Monday, August 6, 2018

စာေရးသားနည္း၏ “ စံ ” အျဖစ္ အားထားရာ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ

စာေရးသားနည္း၏ “ စံ ” အျဖစ္ အားထားရာ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ
**************************************************

======================================
ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရးသားေနၾကေသာ စာအေရးအသား ေရးသားနည္းမ်ားသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ သုတ္သင္တည္းျဖတ္လာခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ စနစ္က်ေသာ စာေရးသားနည္းပုံစံ ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထုိစာေရးသားနည္းမ်ားသည္ ေရွးက မင္း၊ ပညာရွိ၊ စာဆုိေတာ္၊ စာေပပညာရွင္ က၀ိေက်ာ္ ဆရာ႔ ဆရာႀကီးမ်ား က ေက်ာက္စာ ေပစာ၊ ေမာ္ကြန္းစာ၊ ေၾကးျပားစာ၊ အုတ္ခ်ပ္စာ၊ ေပစာမ်ားတြင္ ေရးထုိးထားခဲ႔ေသာ ေရးနည္း မ်ား ကုိ မွီျငမ္းအတုယူက ျပဳျပင္လာေသာေၾကာင္႔ စနစ္က်ေသာ ေရးနည္း( စံ ) တစ္ခုအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိလွ်င္ မွားမည္မဟုတ္ေပ။
*
ထုိ စနစ္က်ေသာ စာေရးနည္း (စံ)တစ္ခု အျဖစ္
ေရးသားနည္းကုိ ေျခရာခံ ေလ႔လာၾကည့္ရာ၌ ယေန႔ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ သွ်စ္ေသာင္း ဘုရားမုခ္၀ ဘယ္ဘက္တြင္ (649 A.D) တြင္ ရခုိင္ေ၀သာလီျပည္ရွင္ အာနႏၵစျႏၵမင္းႀကီးသည္ နာဂရီအကၡရာ သကၠတဘာသာျဖင္႔ ေရးထုိးခဲ႔ေသာ အာနႏၵစျႏၵေက်ာက္စာပါ စာအေရးအသားမ်ား သည္ စာေရးနည္း“ စံ ” တစ္ခုအတြင္းမွာ စနစ္တက် ရွိေနသည္ကုိ အထက္ဇယားပါ ေက်ာက္စာမင္ကူးပုံမ်ားကုိ ၾကည့္ျခင္း အား ျဖင္႔ သိသာ ျမင္သာႏုိင္ေပသည္။
**
ယေန႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ တည္းျဖတ္သုတ္သင္လာေသာ ပါဠိဘာသာ အဘိဓါန္၊ ပါဠိသဒၵါက်မ္းမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ သကၠတသဒၵက်မ္းမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း ရွိေသာ သဗၺ၊ ပုဗၺ၊ ဓမၼ ၊စာလုံးတုိ႔သည္ အာနနၵစျႏၵမင္းေ က်ာက္စာ ပါ စာေရးနည္းအတုိင္း (စံ ) စနစ္တစ္ခု အတြင္းမွာ တူညီေသာ ပုံစံတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။
***
အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာသည္ကား ရခုိင္ေျမရွိ လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ အလြန္ ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းေသာ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သလုိ၊ အာရွပစိဖိတ္ အေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ထုိအျပင္ တိက်မွန္ကန္ခုိင္လုံေသာ ရခုိင္သမုိင္း ေက်ာက္ထြင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ လည္းျဖစ္ပါေပသည္။
****
အာနနၵစျႏၵေက်ာက္စာသည္ ယေန႔ေခတ္ စာေရးသား နည္း၏ မွီျငမ္း အားထားရာျဖစ္သည္ကုိ အာနနၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာမင္ကူးမွ အကၡရာ တစ္ခ်ိဳ႕ကုိ သက္ေသအျဖစ္ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပသြားပါမည္။ (ပုံစာႏွင္႔ ယွဥ္၍ၾကည့္ပါ။)
