လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ခန္႕အခါက ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းကို ေရာက္႐ွိေနထုိင္ခဲ့တဲ့ မြန္၊ ပေလာင္၊ ဝထက္ေစာတဲ့ ေ႐ွ႕ေျပး လူမ်ဳိး တမ်ိဳး နီဂရစ္တို တို႕ ေန ထိုင္ခဲ့တယ္လို႕ဆိုတယ္။
မြန္လူမ်ိဳးေတြ ၀င္ေရာက္ အေျခခ်လာတဲ့အခါ နီဂရစ္တိုလူမ်ိဳးမ်ားေတာင္ဘက္ကိုေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္ခဲ့ဟန္တူတယ္လို႕ဆုိတယ္။
ဘီလူးကြ်န္းေဒသမွာနီဂရစ္တို အႏြယ္၀င္ စမင္း( ေဆးမန္း)လူမ်ိဳးမ်ားေနထိုင္ခဲ့ျပီးေမာ္ျမိဳင္ တဘက္ကမ္းဘီးလူးကြ်န္းကို မြန္အေခၚတေကာ့ခမိုင္း လို႕ေခၚတယ္။ တေကာ့= ကြ်န္း လို႕အဓိပၸါလ္ရျပီး
ခမို္င္းဆိုတာမူလ အသံထြက္( စေမာင္) ( စမင္း) ျဖစ္တယ္။ ေရွးမြန္စာရွင္ေမြ႕နြန္းမင္းနႏၵာ ပ်ိဳ႕မွာ ခမိုင္းကို အကိုင္းခက္မ်ားတဲ့သစ္ပင္လို႕ဆိုတယ္။တေကာ့သမိုင္းေရးရာကေန တေကာ့ခမိုင္းလို႕ေျပာင္းလဲခဲ့တယ္။
အဲဒီေခတ္က စေမာင္ (သို႕) စမင္း ( semang) လူမ်ိဳးတို႕ဟာအ၀တ္စားမ၀တ္နွဳတ္ခမ္းထူျပီး အသားမဲ ဆံေကာက္ ၊ ေရကူးကြ်မ္းက်င္ျပီးခက္ထန္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္လို႕ ဘီလူးသဘက္နဲ႕တူလို႕ စမင္းတုိ႕ေနတဲ့ကြ်န္းကို ယကၡကြ်န္း သို႕ဘီလူးကြ်န္းလို႕ေခၚခဲ့ဟန္တူတယ္ လို႕ယူဆၾကတယ္။ စမင္းလူမ်ိဳးေတြကို အခု မာလာယုကြ်န္းမွာ ေတြ႕နိဳင္တယ္။
သူတို႕လက္ရွိသုံးေနတဲ့စကားေတြမွာ ေရွးမြန္စကားနဲ႕တူတဲ့အသုံးနဳံးေ၀ါဟာရေတြ အမ်ားၾကိးရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရွးေခတ္ ေရဘီးလူးမ်ားရန္ကို မြန္တို႕ဟာပရိတ္ေတာ္ မ်ားရြတ္ဖတ္ျပီး နွင္ထုတ္ခဲ့ရတာ စမင္းကိုဆိုလုိဟန္တူတယ္လို႕ေရွးေဟာင္းသုေတသနရွင္ေဒါက္တာ ဂ်ီေအဂရိအာဆင္က အိႏၵ ယနိဳင္ငံ ဘာသႏၱရ ေလ့လာျခင္းစစ္တန္းဆိုတဲ့စာအုပ္မွာေဖၚျပထားတယ္လို႕ဆုိတယ္။ သုဝဏၰဘူမိႏွင့္ ပတ္ သက္စပ္လ်ဥ္းျပီး ေခါမပထဝီ႐ွင္ ေတာ္လမီက၊ “ ေဗင္စင္ဂ”ဟုေခၚေသာ မုတၲမ ပင္လယ္ေကြ႕
ကမ္း ႐ုိးတန္းတေလွ်ာက္မွာ အရပ္ပုျပီး ႀကံ့ံခုိင္တဲ့ လူၾကမ္းမ်ား ေနထုိင္ၾကတယ္။ သူတုိ႕ဟာ မူရင္း တုိင္းရင္းသားျဖစ္တဲ့ ၾသစ ႀတိဳနီး႐ွင္းမ်ား၊ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ဘီးလူးလို႕ ေခၚတဲ့ လူမ်ား ျဖစ္တန္ရာတယ္။
မြန္၊ ခမာ အႏြယ္စုတုိ႕ ေရာက္လာတဲ့ အခါ မခုခံႏုိင္ဘဲ စမင္းေတြဟာပင္လယ္႐ွိကြၽန္းမ်ား ေပၚကို ဆုတ္ခြာသြားခဲ့ရတယ္လုိ႕ေရးထားတယ္။ဘီလူးကြ်န္းေဒသ ကေန စမင္း လူမ်ိဳးေတြ ဘယ္ခ်ိန္ကေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္ဆိုတာ မေဖၚျပထားဘူး။ ဘီလူးကြ်န္းေဒသဟာ မုတၱမနဲ႕နီးသလို
ေမာ္လျမိဳင္နဲ႕လဲနီးလို႕ မုတၱမ စည္ကားတဲ့ေခတ္မွာ ဖြ႕ံျဖိဳးတိုးတက္ခဲ့ပုံရတယ္။ အခု ပုံမွာ ျပထားတဲ့ ေငြ ျပား အခ်ိဳ႕ကို အျခားမြန္ေဒသမွာ မေတြ႕သေလာက္ရွားမယ္ထင္တယ္။ ေငြ ျပား တစ္ဘက္မွာ ဟသၤာ ပုံေခတ္နိွပ္
ထားျပီးတဘက္မွာေတာ့ ဘာမွမပါဘူး။ ေငြ ေၾကးအျဖစ္သုံးခဲ့သလား။
အမွတ္တံဆိပ္ အေဆာင္ဘဲသုံးခဲ့သလားဆိုတာနိဳင္ခင္ေမာင္ေလးကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ပိုက္ဆံနဲ႕တူတယ္ လို႕ထင္ျမင္ခ်က္ေပးပါတယ္။ ေဒါက္တာမက္ဟလိုကေတာ့ မြန္လူမ်ိဳးေတြ သုံးခဲ့တဲ့ပိုက္ဆံလို႕မထင္ဘူး လို႕ဆိုပါတယ္။ေငြျပားက အေတာ္ေလးထူျပီး ဟသၤာအစာခ်ီ ေနတဲ့ ပုံခတ္နွိပ္ထားတယ္။ အမ်ားျပား မေတြ႕ရေသးေတာ့ ဘာအတြက္ သုံးခဲ့တယ္မဆိုနိဳင္ေပမဲ့မြန္ေဒသတြင္းမွာ ဟသၤာ အမွတ္သားေတြ ကို အျမတ္တနိဳးသုံးခဲ့ၾကတဲ့အေထာက္ထား တစ္ခုဆိုတာ ကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။
( ၄. ၁၂. ၂၀၁၃ )
Source: by မြန္တို႔ဌာေန ရာမည
No comments:
Post a Comment