေနၾက၏။ ထုိ႔သုိ႔ တူညီေနေၾကာင္း၊ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ေၾကာင္း အင္းကြက္ပါ(ဘာ ၊ ၀၊ သ၊ ဇ၊ တု)စာလုံးႏွင္႔ အာနႏၵစျႏၵမင္း ေက်ာက္ စာပါ(ဘာ၊ ၀၊ သ၊ ဇ၊ တု) စာလုံးအနည္းငယ္ကုိ ဆြဲႏႈတ္၍ သက္ေသအေနျဖင္႔ တင္ျပလုိက္ပါသည္။ (ပုံ-၅)
စတုတၱိ ံသ အင္းကြက္ပါ စာလုံးမ်ားကုိ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာႏွင္႔ ႏိႈင္းယွဥ္ျခင္း
မွတ္ခ်က္။ (ပုံ - ၅) အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ မင္ကူးစာလုံးအထက္တြင္ပါေသာ အဂၤလိပ္ဂဏန္းမ်ား သည္ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ ေၾကာင္းေရကုိ ညႊန္းဆုိေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖစ္သည္။
စတုတၱိ ံသ အင္းကြက္ေက်ာက္စာပါ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကုိ ဆြဲထုတ္တင္ျပျခင္း
အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ “စတုတၱိ ံသ” ေက်ာက္စာပါ ဂဏန္းမ်ားမွ (၁- မွ ၁၀ အထိ) ေသာ ဂဏန္းမ်ားကုိ ကြန္ပ်ဴ တာျဖင္႔ ဆြဲထုတ္လုိက္ေသာအခါ ေအာက္ပါအတုိင္းရရွိသည္။ ထုိဂဏန္းမ်ား ယေန႔ေခတ္သုံးဂဏန္းျဖင္႔ ဖလွယ္လုိက္ေသာအခါ ေဖာ္ျပပါအတုိင္း ျမင္ႏုိင္သည္။ (ပုံ-၆)
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင္႔ အႏၵိယမွ “Khajuraho- ခါဇူရာဟုိ” ဘုရားေက်ာင္း ေက်ာက္စာပါ (ဘာ ၊ ၀၊ သ၊ ဇ၊ တု) စာလုံးမ်ားကုိ ေခတ္သတ္မွတ္ခြဲျခားရမည္ဆုိလွ်င္ ထုိစာလုံးမ်ားသည္ ရခုိင္ေ၀သာလီမွ အာနႏၵ စျႏၵ မင္း ေက်ာက္စာႏွင္႔ တူညီေနသည္ကုိ ေတြ႔ရျခင္းေၾကာင္႔လည္းေကာင္း၊ (ဗ) (မ) (ပ) စာ လုံးတုိ႔သည္ အာနႏၵစျႏၵ မင္း ေက်ာက္စာထက္ အနည္းငယ္ေနာက္က်ေသာ အကၡရာျဖစ္ဟန္ရွိျခင္း ေၾကာင္႔ (ေအဒီ ၇- ၉ ရာစု)အတြင္း ျဖစ္မည္ဟု ယူဆရသည္။
ဤ “စတုတၱိ ံသ” အင္းကြက္ပါ ေက်ာက္စာသည္ (ေအဒီ ၇-၉ ရာစု) အခ်ိန္ကာလ၌ အိႏၵိယတြင္ သုံးစြဲခဲ႔ေသာ အကၡရာႏွင္႔ ဂဏန္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိႏုိင္သလုိ၊ ယင္းေခတ္ယင္းအခ်ိန္က ထုိသုိ႔ နာဂရီအကၡရာ ျဖင္႔ ေရးထုိးထားေသာ ေက်ာက္စာမ်ားကုိ ေတာင္အာရွ၊ ျမန္မာအပါအ၀င္ အေရွ႕ေတာင္အာရွေဒသ တုိ႔၌ လည္း ေရးသားသုံး စြဲေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔နုိင္သည္။ ထုိ႔သုိ႔ “စတုတၱိ ံသ” အင္းကြက္အထက္ပါ အကၡရာ စာလုံးမ်ားကုိ ရခုိင္ေ၀သာလီတြင္လည္း ေခတ္ၿပိဳင္သုံးစြဲေရးသားေနေၾကာင္း အထက္(ပုံ-၅)တြင္ အာနႏၵစျႏၵ မင္းေက်ာက္ စာ ႏွင္႔ ႏိႈင္းယွဥ္ သက္ေသထူျပခဲ႔ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ရခုိင္ေ၀သာလီေခတ္ ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ ေတြ႔ရွိရသမွ်ေသာ ေက်ာက္စာ မ်ား၌ ဂဏန္းပါေသာ ေက်ာက္စာကုိ ယေန႔တုိင္ တစ္ခုမွ မွတ္တမ္းတင္ မေဖာ္ျပႏုိင္ျခင္း မရွိၾကေသးေပ။ ရခုိင္ေ၀ သာလီေခတ္ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ ဂဏန္းကုိ စာလုံးမ်ားျဖင္႔သာ ေရးထုိးေဖာ္ျပၾကသည္။ ဥပမာ- အာနႏ ၵစျႏၵမင္း ေက်ာက္စာဂါထာ(၃၂) တြင္ စျႏၵဘြဲ႔ခံမင္း တစ္ဆယ္႔ေျခာက္ပါးကုိ ေဖာ္ျပရာ၌ (၁၆) ဂဏန္းကုိ “ေပါဋပ” ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ ဂါထာအမွတ္(၅၅) တြင္ ပါ ေသာ ျဗဟၼဏ ပုဏၰား ငါးဆယ္ကုိ ေဖာ္ျပ ရာ၌ (၅၀) ဂဏန္းကုိ “ပံစာဂ့” ဟူ၍လည္း ေကာင္း ေရးထုိး ေဖာ္ ျပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ရခုိင္ေ၀သာလီျပည္သုံး ကိန္းဂဏန္းကုိရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ရာတြင္ “စတုတၱိ ံသ” အင္းကြက္ပါ ေက်ာက္စာႏွင္႔ဂဏန္းမ်ားသည္ လြန္စြာအေထာက္အကူျဖစ္ခဲ႔သည္ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္ သည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ ဆုိေသာ္ ထုိအင္းကြက္ေက်ာက္စာပါ အကၡရာစာလုံးမ်ားမွာ ရခုိင္ေ၀သာလီျပည္၌ ေရးထုိးခဲ႔ေသာစာလုံးမ်ားႏွင္႔ တူေနသည္ကုိ ေတြ႔ရျခင္းေၾကာင္႔ ရခုိင္ေ၀သာလီျပည္သုံး ကိန္းဂဏန္းမ်ား မွာလည္း အိႏၵိယတြင္ သုံးစြဲေန ေသာ “စတုတၱိ ံသ” အင္းကြက္ပါ ဂဏန္းမ်ားအတုိင္းေ ရးသား သုံးစြဲခဲ႔ၾက လိမ္႔ မည္ဟု ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
ကြန္ပ်ဴတာေဖာင္႔စာလုံး အခက္အခဲေၾကာင္႔ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ စာလုံးမ်ာကုိ တိက်စြာ မေဖာ္ျပႏုိင္ခဲ႔ သည္ကုိ နားလည္းေပးၾကပါရန္။
ေမာင္ျဖဴ (ႀကြီတဲကၽြန္း)
က်မ္းကုိး
၁။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ - (၁၉၅၆)။ ျမန္မာတုိင္းရင္းေက်ာက္စာမ်ား-စတုတၳထုပ္။
၂။ စံသာေအာင္၊ဦး။(မဟာ၀ိဇၢာ-ဟားဗတ္)။(၁၉၇၄)။ ေအဒီေျခာက္ရာစုႏွင္႔ယင္းမတုိင္မီ ရခုိင္ျပည္သုံးအကၡရာမ်ား။
၃။ ဦးစံသာေအာင္၊ (မဟာ၀ိဇၢာ-ဟားဗတ္ ္)။ ၁၉၇၅။ အာနႏၵစျႏၵ ရွစ္ရာစုရခုိင္ေ၀သာလီမင္း ။
၄။ ေမဦးသိန္းညႊန္႔၊ ၂၀၁၄။ ကစၦပ အဥၥန သမုိင္းစာပန္းခ်ီ၊ အမွတ္ ၂၊
No comments:
Post a Comment