ဗမာရာဇ၀င္လာ ေဗဒါသည္ လူသားလား ၊ တိရိစၦာန္လား
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ဗမာရာဇ၀င္တြင္ ေဗဒါ၏မိခင္ကုိ ေျခေလးေခ်ာင္းေထာက္၍ သြားသည္႔သမင္ဟုေရးသားႀကသည္။ ရခုိင္ရုိးမေတာင္တန္း၌ ယခုတုိင္ေတြ႔ရွိရသည္မွာ ခ်င္းလူမ်ိဳးတုိ႔တြင္ ဒရယ္မ်ိဳး၊ဖြတ္မ်ိဳး၊ဆတ္မ်ိဳး၊သမင္မ်ိဳးဟူ၍ မ်ိဳးႏြယ္စုေလးရွိသည္ကုိယခုတုိင္ ေတြ႔ရွိႏုိင္၏။ ထုိေလးမ်ိဳးတြင္ သမင္ဟူေသာခ်င္းမ်ိဳးသည္ အလြန္လွပ၏ အေျပာအဆုိနုညံ႔သိမ္ေမြ႔၏ ရတနာသုံးပါးကုိလည္းအလြန္ႀကည္ညိဳ၏၊ ထုိသမင္အမ်ိဳးတုိ႔ကုိ စုံစမ္းၾကည္႔ရာ မိဘစဥ္လာအားျဖင္႔ အမွတ္အသားျပဳ၍ သက္ႀကီးစကားသက္ငယ္ၾကားဟူသကဲ႔သုိ႔ မ်ိဳးရုိးစဥ္ဆက္ အစဥ္အတုိင္း သူတုိ႔မွာ မွတ္သားေျပာဆုိလာၾကေသာ စကားမ်ားရွိေလသည္။
ထုိသူတုိ႔သည္ ေရွးအခါက သေရေခတၱရာ ျပည္ၿမိဳ႕၏ အနီးတ၀ုိက္တြင္ ေနခဲ႔ေၾကာင္း၊ ထုိစဥ္အခါက ထုိျပည္၏ အိမ္ေရွ႕မင္းသားမွအျဖစ္မွ ေတာရပ္ေဆာက္တည္လာေသာ ရေသ႔ႀကီးကုိ သမင္မ်ိဳးႏြယ္ ခ်င္းလူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ၾကည္ညိဳေလးစားစြာျဖင္႔ မွီ၀ဲဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ၾကေၾကာင္း၊ သူတို႔သည္ ရေသ႔ႀကီးကုိ ေက်ာင္းသခၤန္းမ်ားေဆာက္၍ ကုိးကြယ္ၾကေၾကာင္းတုိ႔ကုိ အစဥ္အလာမွတ္သားထားေသာ လက္ဆင္႔ကမ္း စကားမ်ားရွိသည္ကုိေတြ႔ရသည္။
ရေသ႔ႀကီးကုိလုပ္ေကၽြးရန္အတြက္ ခ်င္းမကေလး “မာလာ”ကုိထားေၾကာင္း ၊သမင္မ်ိဳး ခ်င္းမကေလး “မာလာ”သည္ ရေသ႔ႀကီး၏ လုိအပ္ေသာ ေ၀ယ်ာ၀ိစၥမ်ားကုိ လုပ္ေပးရင္း သမင္မ်ိဳးခ်င္းမကေလး “မာလာ” ႏွင္႔ရေသ႔ႀကီးတုိ႔သင္႔ျမတ္ကာ ေဗဒါကုိ ေမြးဖြားေၾကာင္း ၊ေဗဒါကုိေမြးဖြားၿပီး တစ္လခန္႔ၾကာေသာအခါ မိခင္ “မာလာ” ေသဆုံးသြားေၾကာင္း၊ ရေသႀကီးသည္ သမင္မ်ိဳးႏြယ္ ခ်င္းမကေလး “မာလာ” သမီး မေဗဒါကုိ ဆိတ္ႏုိ္႔တုိက္၍ ေမြးစားၾကေၾကာင္းၾကားဖူးသည္ကုိ သမင္မ်ိဳးခ်င္းတုိ႔သည္ ယခုတုိင္ သက္ႀကီးစကားသက္ငယ္ၾကား လက္ဆင္႔ကမ္း ေျပာၾကားလွ်က္ရွိေနၾကသည္ကုိ ၁၃၀၅ ခုႏွစ္ ခ်င္းေတာင္တန္းမွာ သာသျပဳေနခဲ႔သျဖင္႔ ထုိအေၾကာင္းကုိ ခ်င္းလူမ်ိဳးတုိ႔ထံမွ ၾကားသိခဲ႔ရေၾကာင္း၊ ယခုတိုင္ သမင္းမ်ိဳးခ်င္းမ်ားကုိ သြားေရာက္၍ စုံစမ္းလွ်င္လည္း သိႏုိ္င္ေပသည္။ ကုိယ္ပုိင္စာေပအကၡရာမရွိေသာ သမင္မ်ိဳး ခ်င္းလူမ်ိဳးတုိ႔သည္ မိမိမ်ိဳးႏြယ္တုိ႔၏ ေရွးကျဖစ္ခဲ႔ဖူးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ၀တၳဳသဖြယ္ ပုံျပင္သဖြယ္လုပ္၍ လက္ဆင္႔ကမ္းလာေၾကာင္းေတြ႔ရွိရသည္။
ဤကဲ႔သုိ႔ သမင္မ်ိဳးခ်င္းလူမ်ိဳးတုိ႔၏ စကားတုိ႔ကုိေထာက္လွ်င္ ဗမာရာဇ၀င္လာ ေဗဒါ၏မိခင္ သမင္မသည္ ေျခေလးေခ်ာင္းေထာက္၍ သြားေသာ တိရိစၦာန္ သမင္မ်ိဳး မဟုတ္၊ သမင္းမ်ိဳးခ်င္းမေလး ေဗဒါသာျဖစ္လိမ္႔မည္။ သုိ႔ေသာ္ ဗမာရာဇ၀င္ ကုိေရးသား ခဲ႔ၾကေသာ ရာဇ၀င္ဆရာႀကီးမ်ားသည္ ထုိေတာနယ္ေတာင္တန္းေဒသသုိ႔ ေရာက္ခဲ႔ဖူး ဟန္ မတူေပ၊ ေဗဒါ၏မိခင္သည္ သမင္မဟု ဆုိလွ်င္ပင္ တိရိစၦာန္သမင္းမ်ိဳး၊ ေျခေလး ေခ်ာင္းပါေသာ သမင္မ်ိဳးဟု ေကာက္ခ် ဆြဲေရးသားခဲ႔ဟန္တူေပသည္။ ခ်င္းလူမ်ိဳးႏြယ္ စုတြင္ သမင္းမ်ိဳးတည္းဟူေသာ ခ်င္းမ်ိဳးႏြယ္စုရွိေနသည္ကုိလည္း သိခဲ႔ဟန္မတူေခ်။
ဗမာရာဇ၀င္ပါ တိရိစၦာန္သမင္မႏွင္႔ အိမ္ေရွ႕မင္းသားမွျဖစ္ေသာ ရေသ႔ႀကီးတုိ႔ ဇာတ္လမ္းသည္ တိရိစၦာန္သမင္မႏွင္႔ ရေသ႔ႀကီးတုိ႔၏ သံ၀ါသအမႈကုိ လူၾကား ေကာင္းေလေအာင္ ရေသ႔ႀကီး၏ က်င္ငယ္ရည္ကုိေသာက္၍ ေျခေလးေခ်ာင္းပါေသာ တိရိစၦာန္သမင္မမွာ ပဋိသေႏၶရသည္ဆုိျခင္းမွာ ယုတၱိယုတၱန္္ အလြန္ကင္းမဲ႔ေသာ စကားသာျဖစ္သည္။ ဤစကားကုိ ငါတုိ႔ဗမာလူမ်ိဳးမွတစ္ပါး ေလာကဓါတ္ပညာ ၌ ထင္ရွားေသာ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားႏွင္႔ ပညာရွိအေပါင္းတုိ႔သည္လည္း လားလားမွ် ယုံမည္ မထင္၊ယုံမည္မဟုတ္၊ ၄င္းစာကုိေတြ႔လွ်င္ ရယ္ဘြယ္သာျမင္ၾကပါလိမ္႔မည္။
