====================
အာနႏၵစျႏၵမင္းသဂၤါယနာတင္ေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာဆုိသည္မွာ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ သွ်စ္ေသာင္းဘုရား (ေခၚ) ရန္ေအာင္ေဇယ်ဘုရား တက္လမ္းမုခ္၀ လက္၀ဲဘက္၊ ေက်ာက္စာရုံရွိ ေက်ာက္စာတုိင္၏ အေနာက္ဘက္ မ်က္ႏွာစာ ကုိ ေခၚဆုိျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိေက်ာက္စာသည္ ေနာက္ဆုံး ေလ႔လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားအရ အာနႏၵစျႏၵ မင္းႀကီး ရခုိင္ ေ၀သာလီ၌ သဂၤါယနာတင္သည့္အခါ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ခဲ႔ရ သည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကုိ ေရးထုိးမွတ္တမ္း တင္ထားေသာေက်ာက္စာျဖစ္သည္။
အာနႏၵစျႏၵမင္း သဂၤါယနာတင္ေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာသည္ ရခုိင္ျပည္ နယ္ရွိ ပါဠိ - သကၠတေရာ ေက်ာက္စာမ်ား ထဲတြင္ စာလုံးေရ အမ်ားဆုံးႏွင္႔ အရွည္ဆုံး၊ အၾကီးဆုံး ေက်ာက္စာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာတုိင္သည္ အျမင္႔မွာ “၃.၃မီတာ” ( ၉ ေပ ၇ လက္မ) ခန္႔ရွိၿပီး၊ အနံမွာ “၀.၇ မီတာ” (၂ ေပ ၄ လက္မ) မီတာခန္႔ ရွိသည္။ေက်ာက္စာ တုိင္၏ မ်က္ႏွာေလးခုအနက္ ယခုစုိက္ထူထားသည့္အတုိင္းဆုိလွ်င္ အေရွ႕ ဘက္၊ အေနာက္ဘက္၊ ေျမာက္ဘက္တုိ႔တြင္ စာေရးထုိးထား၏။ ေတာင္ဘက္ မ်က္ႏွာ၌္ ေက်ာက္စာေရးထုိးထားျခင္း မရွိေပ။
ေရွးေခတ္ ရခုိင္ေ၀သာလီျပည္မွ မင္းႏွင္႔ ျပည္သူတို႔သည္ ၄င္းတုိ႔ျပဳလုပ္ခဲ႔ သည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား ကုိ ေနာင္ လာေနာက္သားမ်ားသိရွိ၍ သာဓုအႏုေ မာဒနာေခၚႏုိင္ၾကေစရန္၊ တစ္နည္း ဘုိးဘြားမ်ားျပဳလုပ္ခဲ႔ သည့္ကုသုိလ္ေကာင္း မႈမ်ား ကုိ လက္ဆင္႔ကမ္းထိန္းသိမ္းႏုိင္ၾကေစရန္ ေက်ာက္ျပား၊ေက်ာက္တုံး၊ ေက်ာက္တုိင္၊ ေရႊျပား၊ ေငြျပား၊ ေၾကးျပား၊ ေပရြက္မ်ား တြင္ ကမၺည္းစာမ်ားျဖင္႔ ေရးထုိး မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ႔ၾကသည္။
စာေရးနည္းရာ၌ အေျခခံရမည့္ စာ၏အဂၤါရပ္ႏွင္႔ အဆင္တန္ဆာမ်ား ရွိၾကသည္။ စာတစ္ပုိဒ္ေရးရာတြင္ မျဖစ္မေနပါရွိရမည္႔ ပါသင္႔ပါထုိက္ေသာ စာအဂၤါရပ္မ်ားကုိ အၾကမ္းအားျဖင္႔ ေဖာ္ျပရလွ်င္-
၁။ နိဒါန္းပုိင္း၊
၂။ စာကုိယ္ပုိင္း၊
၃။ နိဂုံးပုိင္း၊ တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
အက်ယ္ခ်ဲ႕ေရးမည္ဆုိလွ်င္ စာတစ္ပုဒ္၌ ေခါင္းစဥ္ႀကီး၊ လတ္၊ ငယ္၊ ကြင္းႀကီး၊ လတ္၊ ငယ္၊ပုဒ္ျဖတ္၊ ပုိဒ္ျဖတ္၊ စာ လုံး အထူ၊အပါး၊ က်မ္းကုိး၊ မ်ဥ္း သား၊ မ်ဥ္းေစာင္း၊ နံပါတ္၊ အကၡရာ၊အေရာင္၊ သေကၤတ၊ မ်ားစြာက်ယ္၀န္း လွေပသည္။