(ဓမၼ=Dharma) ဟူေသာစာလုံးေရးနည္း
-------------------------------------------
နံပါတ္ ၁ ဇယားကြက္ပါ ေက်ာက္စာမင္းကူး ( ဓရမ = Dharma) ဆုိေသာ စာလုံးသည္ အာနႏၵစျႏၵ မင္း ေက်ာက္စာ၌္ စာေၾကာင္းေရ (၃၁)(၃၄)(၃၆)(၃၇)(၄၀)(၅၄)(၆၁)(၆၄)(၆၆)(၆၇)တုိ႔တြင္ ေရးထုိးထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။
ထုိအာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာပါအကၡရာစာလုံးမ်ားကုိ ေရးသည့္ စာေရးနည္း ပုံစံအတုိင္း ယေန႔ သကၠတသဒၵါ က်မ္း၊ ပါဠိသဒၵါက်မ္းမ်ားတြင္ ေရးသားေ နၾကသည္ကုိေတြ႔ရေပသည္။ ပုံစံအားျဖင္႔ အာနႏၵစျႏၵမင္း ေက်ာက္စာ တြင္ ပါေသာ ( ဓရမ= Dharma) ဆုိေသာ စာလုံးကုိ သကၠတသဒၵါက်မ္းတြင္ (ဓေမ=Dharma) ဟူ၍လည္း ေကာင္း ပါဠိသဒၵါက်မ္းတြင္ (ဓမၼ=Dharma) ဟူ၍လည္းေကာင္း ေရးသားေဖၚျပၾကသည္ကုိေတြ႔ရေပသည္။
(သဗၺ=Sarva) ဟူေသာ စာလုံး ေရးနည္း
---------------------------------------------
နံပါတ္ ၂ ဇယားကြက္ပါ ေက်ာက္စာမင္းကူး ( သရဗ = Sarva) ဆုိေသာ စာလုံးသည္ အာနႏၵစျႏၵ မင္း ေက်ာက္စာ၌္ စာေၾကာင္းေရ (၁၄) ( ၅၃ ) ( ၅၅) (၆၂) တုိ႔တြင္ ေရးထုိးထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ထုိအာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာပါ (သရဗ=Sarva) ေရးနည္းအတုိင္းပင္ ယေန႔ သကၠတသဒၵါက်မ္းမ်ားတြင္( သေ၀= Sarva) ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပါဠိသဒၵါ က်မ္းမ်ားတြင္ ( သဗၺ=Sarva) ဟူ၍လည္းေကာင္း အာနႏၵစျႏၵ မင္းေက်ာက္ စာ ပါ ေရးနည္းအတုိင္း ေရးသားၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရေပသည္။
(ပုဗၺ=Pῡrva) ဟူေသာစာလုံးေရးနည္း
---------------------------------------
နံပါတ္ ၃ ဇယားကြက္ပါ ေက်ာက္စာမင္းကူး ( ပုရဗ = Pῡrva) ဆုိေသာ စာလုံးသည္ အာနႏၵစျႏၵ မင္း ေက်ာက္စာ၌္ စာေၾကာင္းေရ (၅၈) (၆၁)တုိ႔တြင္ ေရးထုိးထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ထုိအာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာပါ (ပုရဗ = Pῡrva) ေရးနည္းအတုိင္းပင္ ယေန႔ သကၠတသဒၵါက်မ္းမ်ားတြင္(ပုေဗ = Pῡrva) ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပါဠိသဒၵါ က်မ္းမ်ားတြင္ (ပုဗၺ = Pῡrva) ဟူ၍လည္းေကာင္း အာနႏၵစျႏၵ မင္းေက်ာက္ စာပါ စာေရးနည္းအတုိင္း ေရးသားၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရေပသည္။
***
မွတ္ခ်က္- (သရဗ= Sarva)ႏွင္႔ (ဓရမ=Dharma)ဟူေသာ စာလုံးသည္ နီတိစျႏၵမင္းမိဖုရား သာ၀ိတာစျႏၵေက်ာက္စာတြင္လည္း ေတြ႔ရသည့္အျပင္ ေ၀သာလီ ပထမေခါင္းေလာင္းစာ တြင္လည္း (သရဗ=Sarva) (ဓရမ=Dharma) ဟူေသာ စာလုံးမာ်းကုိေတြ႔ရေပသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ သကၠတပုံစံ ေဖါင္႔ ေရး၍မရပါေသာေၾကာင္႔ ပုံစာကုိ သာ အတည္ယူၾကပါရန္။
*******************
ေမာင္ျဖဴ (ႀကြီတဲကၽြန္း)
အယနာစာပီအဖြဲ႔
3.8.2018/ 11 14 PM

No comments:

Post a Comment