ထုိအျပင္ ေဗဒါကုိ ဗမာရာဇ၀င္၌ ေဗဒါ၏မိခင္ သမင္မသည္ ေဗဒါကုိေမြးဖြားၿပီးေနာက္ ကေလးငုိ သံၾကား၍ ထိ္တ္လန္႔ကာ ထြက္ေျပးေလသည္ဟု ေရးသားၾကျပန္၏ ဤစကားသည္ လည္း လုံး၀ယုတၱိကင္းမဲ႔ေသာစကားသာျဖစ္ေပသည္။ ရေသ႔ႀကီး၏ သီလအားေကာင္း ေသာေၾကာင္႔ ရေသ႔၏လက္ညုိးမွ ႏုိ္႔တစ္ပုလင္းထြက္သည္ဆုိလွ်င္ ရေသ႔ထက္ သီလ သမာဓိ ပညာအားေကာင္းေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားလက္မွ ႏုိ႔ဆယ္ပုလင္းထြက္ရန္ အေၾကာင္းရွိေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ရေသ႔ႀကီးလက္ညိဳးမွ ႏုိ႔ထြက္ေသာစကားသည္ သဘာ၀ယုတၱိမရွိေသာ စကားသာျဖစ္ေခ်သည္။ မိမိကေလးငုိသံၾကား၍ မိခင္သမင္မထြက္ေျပးသြားေၾကာင္႔ ကေလးကုိႏုိ႔တုိက္ရန္မရွိသည္႔ ရေသ႔ႀကီး၏ အခက္အခဲကုိ ရာဇ၀င္ဆရာက ပရိကပၸ ႀကံဆ၍ ေရးသားဟန္လကၡဏာသာ ရွိေလသည္။
သမင္မ်ိဳးႏြယ္စု၀င္ ခ်င္းလူမ်ိဳးတုိ႔၏ေျပာစကားအရဆုိလွ်င္ ေမြးဖြားၿပီးတစ္လေလာက္မွာ မိခင္ မာလာ ေသဆုံးေသာအခါ ဆိတ္ႏုိ႔ႏွင္႔ေမြးစားသည္ဟူေသာစကားသည္ သဘာ၀ယုတၱိအားျဖင္႔ သင္႔ေလ်ာ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေဗဒါ၏မိခင္သည္ ေျခေလးေခ်ာင္းပါေသာတိရိစၱာန္သမင္မ မဟုတ္ေခ်၊ ခ်င္းမ်ိဳးႏြယ္စု၀င္ သမင္မ်ိဳးထဲမွျဖစ္ေသာ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ မာလာ၏သမီး လူသားစစ္စစ္ မေဗဒါ သာျဖစ္ေၾကာင္း သံသယမရွိ ယုံၾကည္အပ္ေတာ္သည္သာလွ်င္တည္း။
ေမာင္ျဖဴ (ႀကြီတဲကၽြန္း)11.10.2014 7း41 AM
က်မ္းကုိး
မာရယုရာဇ၀ံသအက်ဥ္းခ်ဳပ္ ႏွင္႔ ေဗဒါရာဇ၀င္ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
စာတမ္းျပဳစုၿပီး အဂၤလန္က တကၱသိုလ္ တခုခုမွာ သြားတင္ၾကည့္ပါ့လား။ ေဒါက္တာ ဘြဲ႕ေလးဘာေလးရႏိုင္တယ္။ အေရမရ အဖတ္မရ ပါးစပ္ရာဇဝင္ကို အားအားယားယား သုေတသန လာလုပ္ေန။ သိၾကားမင္း ေခြးေရပုရပိုက္က အစစ္ ဟုတ္မဟုတ္ ထပ္ၿပီး သုေတသနလုပ္ဖို႔ အၾကံေပးခ်င္တယ္။
ReplyDelete