ယေန႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ၾကေသာ ရွင္ျပဳ၊ ရဟန္းခံ၊ ကထိန္၊ ၀ါဆုိ၊ ေက်ာင္း၊သိမ္ ေရတြင္း၊ ေရကန္မ်ားလွဴဒါန္းၾက သည့္ အခါ မိမိတို႔ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတုိ႔ကုိ အမ်ားသူငါသိရွိေစရန္ အလို႔ ငွါ ဖိတ္စာရုိက္ႏွိပ္ ၍ ေလးစားစြာ သြားေရာက္အသိေပး ဖိတ္ၾကားၾကသည္။ ထုိဖိတ္စာသည္ အလွဴဒါနျပဳလုပ္ေသာပုဂၢိဳလ္၏ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ကုိ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သုံးစြဲေနေသာ စာရြက္ျဖင္႔ အလွဴကဗၺည္းစာ ေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
အလွဴဖိတ္စာတစ္ခုကုိ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာၾကည့္လွ်င္- နိဒါန္း၊ စာကုိယ္၊ နိဂုံးပုိင္းတို႔ ပါရွိသည္ကုိ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။
နိဒါန္းပုိင္း၌ “အနေႏၱာအနႏၵငါးပါးအားဦးထိပ္ထား၍လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဖက္ေသာမိဖမ်ားအားဦး ထိပ္ထား၍လည္း ေကာင္း၊ ႏွစ္ဖက္ေသာမိဘ မ်ားအား ရည္စူး၍လည္းေကာင္း နိဒါန္းအစပ်ိဳးကာ ေရးသားေဖာ္ျပၾကသည္္။ ယင္းေနာက္ အလွဴ ျပဳလုပ္သူတုိ႔၏ မိသားစုထဲမွေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဆြးမ်ိဳးဉာတကာမ်ားထဲမွေသာ္လည္းေကာင္း ဂုဏ္သေရႀကီးေသာပုဂၢိဳလ္ မ်ားကုိ မ်ိဳးရုိးဂုဏ္ေဖာ္ ေရးသားၾကသည္။
စာကုိယ္ပုိင္းတြင္ ျပဳလုပ္ရသည့္ အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာ “ရွင္ျပဳ၊ ရဟန္းခံ၊ ကထိန္၊ ဘုရား၊ေက်ာင္း၊ကန္၊ သိမ္၊ဇရပ္ လွဴဒါန္းရျခင္း အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ ေရးသားေဖာ္ျပၾကသည္။ စာကုိယ္ပုို္င္းသည္ အဓိက ေဖာ္ျပလုိေသာ အေၾကာင္း အရာမ်ားကုိ ေရးသားေသာ အပုိင္းျဖစ္သည္။
နိဂုံးပုိင္းတြင္ ဖိတ္ၾကားသူ အလွဴရွင္အမည္ႏွင္႔ အလွဴျပဳလုပ္မည့္ ေနရာ၊ ေန႔၊ ရက္၊ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္တုိ႔ကုိ ေရးသား ေဖာ္ျပၾကသည္။ ဤကား မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ၾကသည့္အခါ စာရြက္ေပၚ၌ အကၡရာမ်ားျဖင္႔ ေရး ထုိးမွတ္တမ္းတင္ေသာ စာေရးသားနည္းပညာ ပင္ျဖစ္ သည္။
စာတစ္ပုဒ္၏ အဓိကအပုိင္းသည္ စာကုိယ္ပုိင္းျဖစ္သည္ႏွင္႔အညီ စာကုိယ္ပုိင္းတြင္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳလုပ္မည့္ အေၾကာင္းအရာ
မ်ားႏွင္႔ ျပဳလုပ္ရသည့္ အဓိကအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေရးသားေဖာ္ျပေသာ အပုိင္းျ ဖစ္သည္။
ဤစာေရးနည္း မူေဘာင္ (Frame)ကုိ အစဦးဆုံး မည္သူစတင္ တီထြင္ေရးသားခဲ႔ၾကသနည္းဟူ၍ ေမးစရာရွိလာ သည္။ မည္သည့္ အမႈကိစၥ တြင္မဆုိ ဦးစြာပထမ တီထြင္ခဲ႔သူရွိၾကသည္။ ပထမ တီထြင္ခဲ႔သူ၏ ပုံစံကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကလွ်င္ ေနာက္လူမ်ားသည္ ယင္းပုံစံကုိ အတုယူ၍ မိမိတုိ႔၏ အႀကံဥာဏ္မ်ားျဖင္႔ ေပါင္းစပ္ဖန္တီးကာ ေရးသားေလ႔ရွိၾကသည္။
ထုိ႔သုိ႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ခဲ႔သည္မ်ားကုိ ကမၺည္းေရးထုိးမွတ္ တမ္းတင္ၾကရာ၌ (ေအဒီ ၆၄၉ ခုႏွစ္)က အာ နႏၵစျႏၵမင္းႀကီး ေရးထုိးခဲ႔ေသာ သဂၤါယနာတင္ ေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာသည္ စာတစ္ပုဒ္တြင္ ရွိသင္႔ရွိထုိက္ေသာ စာ၏ အဆင္တန္ဆာ အဂၤါရပ္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ နိဒါန္း၊ စာကုိယ္၊ နိဂုံးက႑ တုိ႔ျဖင္႔ ျပည့္စုံစြာ ေရးသားထားေက်ာက္စာျဖစ္သည္။
ယင္းအျပင္ ဂါထာစာပုိဒ္မ်ားကုိ က႑အလုိက္၊ ပုဒ္ထီး(၊)၊ ပုဒ္မ(။)တုိ႔ျဖင္႔ ေသခ်ာစြာ ခြဲျခားကာ စာတစ္ပုဒ္တြင္ ပါသင္႔ပါထုိက္ေသာ အဂၤါရပ္မ်ားျဖင္႔ ျပည့္စုံစြာ ေရးထုိးထားေသာေၾကာင္႔ ကမၻာမွာ ရွာမွရွားေသာ အလြန္ဂုဏ္ ယူ ဖြယ္ေကာင္း သည့္ ေက်ာက္စာ ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ယေန႔ေခတ္ စာေရးနည္းပညာကုိ သင္ၾကား ျပသခဲ႔သူမွာ ရခုိင္ေ၀သာလီတြင္ စုိးစံခဲေသာ အာနႏၵစျႏၵ မင္းႀကီးျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ ထုိ႔သုိ႔ တပ္အပ္ေျပာႏုိင္သနည္းဟူမူကား စာ၏အဆင္းတန္ဆာ အဂၤါရပ္တုိ႔ျဖင္႔ ျပည့္စုံစြာ ေရးထုိးထားေသာ ေက်ာက္စာအေရးအသားမ်ိဳးသည္ အာနႏၵစျႏၵ မင္းေက်ာက္စာထက္ေစာေသာ ေက်ာက္စာ ျမန္မာျပည္မွာ မရွိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားျပအံ႔။
အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ နိဒါန္းအပုိင္း
အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္ စာ တြင္ (စာေၾကာင္းေရ ၁ မွ ၂ အထိ)သည္ သုံးေလာကထြတ္ထား ျမတ္စြာဘုရား ကုိုိ ဦး ထိပ္တင္ ပူေဇာ္ထားေသာ စကားဦးနိဒါန္းျဖင္႔ အစပ်ိဳးထားသည္။
ထုိနည္းတူ ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ကာလ၌ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္သူ တုိ႔သည္လည္း ႏွစ္ဖက္ေသာမိဖမ်ားအား ဦး ထိပ္ထား၍လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ ဖက္ေသာမိဘမ်ားအား ရည္စူး၍လည္းေကာင္း နိဒါန္းအစပ်ိဳးကာ ေရးသား ေဖာ္ျပၾကသည္မွာ အာနႏၵစျႏၵမင္း ေရးထုိးထားခဲ႔ေသာ နိဒါန္းပုိင္းႏွင္႔ အတူ တူျဖစ္ေနၾကသည္။
အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ စာကုိယ္အပုိင္း
အာနႏၵစျႏၵမင္းႀကီး၏ သဂၤါယနာတင္ေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာတြင္ စာကုိယ္အပုိင္းကုိ(၂)ပုိင္းခြဲ၍ ေရးထုိးထားသည္။ ပထမ စာကုိယ္အပုိင္းသည္ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ(စာေၾကာင္းေရ ၃ မွ ၄၄ အထိ) ၊ ဂါထာအားျဖင္႔ (ဂါထာအမွတ္ ၃ မွ ၄၅ အထိ) ျဖစ္္သည္။
ဒုတိယစာကုိယ္အပုိင္းသည္ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ(စာေၾကာင္းေရ ၄၄ မွ ၆၂ အထိ)၊ဂါထာအားျဖင္႔ (ဂါထာ ၄၅ ႏွင္႔ ၄၆) ၾကားတြင္ပါရွိေသာ စကားေျပပုိဒ္မွ (ဂါထာ ၆၁ အထိ) ျဖစ္သည္။
ပထမစာကုိယ္ပုိင္းတြင္ အာနႏၵစျႏၵမင္းႀကီးသည္ သူ၏ ဘုိးေလာင္းေတာ္ ေဘးေလာင္းေတာ္ ဘုရင္မင္းမ်ားသည္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ႏွင္႔ ျပည့္စုံေသာ မင္းမ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္း၊ ဘုန္းတန္ခုိး အာနေဘာ္ႀကီးမားေၾကာင္း၊ စျႏၵဘြဲ႔ခံမင္း အားလုံး သည္ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေျမာက္ အျမင္ႀကီးေၾကာင္း၊ ရဲစြမ္းသတၱိႏွင္႔ ျပည့္စုံၿပီး၊ ရာဇပရိယာယ္ၾကြယ္၀ၾကေၾကာင္း ၊မင္းအမည္မ်ားကုိ နန္းစံႏွစ္မ်ားႏွင္႔ တကြ မင္းဆက္သုံးဆက္ မင္းေပါင္း(၃၇)ပါးကုိ ဂုဏ္ေဖာ္ေရးထုိးထားသည္။
ထုိနည္းတူ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ သူတုိ႔သည္ သူတို႔၏ မိသားစုထဲမွ ဂုဏ္ သေရႀကီးေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ ဖိတ္စာ ၏နိဒါန္းေအာက္ ပထမစာကုိယ္ပုိင္းတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပသည့္ပုံစံႏွင္႔ အတူတူပင္ျဖစ္ေန သည္။
ဒုတိယစာကုိယ္ပုိင္း၌ အာနႏၵစျႏၵမင္းႀကီးသည္ ရခုိင္ေ၀သာလီတြင္ မင္း တကာ႔မင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ရန္ ခဲ႔ယဥ္းလွေသာ သဂၤါယနာတင္ျခင္း (၀ါ) သာသနာေ တာ္အဓြန္႔ရွည္တည္တံ႔ေရးအတြက္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ သည္ကုိေရးထုိးထားေ သာ အဓိက စာကုိယ္အပုိင္းျဖစ္သည္။ စာကုိယ္ပုိင္း၌ ကမည္းေရးထုိးရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္းအရာ မ်ား ကုိ ေဖာ္ျပေသာ အပုိင္း ျဖစ္သည္။
ဒုတိယစာကုိယ္ပုိင္း၌ အာနႏၵစျႏၵမင္းႀကီးသည္ သဂၤါယနာတင္ရန္ အတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ခဲ႔ရသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပ မွ ၾကြေရာက္လာၾကမည့္ သံဃာေတာ္မ်ား အဆင္ေျပစြာ သီတင္းသုံးႏုိင္ေစရန္ အာနေႏၵာဒယ အမည္ရွိေသာ ေက်ာင္းေပါင္းမ်ားကုိ ၾကိဳတင္ေဆာက္ လုပ္ သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေနရာထုိင္းခင္းမေလာက္မငွ ျဖစ္မည္စုိးရိမ္ ၍ ၿမိဳ႕ေတာ္၌ ယခင္ရွိႏွင္႔ၿပီးေသာ ဘာသာေရးအေဆာက္အဦေဟာင္းမ်ားကုိ အသစ္တဖန္ျပဳျပင္ျခင္းတုိ႔ကုိ ေရးထုိးသည္။
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ သဂၤါယနာတင္ရန္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သဃၤာေတာ္မ်ားအား ေၾကးသပိတ္၊သကၤန္းမ်ား လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းတုိ႔ကုိ မွတ္တမ္းတင္ ေရးထုိးထားသည္။
ထုိထုိေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသုံးရန္ေက်ာင္းမ်ား၌္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ရန္ဟု ယူဆရေသာ ေၾကးျဖဴ၊ ေၾကး၀ါ၊ေၾကးနီတုိ႔ျဖင္႔ မဟာမုနိဘုရားဆင္းတု ပုံစံတူမ်ားသြန္းလုပ္ျခင္း၊ ေဗာဓိသတၱဆင္းတုမ်ား၊ သစ္သားဆင္းတုမ်ား၊ ေက်ာက္ဆင္းတုမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ထုိဆင္းတုေတာ္ မ်ားအား အျမဲပူေဇာ္ထားရန္ ေရႊၾကာပန္း ေငြၾကာပန္းမ်ားျပဳလုပ္ျခင္းတုိ႔ကုိ ေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္သည္။
သဂၤါယနာတင္ျခင္းသည္ ႏွစ္ကာလရွည္စြာ ေဆာင္ရြက္ရသည့္ လုပ္ ငန္းျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ေႏြရာသီ ေသာက္ေရ သုံးေရ ျပတ္လပ္ရွား ပါးမႈမရွိေ စရန္ ေရတြင္းေရကန္မ်ားႀကိဳတင္ တူးေဖာ္ျပဳလုပ္ထားျခင္း၊ သဂၤါယနာတင္ ရာ၌ ပိဋကတ္ေတာ္ မ်ား ေရးကူးရန္ လုိအပ္ေသာ ေၾကးျပားမ်ားႀကိဳတင္ျပဳ လုပ္ျခင္းတုိ႔ကုိ ေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္သည္။
သဂၤါယနာတင္ၿပီးေသာအခါ၌ ေရးကူးၿပီးေသာပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ ထားသုိရန္အတြက္ ပိဋကတ္တိုက္မ်ား ႀကိဳ တင္ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္း၊ ေသဒဏ္ထုိက္ေသာသူမ်ားအား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင္႔ေပးျခင္း၊သီဟုိဠ္မွ သဂၤါယနာတင္ရန္ ပင္႔ သံဃာေတာ္မ်ားအား ျပန္လည္ပုိ႔ေဆာင္ေတာ္
မူျခင္း တို႔ကုိေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္သည္။
ေစတီပုထုိးမ်ားတည္ထားျခင္း၊ ထုိေစတီပုထုိးမ်ားတြင္ ဌာပနာထည့္ သြင္းရန္ ေျမမီးဖုတ္အုတ္ျပားဘုရားဆင္းတု ေတာ္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ သဂၤါယနာတင္ပြဲေတာ္သုိ႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ရဟန္ ရွင္လူမ်ား ႀကြေရာက္လာၾကမည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင္႔ မင္းေနျပည္ၿမိဳ႕ေတာ္အား သာယာလွပေစရန္ အထူးထူးေသာ လမ္း၊ တံတား၊ ဥယ်ာဥ္ပန္းျခံ တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား စေသာ အဓိက အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္ထားေသာ အပုိင္းျဖစ္သည္။
ထုိ႔အျပင္ သဂၤါယနာတင္ၿပီးေသာအခါ ေအာင္ျမင္ျခင္းအထိမ္းအမွတ္ ပြဲေတာ္ နယ္တကာ ျပည္အႏံွ႔မွ ေရာက္ေန၊ ေရာက္လာၾကမည့္သူမ်ားအား ေပ်ာ္ရြင္ေစရန္ အတီးအမႈတ္ ကေခ်သည္မ်ားႏွင္႔ ကဇာတ္ရုံမ်ား တည္ေဆာက္ ေျဖေဖ်ာ္ျခင္း တုိ႔ကုိ ေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
ထုိနည္းတူ ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္သူတုိ႔ သည္ လည္း ျပဳလုပ္ရသည့္အေၾကာင္းရင္းကုိ ေရးထုိးမွတ္တမ္းတင္ၾကရာ၌ “သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ပါရ ေစျခင္းအလုိ႔ငွါ မအုိ မနာ မေသေသာ နိဗၺာန္ ကုိ အာရုံျပဳလွ်က္” ဟူ၍ ေဖာ္ျပၾကၿပီးေနာက္၊ ရွင္ျပဳျခင္း၊ ရဟန္းခံျခင္း၊ ကထိန္ကပ္ျခင္း၊၀ါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴျခင္း၊ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ ဘုရား၊ ေစတီပုထုိး၊ ေရတြင္း၊ ေရကန္ လွဴဒါန္းျခင္း၏ အဓိကလုပ္ေဆာင္ခ်က္ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ ေရးသားေဖာ္ျပ ၾကသည္မွာ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္ စာႏွင္႔ စာေရးနည္းမွာ အတူတူပင္ ျဖစ္ေနၾကသည္။
အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ နိဂုံးအပုိင္း
နိဂုံးပုိင္းက႑တြင္ အာနႏၵစျႏၵမင္းႀကီးအား ႏိုင္ငံတကာမွ သမီးကညာ လက္ေရာက္ဆက္သပုံမ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာမွ ခ်စ္ၾကည္ေရးမဟာမိတ္ျပဳရန္ ေရာက္လာၾကပုံ၊ သမီးကညာလာဆက္သေသာတုိ္င္းျပည္၌ ေရတြင္း ေရကနု္၊ တူးေဖာ္လွဴဒါန္းျခင္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းျခင္း တုိ႔ကုိေ ရးထုိးထား ၿ႔ပီး၊ ယင္းေအာက္တြင္ ေက်ာက္စာေရးထုိးၿပီးစီး ေၾကာင္းကုိ (ၿဂီ့ကိတၱိသံပုဏၰ၀ိဇယ=မဂၤလာက်က္သေရရွိစြာ ေပၚလြင္ျပည့္စံုစြာ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ပါသတည္း။) ဟု ေရးထုိးသည္။
ယင္းၿပီးမွ ေအာက္ဆုံးစာေၾကာင္းျဖစ္ေသာ စာေၾကာင္းေရ (၇၃) တြင္ အာနႏၵစျႏၵမင္းႀကီးသည္ သဂၤါယနာတင္ ျခင္းၿပီးဆုံးေသာခုုႏွစ္ (၀ါ) ေက်ာက္စာေရးထုိးသည့္ သကၠရာဇ္ကုိ “ဧကာဒဂ့ါမေဗၵ=ဧကာ+ဒႆမ +အဗၵ= ၁၁ခုႏွစ္” ဟူ ၍ ေရးထုိးကာ နိဂုံး အဆုံးသတ္ထားသည္။
ထုိနည္းတူစြာပင္ ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ သူတုိ႔ သည္ ျပဳလုပ္ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္း ရင္းကုိ စာကုိယ္အပုိင္း၌ ေဖာ္ျပၿပီးေ နာက္၊ ယင္းေအာက္တြင္ အလွဴျပဳလုပ္မည့္ ေနရာ၊ အခ်ိိန္၊ ရက္၊ လ၊ႏွစ္တုိ႔ကုိ ေရးသား ေဖာ္ျပ နိဂုံးအဆုံးသတ္ထားသည္မွာ အာနႏၵစျႏၵေက်ာက္စာပါ စာေရးသားနည္းႏွင္႔ အတူတူပင္ျဖစ္ေနၾကပါသည္။
သုိ႔ျဖစျ္၍ ယေန႔ေခတ္ စာေရးသားနည္းပညာကုိ ပထမဆုံးတီထြင္ျပေပးခဲ႔သူမွာ ရခုိင္ေ၀သာလီမွ အာနႏၵစျႏၵမင္း ႀကီးႏွင္႔ ထုိမင္းေရးထုိးခဲ႔ေသာ သဂၤါယနာတင္ေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းေ ရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
ေမာင္ျဖဴ(ႀကြီတဲကၽြန္း)
26.9.2021
က်မ္းကုိး
၁။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္- (၁၉၅၆)။ ျမန္မာတုိင္းရင္းေက်ာက္စာမ်ား-စတုတၳထုပ္။
၂။ စံသာေအာင္၊ဦး။(မဟာ၀ိဇၨာ-ဟားဗတ္)။- (၁၉၇၅)၊ အာနႏၵစျႏၵ ရွစ္ရာစုရခုိင္ေ၀သာလီမင္း။ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
၃။ ေမာင္ျဖဴ (ႀကီြတဲကၽြန္း) (၂၀၂၀)။ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာႏွင္႔ ရခုိင္ေ၀သာလီသဂၤါယနာ။ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
No comments:
Post a Comment